top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Jesenno-Halloweenske DIY

Updated: Apr 4, 2020

,,Jeseň je tu v plnej kráse, tak prečo si ňou neskrášliť aj svoj dom, či byt? Postačia ti na to len veci, ktoré nájdeš voľne pohodené v prírode či doma. Dnes som sa rozhodla, že ti ukážem, ako si ľahko a rýchlo vyrobiť takýchto pár dekorácií , ktoré stihneš aj na poslednú chvíľu. Toto DIY som sa snažila spraviť napoly jesenné a napoly halloweenske, pretože ako určite vieš, u nás sa Halloween neoslavuje ale máme Dušičky, no aj cez to všetko sa nájde pár ľudí, ktorý sa nezaobídu na jeseň aj bez strašidelných dekorácií. Dúfam, že sa ti bude moje DIY páčiť a že si niečo z toho sám/sama vytvoríš. Prajem ti veľa šťastia a kreativity.“

Sviečky a svietniky

Keď sa povie jeseň, predstavujem si obrovské spektrum farieb, opadané listy, rôzne dekorácie a taktiež aj svetlo. Všetko je tmavé, počasie pochmúrne a práve svetlo mi symbolizuje akúsi nádej. Toto svetlo sa dá poňať aj pod spôsobom sviečok. Ak si čítal/a predošlí článok, určite si postrehol/a, že som spomínala, ako moc milujem vôňu sviečok a preto som sa rozhodla, že si nimi ozdobím izbu.

Kúpila som si rôzne svietniky , sviečky, či kahance a trošku oživila a rozvoňala toto útulné miesto. Radím ti, aby si sa snažil/a zladiť farby dekorácií s izbou, najlepšie bude ak to budú farby jesene. Čo znamená, červená, oranžová, zelená, žltá, šedá, vínová a rôzne iné. Potom ti už len postačí ich zapáliť a užívať si krásnu vôňu.

Stena s fotkami

Keďže dušičky sú sviatkom, kedy si pripomíname našich zosnulých, určite ťa osloví táto stena plná fotiek. Môžeš si na ňu ponalepovať fotky či už práve ľudí, na ktorých rád/rada myslíš, no už tu medzi nami nie sú, alebo aj fotky priateľov, rodiny, čohokoľvek. Ja som na jej prípravu potrebovala len vetvičku, špagát, fotky a listy. Na vetvičku som si uviazala


5 kúskov špagátu a následne som ich dozdobila fotkami a listami za pomoci lepiacej pásky. Potom som sa rozhodla, že si ju ešte ozvláštnim malými svetielkami, ktoré som obmotala okolo vetvičky. A to je všetko. Nie je to vôbec náročné, iba trošku zdĺhavejšie, teda podľa toho, koľko sa s tým vyhráš, ale verím, že to ľahko zvládneš. Dokonca to môžeš využiť ako darček.

Živé listy

Zostaňme ešte chvíľu pri listoch. Vonku si si určite mohol/a všimnúť ako sú popadané a vietor ich nesie do neznáma. Skús si aj ty priniesť kúsok života do svojej izby a vložiť do nej práve tieto pestro sfarbené listy. Môžeš si ich ponalepovať kam len chceš. Ja som si nimi ozdobila stenu s fotkami a parapetnú dosku.

Musím sa priznať, že sa mi to takto veľmi páči, len jednou jedinou nevýhodou je, že sa listy skoro vysušia a začnú hnednúť. Preto sa neboj siahnuť aj po umelých. Hoci to nevytvorí taký efekt, ako pri živých, no vydržia večne, teda, dokým ich nedáš dole.



Škorica, šišky a gaštany

Často krát aj drobnosti dokážu toho veľa. Takým príkladom je aj škorica, gaštany a šišky. Poukladala som ich všade možne po izbe a vytvorilo to naozaj pekný jesenný efekt. Ako si môžeš všimnúť, tak som do misky s cukríkmi pridala aj pár gaštanov a dozdobila to ešte šiškami. Podobný postup som spravila aj pri dekorovaní sviečky, no tam som vymenila gaštany za škoricu.


Nemusíš kupovať jedlú, existuje aj iba dekoratívna, ktorá urobí tú istú službu a ešte aj krásne voní. (Ja som túto našla v Lidli za 2€). Tiež som si ňou ozdobila knihu, pre takú typickú instagramovú fotku. A myslím si, že to vyzerá dosť dobre, čo na to hovoríš ty?



Papierové príšery


Myslím, že sa môžeme presunúť na halloweenske dekorácie a to práve na jednoduché príšery z papiera. Ja som sa rozhodla vyrobiť ducha, dyne a netopierov. Postačil mi na to teda len papier či už biely alebo farebný a fixky. Výroba bola veľmi jednoduchá. Pre oživenie som niekde využila aj tieňovanie ceruzkou, ktoré dodalo tomu plastickosť a 3D efekt. Neboj sa vyhrať s farbami a vlastnou fantáziou a vytvor kľudne aj čarodejnicu či iné monštrum.


Lietajúce netopiere


Ako som tak rozmýšľala nad ďalším DIY, uvedomila som si, že väčšina z tých, čo som vyrobila je buď nalepené alebo položená a tak mi napadlo, že si niečo zavesím na lampu. A keďže som chcela, aby to bolo tematické, napadli mi netopiere. Vyrobila som ich tak isto z papiera ale dolepila som im pohyblivé oči.


Čo vyzerá podľa mňa strašne CUTE. Potom som ich už len prilepila o špagát a ten som priviazala o lampu. A tak si môžu netopiere spokojne lietať po izbe. Môžeš ich kľudne zavesiť aj na iné miesto, alebo aj nalepiť. A ak nemáš pohyblivé oči, dajú sa ľahko zohnať v TEDI alebo v iných kreatívnych obchodoch za euro.


Pohár plný strašidiel


Na to, aby si vytvoril/a túto nádobu ti postačí hocijaký priesvitný pohár (ja som použila zaváraninový), špajdle, vetvičky, listy a malé príšerky z papiera. Potom ako som si vonku nazbierala pár listov a vetvičiek som ich vložila do pohára a už len prilepila



na špajdle rôzne obrázky, ktoré súvisia s jeseňou a halloweenom. Prilepila som ich lepiacou páskou a vnútro ešte vystlala zopár listami. Môžeš si všimnúť, že sa tam nachádza netopier, mačka, hrob, klobúk, tekvica, duch a smrtka. To sú aj také najtypickejšie prvky Halloweenu.



Strašidelné očné buľvy


Tak, a to najlepšie alebo teda najstrašidelnejšie na koniec. Tieto očné buľvy sa nachádzajú snáď v každom horore, možno práve preto niektorým z nás naháňajú mierne strach. A možno je to tým, že vyzerajú dosť realisticky. Tak si ich poďme spolu vyrobiť. Na prípravu ti bude stačiť len polystyrénová gulička alebo pinpongová loptička, čierna, modrá a červená fixka.


Do stredu guličky som si nakreslila menší čierny krúžok, ktorý predstavoval zrenicu a okolo neho urobila modrú dúhovku, potom som už len zospodu dokreslila červené žilky a bolo hotovo. Pre ešte viac SCARY atmosféru som ich nahádzala do priesvitného pohára. Vyskúšaš ich aj ty?



Tak a už sme na konci. Dúfam, že sa ti moje DIY inšpirácie páčili a tak isto aj video. Budem rada, ak ohodnotíš tento článok a poprípade aj video a pridáš nejaký ten pekný komentár. Ak skúsiš niečo z tohto DIY, môžeš ma označiť na Instagrame pod #reasonstobehappyhalloween alebo mi pošli fotku do komentára. Prajem ti krásne prázdniny a strávený čas s rodinou alebo priateľmi. Maj sa krásne a nezabudni na úsmev. S láskou Sabi.

79 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page