top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Jesenná pohoda

Updated: Apr 4, 2020

,,Na oblohe sa už pomaly ale isto cez slnko predierajú sivé chumáčiky vaty. Vietor vydychuje všetok vzduch zo svojich pľúc. Príroda žiari pestrosťou, prekrásne listy si len tak poletujú svetom a v teple domova je cítiť krásna vôňa škorice a jabĺk. Čo to asi znamená? Je tu jeseň a prináša nám svoje krásy. Viem, že toto ročné obdobie nemá moc každý rád a skôr ho zaraďuje medzi depresívne, hlavne kvôli stále sa meniacemu počasiu, ale mne napríklad nevadí. Najviac sa mi na nej páčia krásne sfarbené listy. Príde mi, akoby všetko ožívalo. Dokáže ma to hrozne nabiť energiou. Tiež sa snažím podľa toho obohatiť svoj šatník farbami. Jeseň je podľa mňa práve to obdobie, kedy naše telo potrebuje dôkladnú starostlivosť a hlavne oddych. Mne osobne v poslednej dobe dosť chýba a preto som sa rozhodla, že práve teraz je ten čas, aby som to zmenila.“


Niekedy mi postačí len horúca vaňa plná peny, inokedy zase len zabalenie sa do deky. Avšak to nie vždy stačí. V poslednej dobe veľmi obľubujem čaje. Pijem ich asi skoro stále a dosť často ich striedam s kávou, ktorú tak isto milujem. Tieto nápoje ma nielenže dokážu nabiť energiou, ktorú často nutne potrebujem ale aj mi napomáhajú pri odstránení stresu. Cítim sa po nich hrozne uvoľnená. Máš to tak aj ty? Aké čaje piješ najradšej? Ja mám rada ovocné čaje a zelený čaj, aj keď teraz hlavne škoricovo-jablkové alebo perníkové. Milujem tú ich vôňu. Vždy sa pri nej rozplývam...

Ako som tak scrollovala internet a youtube, našla som video o jesenných drinkoch a hneď ma zaujal práve tento. Škoricovo-jablkový smoothie. Dala som si ho namiesto raňajok a musím uznať, že som necítila po ňom dlho hlad. Zasýtil a hlavne chutil ako Apple Pie. Veľmi som si toto smoothie obľúbila a dúfam, že sa stane aj tvojím obľúbeným. Jeho príprava je veľmi jednoduchá. Postačí ti, ak si naleješ do mixéra šálku vody, pridáš nakrájané jablko a banán, 4-5 kúskov mandlí (myslím, že ani nie sú potrebné) a potom mletú škoricu. Ja som pridala jednu malú lyžičku a zdalo sa mi to už trošku moc, takže ti odporúčam skôr ¾ alebo ½ lyžičky. Potom to už len poriadne rozmixuj a vychutnaj si ho. Pripomína aj tebe vôňou a chuťou Apple Pie?


Mojou obľúbenou činnosťou pri ktorej si tiež veľmi oddýchnem najmä na jeseň sú prechádzky v prírode. Rada si vychutnávam to ticho a mierny šepot stromov a živočíchov, ktorí sa v nej skrývajú. A hoci nie vždy sa prechádzam sama ale aj s priateľmi, tak ticho obmieňa skôr hluk a smiech, no nedám dopustiť na tieto chvíle. Čas strávený s priateľmi je pre mňa darom a potešením. Hlavne pri takýchto prechádzkach sa dokážem uvoľniť a striasť zo seba všetky starosti a ťažkosti. Sú mojím liekom a som za nich veľmi moc vďačná. A aj za teba. Hoci možno nie sme priatelia, nikto nepovedal, že niekedy nebudeme.

Niekedy si rada vychutnávam relax pri sviečkach. Neviem prečo, ale čím som staršia, tým viac sa mi začínajú páčiť odlišnejšie veci ako kedysi. Máš to tak aj ty? Pred tým som sviečky moc neobľubovala a teraz sú akoby takou mojou „nutnosťou“. Jeden z nádherných pocitov je, keď prídem domov dolámaná a unavená a v celom byte je cítiť krásnu vôňu práve zo sviečok. Vtedy sa ma chytí dobrá nálada a zostáva so mnou väčšinou až po zvyšok dňa. Hoci je to drobnosť, no ako vidíš, dokáže toho veľa.

Spomínaš si ako som na začiatku písala o tom, že naše telo potrebuje dôkladnú starostlivosť? Tým som chcela povedať, že neviem ako na teba, ale na mňa veľmi vplýva počasie. Hlavne ak sú náhle zmeny. Čím zimšie je, tým viac sa mi šúpe pokožka a potrebuje dostatok hydratácie. Na to sú veľmi dobrými pomocníkmi práve telové mlieka a hydratačné krémy. Tiež si musím so sebou stále všade nosiť Labelo alebo nejakú pomádu na pery, pretože by mi popraskali a vysušili sa. Ak máš aj ty takýto problém, určite si ho nezabúdaj hodiť do kabelky. Lebo potom toho oľutuješ, ako niekedy ja. Okrem hydratácie pleti je potrebné ju aj dôkladne ošetriť a očistiť. Na to rada používam scruby a pleťové masky. Teraz som si po novom obľúbila zelenú masku PURE CLAY od LOREÁL PARIS s ílom a eukalyptom . Je veľmi vyživujúca, pleť vyčistí od nečistôt a ukludňuje ju. Mám taký pocit, že mi pomohla aj zmierniť akné, za čo som veľmi rada. Máš aj ty nejaké skúsenosti s touto maskou alebo s inými od LOREÁLU? Aké masky rád/a používaš?

Možno si povieš, že som nespomenula pri oddychu žiadne filmy, seriály či knihy. Je to tak preto, lebo nemám na to dostatok času ale väčšinou vždy, keď sa ten čas nájde ho využijem práve na to alebo hlavne na zlepšenie blogu a na napísanie ďalšieho článku, ako práve teraz. Ale ak už pozerám filmy rada si vyberám teraz skôr také strašidelnejšie alebo romantické. Neviem prečo ale nejako mi to k tomuto ročnému obdobiu sedí. Ako to máš ty? Ktoré filmy preferuješ? A čo sa týka kníh, teraz nedávno som rozčítala Alchymistu od Paula Coellho, na ktorú som sa veľmi tešila a ešte mám aj v škole povinné čítanie, takže na knihy určite nezabúdam. Vždy sa k ním rada vraciam.

Nech už stráviš jeseň akokoľvek, určite nezabúdaj na oddych. Je veľmi dôležitý aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá. Želám ti, aby si si užíval/a krásne chvíle a aby si si našiel/našla čas aj pre seba a svoje záľuby. Prajem ti krásny zvyšok dňa ale aj každý jeden deň plný radosti a úsmevu. Nezabúdaj, že práve ten, dokáže vyliečiť aj hlboké rany v našich srdciach. S láskou Sabi.

44 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page