top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

/YOGA/ Cvičenie alebo zmysel života ?

,,Prečo som sa rozhodla cvičiť jógu? Ako na mňa vplýva? V čom je iná od ostatých cvičení? A mnoho iných zaujímavostí sa dozvieš v dnešnom článku...“

Pre niekoho je joga cvičenie, pre iného životný štýl, filozofia a príležitosť, ako nájsť seba samého. Joga znamená spojenie. S čímkoľvek – s vlastným JA, so svetom naokolo, s Bohom. (zdroj: NATUREVIA).


Pre mňa osobne je jóga cvičením, pri ktorom dokážem načerpať veľké množstvo energie. Pomáha mi najmä s problémami chrbtice a uvoľniť sa. Zaradila som si ju do svojej rannej rutiny ešte pred samotným cvičením, pretože mi pomáha sa na neho ako aj fyzicky, tak aj psychicky pripraviť. Je takým mojím štartom do dňa. Sama som spozorovala, že sa vďaka nej moje telo i myseľ cítia lepšie. Cítim sa byť viac uvoľnená a najmä ráno z nej načerpám toľko energie a síl, až ma zbaví únavy.


Dôvodom, prečo som začala cvičiť jógu bol ten, že mi prišla zaujímavá. Dokým som ju nezačala praktikovať, myslela som si, že jej väčšia časť je najmä o meditácii. Moje názory sa však radikálne zmenili. Zistila som, že je to druh cvičenia, ktorý mi naozaj vyhovuje. Najmä mi pomáha s problémami chrbtice. Slúži pre mňa aj ako naozaj dobrý strečing či preťahovanie sa pred alebo po celom dni.


Moja cesta jógou začala úplne obyčajne. Začala som sa o ňu viac zaujímať a neskôr praktikovať. Hoci ju neberiem za svoj zmysel života, veľmi ma baví. Už len to, že si pri nej dostatočne oddýchnem ma láka ju cvičiť. Človek by si povedal, že práve cvičenie je niečo čo má človeka vyčerpať do určitej miery. Pri jóge mám úplne opačný pocit. Po jej odcvičení som v takom stave akoby som naraz vypila minimálne dve kávy. Ani som neverila, čo dokážem, nebyť jógy. Naučila som sa mnoho cvikov, zlepšila si svoj zdravotný stav a dopriala svojej mysli konečne pokoj. Aj keď iba na dobu, kedy jógu praktikujem. Ide o to, že som konečne našla vec, prostriedok alebo zdroj, ktorý ma núti oddýchnuť si.


Preto ak váhaš nad tým, či cvičiť jógu alebo nie, určite sa neboj začať. Ak zistíš, že to nie je nič pre teba, tak s tým kľudne skonči. No ver mi, že ak ťa chytí ako mňa, bude mať tvoj život o niečo lepšiu náplň. Otvoria sa ti zase nové cesty plné nových možností. Ja úprimne neľutujem, že som ju začala cvičiť a verím, že aj keď možno časom nebude mať také dôležité postavenie v mojej dennej rutine, bude navždy mojou súčasťou.


Ak teda túžiť začať aj kráčať po tejto ceste, možno ťa inšpirujú ako aj mňa tieto dve ženy. Rada podľa nich praktikujem jógu. Naučili ma si ju užiť a nájsť si v nej to, čo ma baví. Ak mám byť úprimná, veľmi ma zaujala VINYASA YOGA ale prichádzam postupne na chuť aj ďalším typom.


JESSICA RICHBURG

https://jessicarichburgyoga.com/blog (tu si môžeš prezrieť aj ich blog ale majú aj svoj youtube chanell odkiaľ praktikujem jógu).



BOHO BEAUTIFUL


Dúfam, že ti môj článok pomohol spoznať aspoň o niečo viac jógu aj s inej perspektívy než je všeobecne opisovaná. Držím ti palce pri jej začiatkoch ale ak už si zbehlý/á, prajem ti veľa síl a rovnakej horlivosti ako pri začiatkoch. Maj ešte krásny deň.

S láskou

Sabi



33 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page