top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Ideálny vzťah

,,Je krásne milovať, no ešte krajšie je byť milovaný. Je krásne mať niekoho, komu môžeš veriť, na koho sa môžeš obrátiť s každým problémom, ktorý prežívaš. Mať niekoho, kto tu bude navždy pre teba...“



Na to, či ideálny vzťah ako taký existuje a či nie je myslím si, že veľmi objektívna odpoveď. Ja osobne si myslím, že ideálny vzťah môže existovať vtedy, ak ho my tak budeme považovať. To znamená, že sa nebudeš riadiť nejakými pravidlami, ktoré by mal mať plnohodnotný vzťah ale urobíš si taký „svoj rebríček hodnôt“ v tvojom vzťahu. Ide o to, že každý vzťah je iný. Každý človek je iný a nemôžeme od svojho partnera očakávať niečo, čoho možno nie je schopný alebo sa mu to protiví. Láska je nádherná v tom, že je plná okamihov, ktoré nás vedia prekvapiť. Samozrejme aj zraniť, preto je často láska a vzťahy riešená téma. Každý by mal rád ideálny vzťah. Každý by chcel mať vzťah bez hádok, nedorozumení a bolesti. Ale existuje vôbec niečo také?



Myslím si, že na to aby sa mali dvaja ľudia radi si musia prejsť určitými situáciami. Ak už s danou osobou prežiješ veľkú časť svojho života, neverím, že si neskončil/a niekedy smutný/á, sklamaný/á a plný/á nereálnych očakávaní. To ale vôbec nevadí. Trúfnem si povedať, že je to vo vzťahu vzácnosť. Veď ak sa s partnerkou/partnerom pohádaš a zostaneš s ním, je to niečo krásne. Presne to sú tie momenty, kedy vidíme ako nám na daných osobách záleží. Ako moc ich milujeme a čo všetko sme ochotní im obetovať. Iné hádky budeme riešime počas našich –nástych rokoch, iné zase v manželstve a iné keď si riešime bývanie či nebodaj máme dieťa.

Problém dnešných vzťahov pramení aj z filmov. Vidíme v nich určité ideály a túžime, aby bol taký aj náš vzťah. Toto platí najmä pre ženy. Milujeme romantiku a túžime po nežných gestách, pričom muži majú radi otvorenosť a potrebujú žene znázorňovať lásku aj v jemných gestách, inak sa cítia „menej potrební“.



Samozrejme v tom dobrom slova zmysle. Preto my ženy nemôžeme silou mocou chcieť byť sebestačné, muž nám chce pomôcť a preukázať jeho mužnosť, dokázať nám lásku, tak ho k tomu pustime. Nie je tak muži? Muž chce ženu chrániť, dať jej najmenej základné veci ku šťastiu a starať sa o ňu najviac ako vie. Nádherné na tom je, že ju neberie ako majetok ale skôr ako dar, ako nehu, ktorá mu zjemňuje pohľad na svet a ukazuje pohľad na situácie aj zo ženskej strany. Samozrejme, v niektorých krajinách sú ženy považované za majetok ale to už je na inú tému...

Na Instagrame som dávala ankety s otázkami, kde si mohol/a aj ty odpovedať. Tu nájdeš všetky odpovede:



Ako si predstavuješ ideálny vzťah?

,,Ideálny vzťah si predstavujem harmonický.“ – Dominik


,,Ideálny vzťah pre mňa je plný dôvery, lásky a úprimnosti.“- N.M.


,,Rozhodne vzťah založený na láske, úprimnosti , dôvere a podpore.“ -M.B.


,,Ak sú vo vzťahu obaja šťastní, nie je čo riešiť. Samozrejme komunikácia je dôležitá.“ -Peťa


,,Ideálny vzťah je vzťah, v ktorom si dvaja dôverujú, sú úprimní.“ – Kajuš


,,Ideálny vzťah = funkčný vzťah = keď sa nemusím vypytovať aby mi niečo povedal, keď nemám obavy keď ide von s kamoškami, keď sme tu jeden pre druhého a zdieľame spolu veci, i keď sme každý možno úplne iní.“ – Katarzee


,,Jednoznačne je to aj obeta, ale asi istý spôsob útočiska, istoty a pocit domova a bezpečia a lásky.“


,,Neexistuje úplne ideálny vzťah. Žiadny vzťah nie je ideálny. Treba si ho ideálny vybudovať.“


S každým jedným názorom súhlasím. Aj tu máš dôkaz o tom, že každý z nás vníma vzťah inak a predsa má naň podobný názor. No nie je to krásne? Milovať môže každý jeden z nás a každý jeden z nás si zaslúžiť prijímať aj lásku späť. Niekedy nám však v tejto ceste prekážajú vzťahy, ktoré akosi poznačia naše srdcia. A hoci niektoré z týchto vzťahov boli „nefunkčné“, zanechali v nás stopy ,vďaka ktorým môžeme byť silnejší a najmä začať ešte väčšmi milovať. Ja osobne si z predošlých vzťahov beriem najmä to najdôležitejšie a tým sú skúsenosti. Samotné skúsenosti nás pekne vedia nasmerovať k tomu, byť dobrým partnerom/partnerkou/frajerom či frajerkou. Ide len o to, vedieť ich prijať a narábať s nimi. Ak niečo vo vzťahu nevyjde, nevadí. Malo to tak byť. Ak vám to ako páru stojí za to, treba to začať riešiť. Ak už jedna osoba nemá záujem o riešenie problémov, niečo je zle. Alebo sa mýlim? Vzťahy sú komplikované. Klame ten, kto hovorí, že nie. Ako som už hovorila, spôsobujú nám mnoho trápení a bolestí, no to všetko stojí za to, pretože máme najväčšie bohatstvo. Malé jazvy sú oproti tomu zrniečkom maku.



Ku problémom vo vzťahu často inklinuje nedostatočná komunikácia. Áno, zlatá, dobrá komunikácia. Niekedy postačí jedno slovo, či veta a partner danú vec pochopí zle. Alebo aj nemiestny nevinný vtip toho vie celkom dosť pokaziť. Nemám pravdu? Preto je potrebné všetko diskutovať aj viackrát a naučiť sa chápať druhého človeka. Pravda je taká, že muži aj ženy zmýšľajú inak. Ale to vie už snáď každý. Každý má svoje túžby a očakávania a to nie len vo vzťahu ale i v bežnom živote. Je potrebné si ich vypočuť. Ako teda vnímajú vzťah ženy a ako muži?


,,Ženy chcú viac nežnosti a muži zas viac pocitov.“ – Dominik


,,Podľa mňa niektorí muži vnímajú vzťah ako niečo, čo ich „zoslabí“, ako nejakú

povinnosť, či obmedzovanie. V dnešnej dobe keď si chalan v partii kamošov nájde frajerku je automaticky „podpapučak“ a pod. U dievčat som takéto zmýšľanie zatiaľ nevidela, no zas ženy, občas to vnímajú ako niečo čím sa dá chváliť a podobne. :D Vzala som to z negatívnej stránky ale aj to treba :D.“ - Katarzee


Ak mi dovolíš, doplním ešte tieto dva názory, s ktorými samozrejme opäť súhlasím. Ženy sú nežné stvorenia a túžia po láske, kope romantiky a pochopenia. Túžime po tom ,aby si nás partner všímal a dával nám neustále najavo čo pre neho znamenáme. Bojíme sa však jeho nevery a preto sa stále musíme uisťovať, či nás naozaj miluje. Tešia nás aj maličkosti, pretože vieme, že sú z úprimnej lásky a nedáme dopustiť na našu druhú polovičku. Sme extrémne ale že extrémne žiarlivé. Čo sa týka mužov, neviem to úplne do hĺbky opísať, keďže ním nie som. :D Ale viem, že aj oni tak isto túžia po láske, vernosti a možno viac po dotykoch ako my ženy. Nie je na tom však nič zlé. Každý prejavuje lásku inak a v tom je to kúzlo. Aj ja osobne milujem viac dotyky ako slová.


Na otázku kto viac miluje sa nedá v podstate nedá jednoznačne odpovedať. Teda aspoň za mňa. Veď určite poznáš tie doťahovačky vo vzťahu, kedy sa páriky hádajú, kto koho viac ľúbi. Je to nekonečný cyklus „hádky“. Aj keď je to milé gesto, nikto nie je na záver víťaz. Jedine, že by to bola naozaj pravda. Narážam tým na lásku iba z jednej strany, či už z mužskej a či ženskej, to je jedno. Niekto miluje kvôli iným kvalitám a niekto zase miluje celým srdcom. Je nádherné ak sa tieto dve duše stretnú a prežívajú úprimnú lásku. Čo si o tom myslia ostatní?


,,Určite chlapi.“ – Dominik


Kto viac miluje? Podľa mňa sa za túto otázku nedá odpovedať konkrétne. Je to vždy od konkrétneho vzťahu, konkrétnych osôb. V jednom vzťahu to môže byť tak, v druhom inak. – Katarzee


Vo svete sa riešia vzťahy ako také, no vždy sa pritrafí aj nejaká fráza či mýtus, ktorý si ľudia zapamätajú a niekedy sa ním aj riadia. Ktoré mýty sú však také, ktoré nemusia platiť pre každý jeden vzťah?


Neznášam, keď niekto hovorí „Aj tak spolu nebudete do smrti“. A kto vie, možno áno a absolútne to nie je tvoja vec! – Katarzee


,,Podľa mňa nerozhoduje vek ani vzhľad.“


,,Dobrý vzťah je, keď je dobrý sex.“- to nemusí byť vždy pravda – Petra


,,Že bojovať by mal viac-mene len chalan, občas mi príde, že to tak berieme.“


,,Že už nebudem mať slobodu. Úplná blbosť. Vo vzťahu som slobodná a milovaná.“


,,Že všetky vzťahy sú pod papučou alebo, že vzťah je to isté ako fvb.“


„Prvý vzťah je ten najkrajší.“(môj názor) samozrejme je to relatívne. – Viliam



Každý jeden názor úplne vystihol svoju podstatu. Osobne si tiež myslím, že vek a vzhľad vo vzťahu nie je až tak podstatný. Ani to, že by mal ako prvý bojovať o priazeň dievčaťa chalan. Ženy toto si prosím vymažte z hlavy!!! Bojovať musia keď už tak obaja. Rovnako aj pripútanosť vo vzťahu, ak sme vo vzťahu hoci zaviazaní, stále sme v určitom slova zmysle slobodní. Naše rozhodnutia, činy, všetko je na nás. Ide o to dodržiavať tieto normy s láskou a vo vernosti. Rovnako ani prvý vzťah či bozk nemusí byť najkrajší. Áno, je to akési naše poprvé ale nikto nepovedal, že ten druhý či tretí, či stí krát to stratilo svoje čaro. Alebo sa mýlim?


Tak a už by som to asi len ukončila otázkami smerujúcimi na mňa. Otázka znie, či by som odpustila neveru. Ak mám byť úprimná, táto otázka ma mierne zaskočila ale aj potešila. Myslím si ,že na túto tému sa hovorí veľa a pritom nedostatočne. Nevera je podľa mňa niečo zlé. Naozaj, ja osobne sa toho bojím. Prežila som si ju aj v partnerstve aj v kamarátstve (ak to berieme aj z tohto hľadiska) a možno preto si tak dávam teraz pozor. Ak by som mala priamo odpovedať, povedala by som, že neveru by som neodpustila. Možno si myslíš, že je to odo mňa tvrdé, no ja túžim po vzťahu práve takom, ktorý je plný vernosti a vzájomného pochopenia. Nechám človeka odísť, ak už ma neľúbi, no nevera je pre mňa ako bodnutie dýkou priamo do srdca. Je to akási vec, kedy človek zlyhá a áno, zaslúži si druhú šancu ak je to maličkosť, ale ak by mi bol môj frajer neverný, tak by som mu to neodpustila. A ver, že on sám to vie. A vôbec mi to nezazlieva, pretože aj on tak isto túži po vernosti a aj je verný. A to si ja veľmi vážim.



Ďalšia otázka bola, či verím na lásku až do smrti. Moja odpoveď znie, jednoznačne áno. Možno je to naivná predstava ale keď si to tak vezmeš, milovať človeka budeš už navždy. Každý vzťah v našom živote nás nejako poznačil a to už nehovorím o konkrétnych osobách. Nikdy ich neprestaneme mať radi aj keď nám ublížili. A tak to je aj vo vzťahu. Ak už nájdeme toho pravého partnera, túžime, aby bol s nami naveky. Samozrejme nie vždy to musí vyjsť ale ak táto láska vyjde, je to nádherné. Predsa len byť s človekom, ktorý o nás vie všetko, je zvyknutý na všetko a počúva nás a aj cez to všetko zlé, či dobré nás miluje je víťazstvo.


Tak dúfam, že som odpovedala na všetko a že sa ti dnešný článok páčil. Ja osobne sa teším na jeho druhé pokračovanie a čo ty? Ešte raz veľmi pekne ďakujem každému ,kto prispel svojou odpoveďou. Ale aj tebe, keď toto čítaš. Veľa to pre mňa znamená. Tak ti prajem takto na záver krásny deň a veľmi veľa lásky. Ak máš frajera či frajerku, želám vám aby vám to vyšlo a aby ste mali lásku do smrti ak po nej túžite. A ak nemáš svoju druhú polovičku nezúfaj. Možno ešte neprišiel ten správny čas.


PS: Láska nikdy neodchádza. Ona jediná s nami zostáva od nášho príchodu na svet. Jediný kto odchádza sú ľudia...


S láskou Sabi

99 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page