top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Ver si!...

,,Tak dôležité a predsa zanedbané....dve slová, veta, ktorú často len prekročíme . Pocit neistoty, ktorý nás sleduje. Máme strach, alebo si nedokážeme veriť? Je naše sebavedomie až tak nízko? Prečo je vôbec dôležité si veriť? To všetko sa dnes dozvieš v novom 18 Things."


,,Ver si!"....,,Ver v seba!"....heslo, či jedna nevinná veta, ktorú ti chcem odkázať. Pozri, možno nie si chodiaca dokonalosť, často niečo skazíš alebo sa ti skrátka nedarí...ver si! Chop sa sily svojho sebavedomia a dobi ho svojou duševnou energiou. A aj keď možno práve prežívaš zlé obdobie, ver si, že to prekonáš. Možno ten deň nenastane dnes, možno ani zajtra ale ak príde, bude to prekrásny a obohacujúci deň. Preto vytrvaj a ver si. Ver vo svoje sily, schopnosti ale aj zlyhania. Tie prídu určite. A možno budú aj častejšie na tvojom dennom zozname. Ale ty sa chop možností, ktoré ti život ponúka a neobracaj zrak späť. To čo bolo je minulosť ale to kým si teraz je tvoje JA. Príjmi sa so všetkým čo ti svet odhaľuje na dennej báze, príjmi svoje JA. Nesnívaj len a ani nečakaj na zázraky, ale konaj. Zmeň plány na realitu. Zmeň možnosť na samozrejmosť a neboj sa zdolať každú jednu prekážku vo svojom živote. Pretože ty na to máš! (Ak ti je tento text už známy, mohol/la si ho vidieť na mojom Instagrame sabina_pos pod novým motivačným príspevkom). Rada by som na neho nadviazala ak mi dovolíš...


To, že život nie je len gombička a my vždy nemáme so sebou ihlu, aby sme hneď zašili stehy od rán asi už určite vieš. Ale okolo nás sú nové možnosti, ktoré nám naše rany zašijú tak, že si už na nich ani nespomenieme. Je to čarovné ak si to tak vezmeš. Predstav si to, kedy nevieš čo robiť...kedy sa strácaš vo svojich myšlienkach, všetko malo dopadnúť inak ale dopadlo to takto. Presne tak, ako si to nechcel/a. Čo je za tým? Spravili sme niekde chybu? Spravil/a si ju ty, či ja? Nie, všetko má svoj význam. Ak by sa nestalo na svete niečo zlé, akoby sme vedeli, že je čoho sa báť? Ako by sme si vážili veci, či ľudí okolo nás? Treba len prijať ten fakt, že nič na svete nie je dokonalé. Ani ty. Ani ja. Môžeme sa o to snažiť každý jeden deň a každá sekundu, ale tejto dokonalosti sa nikdy nechopíme. Neber to však ako niečo zlé. Neber to za svoje zlyhanie.


Byť dokonalým aspoň podľa mňa nie je tak ľahké. Čo ak budú od teba ľudia očakávať niečo viac, či sa vytratíš úplne? Netúž po niečom, čo tvoje srdce nechce a nepotrebuje. Ver v seba. To, ako si sa narodil/a je to, čo ťa má posúvať ďalej. Ak máš niečo, čo ti na sebe vadí, neboj sa to odstrániť. No najskôr si uvedom, či náhodou daná vec, takzvaná "vada", ktorú na sebe vidíš nie je niečo, čo o tebe hovorí kto si. Nesnaž sa samého/samú seba vygumovať. Poukazuj na svoje chyby, pretože tie ťa tvoria a posúvajú ďalej. Nehľaď na šťastie druhých, no a čo, že sa majú lepšie, dopracuj sa aj ty tak ďaleko ale neohliadaj sa späť. Možno stretneš ešte veľa ľudí, ktorí ťa budú presviedčať, že to nie je správne a možno okolnosti, ktoré si budú chcieť preveriť tvoju vieru v seba. Ty však neodolaj nástrahám a bojuj za seba.


Ak mám byť úprimná, práve ti trošku vylievam svoju dušu s príbehom. V poslednú dobu si uvedomujem, že ciele, ktoré som mala a bola o nich presvedčená časom napadli pochybnosti. Som v roztržení a bojím sa pokračovať. Neviem kam ďalej, čo ďalej ale jedno viem. Chcem byť šťastná. A ak ma život skúša a vie, že moje presvedčenia a sny sa uskutočniť majú, nevzdám to. Aj keď to nebude ľahké. Aj keď sa mi bude všetko kaziť. Viem, že ak do niečoho raz vložím svoj zmysel, je to moja náplň života. Je to to, pre čo som sa rozhodla a nehodlám sa toho pustiť. Preto sa ani ty nenechaj zastrašiť a ver, že jedného dňa sa sebe za to poďakuješ.


Nič na svete nie je len tak a ani jednoduché. To už vie aj malé dieťa, keď sa snaží urobiť svoje kroky. Časom ako rastieme sa naše kroky stupňujú a už im kladieme iný význam. Každý jeden nás niekam zavedie a posunie. Treba si to uvedomiť a nebáť sa s tým pracovať. Ak spravíme 99 krokov, nečakajme, že ten stý za nás niekto urobí. Nečakaj na niekoho. Buduj si svoje šťastie a možno sa práve to tvoje odrazí na druhých. Stane sa vlnou, ktorá rozbúri more a napokon všetky vlnky, kedysi malé, budú tvoriť jednu veľkú, ktorá už nikdy neutíchne. Preto sa neboj začať od seba a postupne otvárať aj pomoci druhých. Ale nečakaj na to. Svet je plný sebeckých ľudí, ale ja verím, že aj to časom pominie. Preto sa dejú vo svete veci, aké sa dejú. Život náš skúša, posiela nám varovné signály a my by sme ich mali prijať. To, či tak robíme je už vec druhá.


Budovanie si sebavedomia je naozaj náročná záležitosť a bude nám všetkým trvať celý život. A ani možno vtedy nebudeme 100%-ne sebavedomí. Ale už ten čin a rozhodnutie robiť niečo pre seba je veľký krok k úspechu. Sám/sama pocítiš, že ak sa to začne nabaľovať, spoznáš samého/samú seba viac. Možno budeš prekvapený/á. A ja verím, že milo. Pretože to, čo každý z nás v sebe skrýva je jednoducho povedané "poklad".

S láskou Sabi





22 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page