top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Ako na originálne insta story

,,Si tvorivá duša, ktorá túži presadiť svoju kreativitu aj na insta story? Rád/rada vymýšľaš niečo nové a originálne? Chceš si presadiť svoj vlastný štýl? Dnes ti ukážem, ako na to.“


Ak ma sleduješ na instagrame, určite vieš, že sa snažím aspoň raz za čas pridávať na my story príspevky so svojím vlastným štýlom. PS: ak ma nesleduješ, práve teraz máš na to priestor, budem rada ak si ma pridáš (sabina_pos). Ale vráťme sa späť. Myslím si, že práve insta story a to ako ich podáme sú takým menším zrkadlom nás samých. Niekedy hovoria o našej nálade, inokedy sú plné príbehov, pekných a hlbokých myšlienok ale aj trápení. Viem, že nie každý si zakladá na tom, aby jeho Instagram vyzeral nejako perfektne. Osobne si myslím, že to ani nie je tak dôležité. Ja sa snažím dávať do mojich či už príspevkov a či na storíčka kus seba. Chcem ukázať to krásne a možno nie vždy perfektné. Neschovávať veci a neprikrášľovať ich len tak. Tým, že som z časti aspoň trochu influencerka, chcem aby moja tvorba zaujala práve teba. Preto sa snažím hľadať si štýl, v ktorom sa cítim doma. Ako isto vieš milujem jednoduché minimalistické prvky a zároveň si potrpím na detailoch. Insta story sú práve pre mňa možnosťou kde sa môžem vyhrať.



Preto tu mám pre teba pár originálnych typov, ako oživiť svoje storky a dať svojmu profilu trochu šmrnc. Veľmi rada používam na storíčka GIPHY. Vybrala som pár odvetví z nich, ktoré ma veľmi zaujali a rozhodla som sa ti ich odporučiť. Postačí ak si daný názov napíšeš hore do giphu a vyhľadá ti to veľké množstvo obrázkov a nápisov toho typu. Tak a tu sú:


► vipapier

► greendotori

► rizzy

► white black flower

► anchetulil

► lyrics

► katefullydaily

► cold nights

► megmeg

► haley ivers

► minim

► odsanyu

► rizzylydick

► lizaproch

► hanmade

► pereczke

► kapebeans

► eulenschnitt






Verím, že medzi nimi nájdeš aspoň jedného svojho favorita. Sú to zväčša jednoduchšie dizajny, ale za to ľahko kombinovateľné. Dá sa s nimi dobre vyhrať. Tieto sú asi naozaj moje najpoužívanejšie a najobľúbenejšie. Ktoré sú tie tvoje?


Z detailov by som sa možno presunula ku konkrétnym farbám. Ide o to vedieť ich správne nakombinovať a uložiť ich tak, aby sa neprekrývali s textom/obrázkom. Ak si človek, ktorý má rad živé farby a nebojí sa experimentovať, myslím si, že to veľmi dopomôže ku zvýšeniu pozornosti na to, čo chceš svetu odovzdať. Ak však preferuješ ako ja, skôr zemité/nude/ či klasické farby, nemusíš sa báť, k ich zvýrazneniu ti práve dopomôžu aj malé prvky. Ide o už spomínané giphy alebo mini farebné pásiky, živšia fotka alebo nápis. Upútať pozornosť sa dá hlavne vtedy, ak z danej veci, ktorú dáš von srší úprimnosť a tvoja vizitka. Často sa stretávam s tým, že mi ľudia píšu ako je vidieť moja vizitka na veciach, ktoré robím. Hneď vedia, že som to robila ja a odráža to kus mňa. To je myslím si, že naozaj dôležité. Trošku sa možno zosobniť aj s tým, čo dávame von. Nebáť sa ukázať svoje talenty, i mínusy, ktoré vlastníme. Veď o tom, to predsa je. Nemusíme byť dokonalí, aby sme niekoho zaujali. Radšej si choď aj ty svojou cestou, v ktorej sa budeš cítiť dobre. Nie každému sa tvoj štýl samozrejme môže páčiť ale to je to, že každý z nás je iný. Sme rôzni, máme rôzne nápady, myšlienky a líšime sa nielen fyzicky ale i psychicky. Toto si treba uvedomiť a prijať to tak ako to je.



Presúvam sa na fotky. Je viac ako jasné, že človeka viac oslovia fotky, ktoré sú ostré, príjemne sfarbené a také, ktoré niečo odovzdajú. sú však rôzne triky ako aj zlú fotku prerobiť na krajšiu a podobne. Aj keď úprimne, netreba to zase preháňať. Mne sa veľmi páči ak je fotka prezentovaná ako pôvodne bola odfotená alebo uložená do polaroidovej fokty. Ako napríklad toto:


Dodáva to celej fotke šmrnc a prezentuje to, čo mám rada. AK nevieš ako sa mi podarilo spraviť toto mini čaro s fotkou, odporúčam ti aplikáciu Canva. Je to moja najobľúbenejšia aplikácia a pomôcka pri mojom každodennom živote. Tým, že tvorím a chcem svetu odovzdať niečo naozaj pekné, dávam si záležať aj aby to nebolo odfláknuté. K tomu mi napomáha práve Canva. Pracujem na nej už niekoľko rokov a neviem si ju vynachváliť. Pomohla mi odraziť sa z mostíka a tvoriť si svoj vlastný štýl i cestu, ktorou chcem ísť. Preto verím, že aj tebe táto aplikácia pomôže.


ďalšou jej výhodou je, že má už predchystané šablóny, takže ak sa ti nechce moc zdržiavať s nadizajnovaním storíčka, vyber si jednu zo šablón a už stačí, ak do nej vložíš svoju vlastnú fotku, či niečo iné.


pS: je ich samozrejme viac, toto je len menší výber.


Pre mňa, ako motivátorku a blogerku je dôležité odovzdať tebe a ostatným mojim čitateľom motiváciu a nabudiť ich sem tam citátmi. Nie je to dôležitým prvkom pre každého ale ja ním veľmi rada ozvláštňujem a spestrujem svoj instagram. Rovnako aj v Canve si môžeš urobiť svoj vlastný dizajn, či použiť už predvytvorený. Ja si rada tvorím takéto myšlienky sama alebo prezdielavam tie, ktoré ma naozaj oslovia. Toto je jeden z mojich výtvorov:

Poprípade je veľmi pekné vsunúť do každého storíčka aj GIF s myšlienkou alebo motiváciou. Dodá to príspevku iný feeling :D Osobne milujem dávať citáty z knihy, ktorú práve čítam, či článku, na ktorý natrafím. Príde mi to také osobnejšie a dokonca to aj pekne pôsobí. Je to nenásilná forma putovania myšlienky.


Ešte by som rada spomenula, že nie len storičíka, ale všetko čo dávame na internet by sme si mali predom rozmyslieť. či už preto, aby sme neskôr neuľutovali naše rozhodnutie alebo len kvôli tomu, aby sme nedali von niečo, čo je nevhodné a môže to aj niekomu ublížiť.


Môj tip na záver je taký, že sa neboj odhaliť svoj štýl a ukázať ho svetu. Každý krok ťa jedného dňa dovedie tam, kam by si možno ani nevedel/a, že sa dá dostať. Kombinuj, neboj sa farieb, ani jednoduchosti. Nech z tvojej práce srší tvoje Ja a zdieľaj veci s láskou a pokorou. Prajem ti krásny deň a plno šťastia v osobnom raste. Ver si.


S láskou Sabi



97 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page