top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Ako sa naladiť na Vianoce

Updated: Apr 4, 2020

,,Tak a už je to tu!...Vianoce prichádzajú a s nimi aj všetko to krásne a čarovné. V dnešnom článku by som ti rada pomohla naladiť sa na tieto chvíle a ukázať ti, že Vianoce nie sú len obyčajným sviatkom , ale že v sebe skrývajú niečo omnoho viac.“



Je veľmi veľa spôsobov a vecí, ktoré ma dokážu naladiť počas týchto sviatkov a prebudiť vo mne vianočného ducha. Vianoce sú jedným z mojich najobľúbenejších sviatkov, je to obdobie, kedy vonku padajú chumáčiky snehovej perinky na zem, všetko žiari čistotou a my sa tešíme, keď prídeme do tepla a zohrejeme sa v láske domova. Je to čas, kedy všade vládne pokoj a pokora, teda...malo by to tak byť. No mrzí ma, že v poslednej dobe vníma veľmi veľa ľudí Vianoce, ako akúsi záťaž. Ľudia chodia po vonku so sklopenými hlavami a neužívajú si tú krásu naokolo. Jediné čo ich zaujíma je upratovanie a nech je všetko dokonalé. No presne o tomto Vianoce nie sú. Sú o štedrosti a o tom, pochopiť, že všetky tie maličkosti sú obrovským darom. Občas si nikto z nás neuvedomuje, že to najdôležitejšie na nás čaká aj tak doma. Je to naša rodina s ktorou by sme mali tieto sviatky stráviť. Práve rodina a priatelia nám dokážu urobiť vianočné sviatky krajšími a dokonalejšími a nie darčeky. Čo si myslíš?

Ja vnímam, že pre mňa je moja rodina a ľudia okolo mňa jedným veľkým darom. Takže aj ty! Aj ty, aj ja, my všetci vieme byť darom pre tých druhých a je to čosi naozaj prekrásne. Je to to najcennejšie čo môžeme niekomu dať. A hlavne náš čas najmä vtedy, keď ho máme nedostatok ale aj tak sa ho rozhodneme darovať. Poznám prípady, kedy niektoré rodiny nemôžu byť na Štedrej večery pri jednom stole ako celá rodina, či už kvôli práci alebo zdravotným problémom. A my niektorí, čo máme tú možnosť byť pokope všetko ofrfleme. Skús si možno tieto Vianoce uvedomiť čo všetko máš a poďakovať za to, stačí len tým, že pomôžeš rodine alebo niekomu naokolo. Vieš, skutky sú niekedy silnejšie ako slová, no aj tie majú svoj veľký význam a opodstatnenie. Tak a teraz sa už môžeme presunúť konečne k téme článku :D

Vianočné pesničky/koledy

Myslím si, že vianočné pesničky vyhrávajú v tvojom dome už od Septembra ako aj u mňa. Mám pravdu? Doslova, je to nevyhnutnosť! Postačí privrieť oči, započúvať sa do tej nádhernej melódie a predstaviť si všade zasneženú krajinku, radosť, smiech a praskanie dreva v krbe. Neviem ako ty, ale ja mám hneď krajší deň. Hudba podľa môjho názoru dokáže robiť zázraky a vykúzliť úsmevy na tvári všetkým ľuďom behom pár sekúnd. Medzi moje najobľúbenejšie piesne či vianočné koledy patria práve tieto :


a veľmi veľa ďalších...

Vianočné filmy/rozprávky

Po hudbe určite nasledujú rozprávky, ktoré zaplavia naše televízne obrazovky a my nevieme čo si pozrieť skôr. Milujem pozeranie vianočných filmov a rozprávok, hlavne s najbližšími a ešte aj v deň Vianoc. Neviem či si si to všimol/všimla ale tieto rozprávky väčšinou nikdy neprestanú byť trendy. Každý jeden rok pozeráš Sám doma, Popolušku, Mrázika a ostatné rozprávky a je ti jedno, že si ich už videl/a tisíc krát. Sme taký všetci, aj ja. V tom je to čaro. Aké vianočné rozprávky či filmy sú tvoje najobľúbenejšie?

Teplá deka , kakavko či čajík

Jeden z najpríjemnejších pocitov, na ktorý sa teším každý deň keď prídem zo školy či z vonka z tej tuhej zimy je ten, keď sa zabalím do veľkej huňatej teplej deky, pustím si nejaký film alebo si len čítam knihu a popíjam teplé kakavko alebo čajík. Dokážem si pri tom veľmi oddýchnuť a vianočná nálada ma určite neminie. A čo ty? Tiež sa rád/a zabalíš do deky? Čo robíš vo voľnom čase? Máš radšej čaj alebo kakavo?

Pečenie medovníčkov

K jednej z mojich najobľúbenejších činností počas sviatkov je práve pečenie medovníkov či iných sladkostí. To že ma pečenie baví je samostatná kapitola, no najradšej pečiem s maminou či babkou, pretože s nimi môžem prežiť tie krásne nenahraditeľné chvíle a vytvoriť si nové spomienky. A jasné, že samotné vychutnávanie si perníčkov je tiež mojou obľúbenou činnosťou :) Tiež milujem vianočné oblátky. Tých by som vedela zjesť aj kvantá, no len potom by to aj tak vyzeralo :D Aké sú tvoj najobľúbenejšie sladkosti či koláčiky ? Čo pečieš na Vianoce ty?


Vianočné dekorácie

Čo by to boli Vianoce bez stromčeka a ozdôb? Myslím, že aj tie napomáhajú vianočnej atmosfére, najmä ak večer všade naokolo svietia všetky tie svetielka. Mňa to vždy zahreje na srdci a pripomenie mi, že Vianoce sú tu už čoskoro. Či už sa prechádzam len tak vonku, alebo na trhoch svetielka ma nikdy neminú a preto si nimi rada zdobím aj izbu. Zdobíš si aj ty izbu?

Vianočné oblečenie

Svetríky, ponožky a mikulášske čapice či sobie ušká určite nesmú chýbať pri vianočnej atmosfére. Je to spôsob, ako si ich trochu oživiť a dodať im pestrosť a zábavu. Určite máš doma aspoň jeden vianočný sveter, alebo nejaký vianočný kúsok, tak neváhaj a skús si ho obliecť, možno práve tento kúsok ťa dostane do vianočnej nálady a ty ani nebudeš vedieť ako. Ja mám najradšej huňaté svetre alebo svetre s vianočným motívom alebo vianočné županové overaly do ktorých sa môžem spokojne zabaliť a užívať si ten krásny pocit teplúčka. Vždy keď máme Štedrý večer, snažím sa zladiť môj outfit do farieb Vianoc a dať tomu trošku šmrnc. Najčastejšie sú to práve šaty či svetre. Čo si obliekaš na Vianoce ty?

Balenie darčekov

Asi si povieš, že nie som normálna, no ja doslova MILUJEM nakupovanie darčekov pre druhých. Ešte presnejšie sa v tom vyžívam. Baví ma aj samotné balenie darčekov, pretože pri tom môžem preukázať taktiež svoju kreativitu a dať do toho kus seba. O balení darčekov sa však dozvieš viac v ďalšom článku tak, ako aj o typoch na darčeky. Tak si to nenechaj ujsť. Baví ťa balenie darčekov alebo si radšej keď už to máš všetko za sebou?


Ozdobovanie vianočného stromčeka

Zdobenie stromčeka je tiež mojou obľúbenou činnosťou. Môžem sa pri tom vyblázniť a pohrať s farbami. A j keď väčšinou ho s rodinou zdobíme pár dní pred Vianocami. Kedy ho zdobíte u vás doma? Máte umelý či živý stromček? My máme umelý.


Produkty s vôňou Vianoc

Do vianočnej nálady ma jednoznačne dokáže vtiahnuť aj ich vôňa. Či už pod spôsobom sviečok, ktoré mimochodom milujem a neviem si už asi bez nich predstaviť život aaa potom samozrejme kozmetika. Nezáleží na tom či je to telové mlieko, sprchový gél, peeling, krém alebo parfém. Proste všetko čo voní vianočne a dokáže rozvoňať nie len teba ale aj celý dom či byt. Medzi tie najtypickejšie vianočné vône patrí jednoznačne škorica, jablko, vanilka či karamel ale aj čokoláda a vôňa koláčikov. Tieto všetky vône sú jednými z najkrajších. Aké sú tvoje obľúbené vône?

Vianočné myšlienky/ citáty na zamyslenie

Ak čítaš už dlhšie môj blog alebo si na neho ešte len natrafil/a určite si si mohol/ mohla všimnúť, že milujem motiváciu a rada motivujem ostatných. A presne k tomu mi aj napomáhajú rôzne príbehy, knižky, myšlienky či citáty na zamyslenie, ktoré ma obklopujú aj počas Vianoc. Ak už si zúfalý/á a naozaj nič ťa nevie poriadne naladiť do vianočnej nálady, skús si vyhľadať pár myšlienok a popremýšľať nad nimi. Možno práve tie ti otvoria nie len oči ale aj srdce a budeš spokojne oslavovať tieto dni lásky a pokoja. Tak čo ty na to?


Spojenie zábavy so sviatkami

Určite je niečo čo rád/rada robíš. Možno to nie je práve vhodné na zimu ale skús si to pretvoriť. Čo myslíš? Prečo vznikli aj vodné aj zimné lyže? Alebo korčule na kolieskach a na ľad? Zabávaj sa, rob všetko čo ťa baví a uvidíš, že vianočná nálada sa na teba čoskoro sama nalepí.

Tak ak už sme na konci. Dúfam, že sa ti môj článok páčil a že ťa aspoň trošku motivoval a naladil na Vianoce. Ak si ešte nevidel/a staršie video od Patri Bene, určite si ho pozri. Je veľmi dobre spracované a inšpirovalo ma pri tvorbe tohto článku (https://www.youtube.com/watch?v=tLcpch0DxQ0). Na záver by som ti chcela popriať krásne a požehnané sviatky, ktoré sa blížia a aby si mal/a na tvári každodenný úsmev. S láskou Sabi.

114 views1 comment

Recent Posts

See All
bottom of page