top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Ako si uľahčiť školu

Updated: Apr 4, 2020

,,To že sa skončili prázdniny a obdobie, kedy si vyspával/a do obeda a nemusel/a riešiť školu ti asi hovoriť nemusím. Avšak hoci sú začiatky ťažké, pomôžem ti si ich uľahčiť, možno aj celé roky strávené v škole. A na to som si pre teba prichystala pár rád, tipov a trikov. Tak poďme sa do nich pustiť."


Neviem ako ty, no ja som ten typ človeka, ktorý sa rád učí, no ak je toho s mierou (čo ehm...na našej škole vždy nie je...), ale aj keď je toho moc a som pohltená stresom, snažím sa nájsť si niečo na jeho odbúranie a uľahčiť si učenie. Popravde, nie vždy sa mi to darí, ale nevzdáva sa. A nemal/a by si sa ani ty! Nezabúdaj, že to čo dokážeš v živote je dôležitejšie ako to, čo dokážeš v škole.

Prvou takou mojou radou je, aby si sa nebál/a skúšať nové veci. Škola by tu nemala byť preto, aby ti zobrala všetok čas. Postupom času prídeš na to, že potrebuješ okrem nej aj niečo iné a preto neváhaj a venuj sa aktivitám, ktoré ťa bavia. Myslím si, že je dostatočne veľké množstvo krúžkov a aktivít, ktoré môžeš skúsiť. Len netreba sa báť.

Nedávno som zachytila takú myšlienku....,,Nikto nezačína niečo nové s tým, že to vie dokonale alebo na 100% ale až postupne sa zdokonaľuje." (teda, takto nejako približne znela). Utklo mi to v pamäti až tak, že sa snažím podľa toho riadiť. Nemôžeme do niečoho ísť s tým, že to perfektne vieme, pretože vždy sa dá čo zlepšovať. Takže sa neboj! Všetko zvládneš!

Ďalej by som ti poradila, aby si sa hneď zo začiatku hlásil/a a odpovedal/a, pretože vtedy máš tú možnosť nachytať tie najlepšie známky a učivo nie je až tak zložité. Dokonca prekvapíš tým aj učiteľov a bude to dobrý prvý dojem. Pomôže ti to aj po ďalšie roky a vlastne nemáš čo stratiť. Ak však všetko necháš na náhodu, môže sa ti stať to čo mne na fotke, že nebudeš nič vedieť. Aj keď ja sa tak trošku cítim tieto prvé dni, pretože som po prázdninách v určitých veciach vygumovaná.

Dosť ti pomôžu taktiež pomôcky vo forme nalepovacích papierikov, na ktoré je super písať si kľúčové slová, alebo drobné poznámky, oznamy a podobne. Alebo ti môže pomôcť, keď si poznámky rozlíšiš farbami a pozvýrazňuješ ich. Hlavne tie najdôležitejšie. Mne osobne to veľmi pomáha a popri tom si rada vypisujem na papier najdôležitejšie poznámky z učiva, z ktorých potom odvodím tie "omáčky" okolo toho. Je to naozaj dobrá pomôcka.


Možno máš aj ty predmety. kde ti nie je potrebný zošit, ale zakladače alebo len počítač, no aj na takéto predmety ti odporúčam založiť si aspoň malý zošit, do ktorého si môžeš zapisovať zložité slová alebo pomocné, aby si si vždy osviežil/a pamäť a naštudovala si o tom info. Potom už budeš mať v tom prehľad a bude sa ti ľahšie učiť.

Ďalším tipom pre teba je, že ak sa ti zle učí, môžeš si ponalepovať papieriky s poučkami alebo s čímkoľvek len chceš na miesta, na ktoré najčastejšie chodíš. Vždy si to môžeš prečítať a pri tom opakovať napríklad na veľký test alebo keď sa máš niečo naučiť naspamäť. Alebo si ponalepuj rôzne informácie a uč sa to hravou formou, mne napríklad aj takýto spôsob pomáha. Nie len že už pri samotnom vyrábaní sa veľa toho naučíš ale aj po pár opakovaniach.


Dobrým pomocníkom je aj TO DO LIST (o ňom si už mohol/a počuť v iných BACK TO SCHOOL článkoch.) Môžeš si do neho zaznamenať čokoľvek. Keď danú úlohu splníš, začiarkneš si ju alebo označíš a po splnení všetkých úloh si papierik odtrhneš a prichystáš na nový deň. Slúži to ako motivácia a zároveň orientácia v učive a prehľade domácich úloh či povinností.

V poslednej dobe som sa opäť vrátila ku gumovacím perám rôznych farieb a neľutujem toho. Má to tú výhodu, že keď sa pomýlim, chybu môžem hneď zmazať a napraviť. A aj keď viem, že sú na niektorých školách zakázané, neviem si ich vynachváliť. Pre tieto prípady ti však odporúčam bielitko. Zoženieš ho teraz už asi všade.



Tak a to by bolo z mojich rád na tentokrát všetko. Ďakujem ti, že si si našiel/la čas aj v tieto náročné dni na prečítanie ďalšieho článku. Dúfam, že ti pomôžem mojimi radami a že sa ti bude učiť aspoň o niečo ľahšie. Všetky rady, ktoré som sem uviedla sa snažím v posledné roky využívať a je pravdou, že mi pomáhajú. Snáď budú aj tebe. Želám ti krásny deň, veľa síl do ďalších školských dní, veľké množstvo dobrých známok a pevných nervov. S láskou Sabi.

104 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page