top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Back to school DIY/2018

Updated: Apr 4, 2020

,,Už o pár dní nás školské zvonenie opäť posadí do lavíc a otvorí nám nielen zošity a knihy ale aj nový školský rok plný zážitkov. Hoci je už pomaly koniec prázdnin, nie je dôvod na to, byť smutný/á. Skús to zobrať z tej pozitívnej stránky ako ja. V škole na teba budú čakať spolužiaci, ktorých si možno ani cez prázdniny nevidel/a alebo máš tú možnosť spoznať nových ľudí. Taktiež ti už určite chýbajú milovaní učitelia a ich slávne výroky a hlášky a neohlásené písomky. A aj keď prichádza obdobie stresu, písomiek a skúšaní, prečo si ho neskrášliť?“



Prichystala som si pre teba DIY školských pomôcok, ktoré dúfam v tebe vyvolajú príjemné a pozitívne pocity. Ako už určite vidíš, snažila som sa použiť čo najviac citátov, pretože motivácie nikdy nie je dosť a myslím, že zvlášť v škole je veľmi potrebná. Mňa osobne takéto citáty dokážu poriadne nakopnúť a zdvihnú mi aspoň kúsok sebavedomia. Máš to tak aj ty?

Ako prvé by som asi začala zošitmi. Možno si postrehol/la, že celé DIY je spravené skôr do elegantného štýlu. Nie je to však náhoda. Bolo to mojím zámerom, keďže eleganciu úplne milujem. Nielenže sa tak obliekam, ale celkovo sa mi takýto štýl veľmi páči. Cítim sa v ňom pohodlne, možno to teraz vyznie divne ale prirovnala by som to kľudne aj k tomu, keď si oblečieš tepláky, cítiš sa dobre a uvoľnene, no a tak sa ja cítim v elegancii.

Zošity som sa snažila ladiť do troch farieb (biela/mramorová, čierna a hnedá). Nielenže sa tieto tri farby skvelo kombinujú ale aj spolu vyzerajú podľa mňa veľmi dobre. Čo si o tom myslíš? Mám podľa teba pravdu?


Na dizajn zošitov som potrebovala:

► Zošity (TESCO)

► Čierny a hnedý baliaci papier (TIGER)

► Názvy predmetov vytvorené vo Worde

► Citáty

► Obrázky

► Výkresy/tvrdé papiere (A3)

► Tyčinkové lepidlo (Pritt)

► Nožnice



Ako vidíš, postupne je jednoduchý. Na zošit si môžeš nalepiť čokoľvek. Napríklad ho môžeš oživiť aj fotkami z leta. Myslím si, že tento zošit, ako aj ostatné potvrdzuje výrok, ktorý hovorí, že v jednoduchosti je krása. Nemám pravdu?


Z dizajnu zošitov sa môžeme presunúť na originálne ceruzky. Možno si povieš, že je to blbosť, no podľa mňa nie je na tom nič zlé. Aspoň si ich ľahšie spoznáš a navyše, môžeš zapojiť svoju fantáziu, ktorej sa medze nekladú. Ja som nasledovala elegantný štýl a nafarbila som si ceruzky s bielou acrylovou farbou. Acrylovou preto, lebo najlepšie drží a je aj viac vodeodolná.

Hoci zostali mierne strakaté, ich finálny vzhľad sa mi páči. Sú jedinečné a nevšedné a to je na nich to krásne. Aby však neboli len suché, rozhodla som sa, že si na ne nalepím vlastné citáty, len trošku miernym kúzlom, ktoré ti teraz odhalím.


Na internete som našla video, kde si dievča do Wordu napísalo rôzne výroky z filmov, citáty, myšlienky a vytlačila si ich menším písmom. Potom ich po jednom rozstrihala, prelepila vrchnú časť textu lepiacou páskou a namočila na 1-2 minúty do vlažnej vody. Po uplynutí potrebného času začala z papierikov zošuchovať papier a stalo sa niečo nečakané. Z papierika zostala len priesvitná páska s textom. Hneď ako som to vyskúšala som bola úplne nadšená. Zozačiatku som popravde mala obavy či to vôbec bude fungovať, ale nakoniec ako vidíš, ma to milo prekvapilo. A nemusíš sa báť, páska aj po namočení do vody stále lepila, ale aj keby prestala lepiť, pretri ju trochu lepidlom a nadekoruj si svoju ceruzku podľa seba.


Takže som vlastne na toto DIY potrebovala len:

► Ceruzky (TESCO, KOH-I-NOOR)

► Bielu acrylovú farbu (LIDL)

► Štetec (LIDL)

► Lepiacu pásku

► Výrok/citát


Ako ďalšie DIY som sa rozhodla vyrobiť si nádobky na písacie potreby. Postup je veľmi jednoduchý, no výsledok stojí za to. Začala som tým, že som si očistila a vyleštila poháre, ktoré som hneď do sucha poutierala. Z papierov som si vyrobila rôzne tvary, ktoré som neskôr prilepila na pohár. Potom postačilo už len pridať citát a bolo hotovo. Toto DIY nezaberie veľa času a zvládne ho každý.


Na DIY nádobiek som potrebovala:

► 3 zaváraninové poháre

► 3 farebné papiere, ktoré som použila aj na zošity

► Tyčinkové lepidlo (Pritt)

► Citáty

Čo by to bolo za DIY, keby v ňom chýbali záložky? Možno si povieš, že to nie je až tak podstatná vec, no myslím si, že vo veľa prípadov dokáže aj zachrániť. Môžeš ich využiť napríklad, keď budete v škole pracovať s učebnicou a ty si ňou zaznačíš, kde ste skončili.


Alebo ju môžeš použiť na pripomenutie domácej úlohy, ako pomôcku pri čítaní, alebo len na skrášlenie si školských pomôcok. Nech už ich využiješ akokoľvek, dúfam, že ti dobre poslúžia a citáty na nich, ťa poriadne motivujú.


Na výrobu záložiek som potrebovala:

► Tvrdý výkres

► Pravítko, ceruzku

► Citáty

► A už viac krát spomínané papiere



Nikdy som si nemyslela, že budem do školy potrebovať zakladače, ale všimla som si, že som sa dosť mýlila. Teraz ich potrebujem naozaj dosť. V škole máme kopec papierov, ktoré nestíham nielenže spracovávať v hlave ale aj prakticky ukladať. Rozhodla som sa, že si skrášlim aj tieto zakladače.

Na DIY som potrebovala:

► Zakladač (Čierny, TESCO)

► Citáty

► Obrázky

► Lepiacu pásku




Vyrobila som pre teba aj rozvrh hodín s mramorovým vzorom a dúfam, že sa ti bude páčiť, ako aj všetky moje DIY. Nechala som ti na ňom priestor na vlastné poznámky, kde si môžeš napríklad poznačiť rôzne krúžky alebo aktivity, ktoré máš presne naplánované a nechceš na ne zabudnúť. Alebo si tam kľudne dopíš niečo pozitívne, niečo čo ti robí radosť.

Je to len na tebe. Spomínaný rozvrh hodín nájdeš v kolónke na lište s názvom BACK TO SCHOOL. Nájdeš tam odkaz, ktorý ti po odkliknutí stiahne súbor rovno do počítača a ty si ho už len vytlačíš a môžeš mať rovnaký rozvrh ako ja.


A aby toho nebolo málo, vyrobila som ti do série aj TO DO LIST. Slúži na zapísanie si vecí, ktoré musíš za daný deň urobiť alebo stihnúť. Je to super pomôcka, hlavne pre nás, čo chodíme do školy. Aspoň na nič nezabudneš a budeš mať vo všetkom prehľad. Nájdeš ho taktiež v kolónke BACK TO SCHOOL.

Tak a už sme na konci. Som moc rada, že si si prečítal/a tento článok. Dúfam, že ťa moje DIY inšpiruje a vyrobíš si aj ty niečo podobné. Ak sa tak stane, budem rada, ak ma označíš na Instagrame alebo pridáš HASHTAG #reasonstobehappybts. Taktiež budem vďačná za tvoj názor a ak sa ti článok páčil alebo ťa zaujal, môžeš ho ohodnotiť srdiečkom. Prajem ti krásny zvyšok dňa. S láskou Sabi.




102 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page