top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Back to school outfity/2018

Updated: Apr 4, 2020


,,Blíži sa škola a ty nevieš čo si máš obliecť? Nezúfaj. Skús sa inšpirovať mnou. Snažil som sa nakombinovať outfity, z ktorých si môžeš vytvoriť ty svoj vlastný. Už nebudeš musieť zúfalo pozerať každé ráno do skrine s ešte zúfalejším pocitom, ale schmatneš kúsok, ktorý máš rád/rada a nastyluješ si ho podľa seba. Čo na to hovoríš?“


Skôr než sa vrhneme na samotné outfity by som ti chcela povedať, aby si neriešil/a čo si myslia o tvojom štýle ostatní. Viem, je to ťažké, aj ja si mám občas chuť trhať vlasy (neber to doslovne) za to, keď mi niekto urazí to v čom sa cítim najlepšie, no v poslednej dobe som sa to začala snažiť ignorovať. Ver mi, je to o moc lepšie. Budeš sa cítiť spokojnejšie, sebaistejšie a bude to na tebe vnímať časom aj okolie. Neboj sa nosiť to, čo máš rád/rada.

Myslím si že práve v škole sa vyskytujú situácie, kedy občas môžeme započuť rôzne typy výsmechu. Aj za oblečenie. Ale zahoď to za hlavu! Kľudne si daj aj každú ponožku inú. Je to tvoj štýl. Dokonca je to podľa mňa super a trendy. Nezabúdaj, že vďaka oblečeniu tiež vyjadruješ kto si a keď to budeš potláčať a schovávať kvôli iným, nebudeš šťastný/á. Je to ako keby si nemohol/nemohla vyjadriť svoj názor. A takto máš šancu ho vyjadriť práve cez oblečenie, cez svoj outfit. Oblečenie, ktoré máš na sebe nenosia oni, ale TY!

Dobre, je iné keď ti niekto poradí alebo povie, že toto je už prehnané. Ja mám napríklad rada, keď niekto povie svoj názor, ale určite nie vo forme výsmechu a urážok. Myslím si, že vyjadriť svoj názor každý z nás dokáže aj slušne a bez zbytočnej negativity. Neviem či si si to všimol/a ale keď má človek na sebe niečo, čo má naozaj rád a cíti sa v tom dobre, vyžaruje z neho pozitivita. Ja osobne to tak tiež mám. A bola by som rada, keby vyžarovala aj z teba. Veď predsa nič nie je zlé na tom, byť pozitívny. Alebo sa mýlim?


BUĎ KLASICKÝ/Á ALE ŠTÝLOVÝ/Á


Ako prvý z outfitov som si pre teba prichystala klasicko-elegantný. Myslím si, že ak si dáš občas do školy blúzku alebo košeľu nič tým nepokazíš, práve naopak. Napríklad v škole, do ktorej chodím ja, sa dá blúzka nazvať niekedy nutnosťou. Nie je to však príkazom, no ja som si tento módny kúsok zaradila do môjho šatníka.

A povedzme si pravdu, blúzka alebo košeľa sa hodí takmer ku všetkému. Jednofarebná, pásiková, károvaná, s mašľou či bez. Je jedno či si k nej dáš džínsy, ako ja alebo slušné nohavice, stále to bude vyzerať štýlovo a dobre. Ako môžeš vidieť, eleganciu outfitu doladili aj čierne polotopánky a čiapka so šiltom. Tento outfit sa jednoznačne zaradil medzi moje najobľúbenejšie, ako aj pár ďalších, ktoré dnes ešte budeš mať tú možnosť vidieť. Možno si na prvý pohľad povieš, že je úplne obyčajný a máš pravdu. No ja si myslím, že práve v jednoduchosti je krása. Aký máš na to názor ty?




OŽIV SVOJ OUTFIT


Asi si si mohol/mohla všimnúť, že prvý a druhý outfit si je podobný. Je to tak. Chcela som ti ukázať, že nemusíš vymýšľať zložité outfity, ktoré aj tak nakoniec nemusia vyzerať prirodzene a stráviť nad vyberaním toho správneho celý deň. Postačí ak niečím oživíš svoj obľúbený outfit. Stane sa z neho nový ale zároveň to bude stále ten istý. A v tomto je móda úžasná. Dá sa s ňou experimentovať a vymýšľať vlastné outfity pridaním len drobnosti. Ja som svoj outfit oživila sakovou bundou, ktorá zmenila čiernobiely outfit na výraznejší. Vidíš, postačil len jeden jediný kúsok a outfit dostal nádych „života“. Rovnaký efekt to má aj pri odobraní kúsku oblečenia alebo doplnkov. Tvoj outfit však nestratí krásu, hlavne nie vtedy, keď ho budeš dopĺňať svojím úsmevom.


OBOHAŤ SVOJ ŠATNÍK FARBAMI


Je pravdou, že v poslednej dobe preferujem farby ako sú čierna, biela, tmavo-modrá, červená a šedá, no nedám dopustiť ani na farebnejšie kúsky. Myslím, že tie sú občas taktiež nutnosťou. Či už je to farebná bunda, tričko nohavice, alebo len ponožky či topánky, stále je tam nejaké to obohatenie farbami. V mojom prípade to bola bomber bunda v nebesky modrej farbe. Alebo inak povedané Baby blue. Ďalším oživením bolo biele tielko, či tričko, ktoré myslím outfitu dodalo ešte väčšie spektrum farieb. A nakoniec marhuľovo sfarbená školská taška. Musím sa priznať, že aj keď možno na to nevyzerám, milujem pastelové farby a rada ich kombinujem. Neboj sa aj ty zaradiť svoje obľúbené farby do šatníka. Neboj sa trošku experimentovať.

Veď život tu na Zemi je len jeden, tak sa neboj skúsiť niečo nové. Sú len dve možnosti, buď ťa to osloví a budeš to nosiť, alebo to práve nebude tvoj šálok kávy a radšej si oblečieš niečo iné. Outfit môžeš kľudne oživiť aj doplnkom ako sú okuliare. Možno sa časom z nich stanú aj rúžové. A tvoj pohľad na svet bude rovnako krásny.




UKÁŽ SVOJU ŽENSKOSŤ/MUŽSKOSŤ


Už odjakživa sa k ženám a celkovo k ženskosti pripisujú šaty a sukne rôznych strihov. Ako mužom zase košele, saká, nohavice a podobne. Avšak napríklad nie každá žena nosí šaty. To podľa mňa ale neznamená, že nie je ženou. Čo ak sa v šatoch necíti dobre? Nie je to jej chyba. Šaty predsa zo ženy nerobia ženu. Aj keď ja ich osobne milujem a vedela by som ich nosiť stále, viem pochopiť ženy alebo dievčatá, ktoré ich nemajú moc v obľube. Môžu mať na to rôzne dôvody, ktoré si často krát ani neuvedomujeme. Ale ak si ako ja, milovníčka šiat, určite privítaš nejaké aj vo svojom šatníku. Ja som zvolila šaty so strihom do tvaru A a školským vzorom. Zdalo sa mi to tematické a zároveň elegantné. Šaty sú tiež dobrým pomocníkom pri vyberaní outfitu.

Občas ti aj napomôžu vyzerať skvelo a to si si pri tom ani nemusela dať nejakú námahu pri vybraní a ladení. Myslím, že do školy v prípade, že nestíhaš, veľmi ideálny outfit, ktorý ti zaručí, že budeš vždy vyzerať skvelo. Môžeš si k nim obuť lodičky, sandálky, balerínky alebo kľudne aj polobotky, či elegantnejšie tenisky, tým predsa nič neskazíš.



NEHANBI SA ZA SVOJU JEDINEČNOSŤ !


A ako posledné a to najdôležitejšie je, aby si si obliekol/la to čo máš rád/rada. Viem, že sa opakujem, no mrzí ma, ak je niekto stredobodom výsmechu už len kvôli oblečeniu. Každý z nás je iný, ty, ja, my všetci. A myslím si, že tak je to správne. Aj to, keď sa nám niekoho štýl zapáči ale prerobíme si ho do vlastného. Nie je to kopírovanie, je to inšpirácia, ktorá niekoho zaujala a chce ju rozvíjať ďalej ale podľa seba.

Je to naša osobná vec a do nej by nám nemal nikto hovoriť. Možno nie každý má cit pre módu, no môže mať cit pre niečo iné, pre to čo nemáš napríklad ty. Nebolo by správne takéhoto človeka odsudzovať. Bolo by tak krásne keby sa ľudia namiesto zhadzovania a urážania toho druhého radšej dopĺňali a vzájomne si poradili, či pomáhali. To čo nosíme nie je však len osobné ale týka sa to aj našej hrdosti a súkromia. V poslednej dobe si všímam, že čím ďalej tým viac ľudí sa oblieka vyzývavo a vulgárne, dokonca aj do školy, kde takéto oblečenie nie je samozrejme vhodné.

. Dokonca som počula o prípadoch, kedy niekoho za nevhodné oblečenie poslali domov sa prezliecť. Tak je to napríklad aj v Amerike. Tam, je prísny zákaz nosenia takéhoto oblečenia. Môžete to vidieť aj v rôznych filmoch. Pri týchto ľuďoch mi utkvie v hlave myšlienka, prečo radšej nešli nahí. Veď predsa oblečenie je tu na to, aby skrývalo to, čo by nemali ostatní vidieť a neslúži na to, aby sa ním dané veci ešte zviditeľnili. Alebo sa mýlim? No je to však len môj názor, tak ho prosím berte s rezervou. Hoci ma pohľad na týchto ľudí zaráža, vždy si poviem, že ak sú naozaj presvedčení o tom, že to tak chcú, nech to nosia.


Takže ak patríš medzi ne náhodou aj ty, neber to ako urážku, ber to ako môj názor. Ja by som sa napríklad také niečo neodvážila nosiť. Tak isto keď si niekto oblečie niečo, čo sa k sebe naozaj nehodí. Možno sa to nepáči mne, ale pre toho človeka to môže byť napríklad najobľúbenejší outfit. Alebo ten človek možno rád experimentuje. Nemôžeme vedieť, čo všetko sa za tým skrýva. Ja mám štýl, ktorý ma baví. Milujem ho kombinovať, pohrať sa s farbami a doplnkami. Pre niekoho môže aj môj štýl vyznieť ako nevhodný. A ako to máš ty s tým tvojím? Si s ním spokojný/á? Máš už svoj štýl vybudovaný? Ak nie, nemusíš byť smutný/á. Časom si všimneš, ktoré kúsky oblečenia sa vyskytujú v tvojom šatníku najčastejšie a ktoré stále nosíš. Podľa toho tiež možno zistíš svoj štýl a obliekať sa do školy bude pre teba ľahšie.

Dúfam, že som ťa inšpirovala nie len mojimi outfitmi ale aj názormi a budem veľmi rada, ak mi povieš ten svoj. Možno si povieš, že nie všetky veci, ktoré som tu preberala sa hodia do BACKT TO SCHOOL, no ja sa popravde s takýmito problémami stretávam aj v škole. Želám ti krásny deň. A neboj sa presadiť si svoje JA. S láskou Sabi.


71 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page