top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Byť blogerkou je úžasné

Updated: Apr 4, 2020

Ahoj, toto som ja, Sabína Pósová, áno, toto oplašené a usmievavé dievča plné pozitívnej energie a nadšenia zo života. Dievča s túžbou rozdať svetu úsmev a tie najkrajšie farby. Ale poďme na to pekne po poriadku.....

Všetko sa to začalo nevinnými zápiskami do denníčka, ktoré nemali hlavu ani pätu, avšak po čase veci dostávali význam. Ako som tak rástla, nezmyselné texty sa zmenili na riadky plné hlbokých myšlienok, na verše básni, v ktorých som prejavovala svoje city a všetko to dávalo zrazu zmysel. Už ako malá som sa túžila v niečom presadiť, robiť niečo čo ma baví a robiť to predovšetkým s láskou. Tento sen sa mi uskutočnil až presne takto pred rokom, 26.11.2017, bol to deň, kedy som vydala svoj prvý článok, deň, kedy som sa stala blogerkou. A zistila, že blogovanie je presne to, po čom som vždy túžila.

Pamätám si na tie kvapôčky potu, ktoré mi stekali po tele, keď som mala po prvý krát publikovať svoj blog , na ozveny v mojej hlave a imaginárne výsmechy, na strach, ktorý vo mne kričal ako o život. Ale pamätám si aj na tie úžasné momenty, na momenty, kedy som si povedala, že som to konečne zvládla, kedy som asi po prvý krát v živote bola na seba naozaj pyšná, kedy som vo svojom srdci cítila obrovské chvenie a neprestajnú radosť. Bol to tak úžasný pocit. Bol tak nenahraditeľný a jedinečný. A presne takýto pocit prežívam až doteraz, kedy či už píšem alebo uverejňujem nový článok. A verím, že tento pocit ma nikdy neopustí. Verím, že bude so mnou naveky.

Hoci viem, že zozačiatku neboli moje články zaujímavé a neobsahovali žiadnu myšlienku, no časom som sa naučila presadiť to, čo som cítila. Dala som zo seba von všetky svoje myšlienky a už to išlo. Myslím si, že napísať článok nasilu sa nedá, musíš to proste cítiť. Inak to nejde. Možno si povieš, že je to len rok, no ja som sa aj za tak pomerne krátku chvíľu toho veľmi veľa naučila. Spoznala som nových úžasných ľudí a začal vnímať svet z viacerých strán. Ak sa pýtaš, či som niekedy ľutovala, že som začala písať blog, moja odpoveď znie jednoznačné „NIE“. Nikdy....aj keď boli chvíle, kedy som si myslela, že skončím, pretože som nevedela nastaviť veľa vecí alebo som mala strach, nevzdala som sa a za podpory mojich priateľov a sebazaprenia som sa vynašla a vytvorila niečo ešte lepšie ako som chcela.

Pôvodne mal môj blog vyzerať inak, ale pravdou je, že ten, ktorý som vytvorila sa mi páči omnoho viac, ako ten, ktorý som mala len v hlave a predstavách. Možno nie je dokonalý, ale je to niečo, na čom som si dala obrovskú prácu a strávila pri tom dosť hodín. A aj keď vždy je čo zlepšovať, som spokojná. Dúfam, že si spokojný/á aj ty. Možno si si všimol/všimla, že blog odzrkadľuje môj štýl. Ako už určite vieš, milujem eleganciu a všetko s ňou spojené a preto sa snažím vložiť ju aj sem a taktiež aj jednoduchosť, v ktorej je, teda aspoň podľa mňa, krása. A hlavne sa do neho snažím vložiť seba. Na Instagrame som ešte dávnejšie pridala na MY STORY príspevok do ktorého si mohol/ mohla aj ty vložiť svoju otázku ohľadom mňa a blogu a tak som sa rozhodla, že ti na ne rada odpoviem a podelím sa s tebou o moje rady.

Prečo si si založila blog?


Táto otázka bola jednou z najžiadanejších a musím povedať, že by ma to niekedy aj samú zaujímalo. Tým, že som už odmalička mala akési sklony k písaniu či tvoreniu niečoho kreatívneho a snažila sa to aplikovať do každodenného života, mi jedného dňa utkvel v hlave nápad stať sa blogerkou. Prvotne som chcela byť youtuberka. (Áno, ja viem.... bol to vtedy veľký ošiaľ) ale potom som si povedala, že je to asi len také pobláznenie a viac ma baví písať. Lenže nechcela som písať len nezmyselné články, ktoré by neobsahovali žiadnu pointu, či nepriniesli niečo druhým a taktiež mne. Nemyslím tým teraz peniaze (tie ani za články nedostávam, ani celkovo za blog. Všetko čo tu tvorím robím zadarmo.) A tak som tak rozmýšľala a rozmýšľala až mi napadlo, že by som písala články, v ktorých by som sa snažila pomôcť druhým. Možno ti to príde zvláštne ale myslím si, že každý bol na tento svet stvorený z lásky a preto, aby mu niečo priniesol a ja už odmalička mám tu potrebu pomáhať druhým a preto si myslím, že práve to je mojím prínosom pre tento svet. Možno sa mýlim, ale myslím si, že pomáhať druhým nikdy nie je na škodu. No a teda keď už som tak vedela, kam by som asi chcela smerovať, dlho som sa odhodlávala založiť si blog. Až napokon som sa takto pred rokom odhodlala a vôbec toho neľutujem . Takže, ak by som mala odpovedať jednoducho na túto otázku odpoveď by znela asi takto: ,,Chcela som sa podeliť so svetom o moje skúsenosti, či myšlienky, ktoré mi prebývajú v hlave a pomôcť ľuďom s ich problémami.“

Ako vníma okolie, že bloguješ?


Musím sa ti priznať, že nad touto otázkou som priveľmi dlho nerozmýšľala. Odvážim sa povedať, že je viac ako jasné, že sa nájdu aj ľudia, ktorý ma hejtujú či nenávidia (má to tak každý, ale beriem to tak, že sa nedá každému vyhovieť, aj keď sa o to naozaj veľmi tvrdohlavo snažím). Ale veľmi veľkú radosť mi robí, že podpora a celkový záujem čítať moje články prevyšuje všetky tie nenávisti. A som tebe aj úplne všetkým zo srdca naozaj veľmi vďačná a myslím to naozaj úprimne. Nikdy som si nemyslela, že niekoho až tak veľmi zaujmú moje články. Že niekoho zaujmú moje názory a celkovo ja. Často si všímam, že ľudia, od ktorých by som to najmenej možno čakala sú jednými z mojich najvernejších čitateľov. Ale tak povedzme si na rovinu, život je plný krásnych prekvapení a práve ty mi ich ukazuješ každým dňom. Čo sa týka mojej rodiny, tak nechcem povedať, že im to je úplne jedno, určite ma podporujú, no možno na to nekladú až tak veľký dôraz. Takže, ak by som to mala zhrnúť, myslím si, že to väčšina ľudí vníma pozitívne za čo som naozaj moc rada.

Aké je to byť blogerkou?


Jedným slovom.....NESKUTOČNÉ.....milujem to. Ani nevieš, ako moc sa v tom vyžívam. Ten pocit je tak neopísateľne nádherný a čarovný. Je to ako pohladenie duše. Je to pocit radosti, ktorý nikdy nekončí. Najviac sa mi na tom páči asi to, že môžem komunikovať s ľuďmi a zdôveriť sa s nimi o kúsok seba a oni ma počúvajú. Je to niečo čo každý nezažíva počas všedného dňa. Tým, že nie som až tak priveľmi zameraná iba na BEAUTY blogovanie ale skôr presadzujem módu, motiváciu, sebapoznávanie a myšlienky, možno beriem blogovanie inak. Ale v tom je to také úžasné, že každý si vie nájsť to svoje. Každý si vie nájsť vlastný štýl, ktorý mu vyhovuje. Navrhnúť si vlastný dizajn, či rozbehnúť blog podľa seba. Ak náhodou premýšľaš nad tým, že by si chcel/a mať blog, určite poď do toho. (Ak máš záujem vedieť, ako na to, o chvíľu sa to dozvieš nižšie). Ten pocit by som priala každému. Ach.....ja to tak moc milujem! :)

Aké rady by si dala začínajúcim blogerom či blogerkám?

V prvom rade si musíš uvedomiť, že ak chceš začať písať blog , musíš si určiť na čo sa v ňom zameriaš. Môže byť kľudne aj všestranný. Je to len a len na tebe. Ale určite si nikdy nevyberaj tému, ku ktorej nemáš žiadny vzťah a mohla by ťa časom omrzieť. Ak už si si aj vybral/ a tému, jednou z ďalších podstatných vecí je, nájsť si dôveryhodnú stránku, na ktorej by si si chcel/a blog založiť. (O malú chvíľu sa dozvieš, aké stránky som používala ja a akú používam teraz). Ak si si vybral/a stránku, môžeš začať dizajnovať a od toho sa vlastne bude odvíjať celý tvoj blog vrátane názvu, ktorý by mal byť výstižný. Určite mysli na to, aby bol tvoj blog prehľadný a ľudia sa v ňom nestrácali, ale rozumeli mu. Tiež si nadstav svoj štýl písania, tiež rozsah textu, a určite nezabudni na fotografie. Ver mi či nie, no práve fotky zohrávajú na blogu obrovský úspech a priťahujú veľké množstvo ľudí. Len teda musia byť aspoň trošku kvalitné. Neznamená to však, že hneď si musíš ísť teraz kúpiť zrkadlovku...kľudne začni mobilom. Nie je až tak dôležitá veľkosť krokov, ktoré robíš ale vôbec to, že sa niekam posúvaš.

Tiež sa snaž písať články, o ktorých si myslíš, že by ľudí mohli zaujať, poprípade s nimi komunikuj, aby si aj oni vyžiadali nejaký článok. A teda samotná komunikácia s tvojimi čitateľmi zohráva tiež obrovskú rolu. Maj namysli, že nie vždy je toľko času na písanie článkov a preto ti odporúčam si niektoré predpísať aj pár dní, kľudne aj mesiacov dopredu. Ja to mám zaužívané a musím sa priznať, že mi to často kráť veľmi pomôže. A hoci by som ti vedela dať ešte kvantum rád, nepokladám sa za odborníčku, no snažím sa ti pomôcť, keďže sama viem, ako sú začiatky ťažké. A preto, ak by si mal/a záujem o ďalšie rady, či pomoc, budem rada ak ma kontaktuješ. Na záver by som ti chcela povedať len jedno: Všetko to čo robíš, píšeš či tvoríš rob s láskou, neboj sa do toho vložiť kus seba a nikdy ale že nikdy sa nevzdávaj.

Akú stránku používaš na blogovanie?

Možno si zastihol/zastihla, možno nie, že som mala za tento rok viacero blogov. Bolo to preto, lebo som sa ešte len učila a nikdy som nebola spokojná s tým, ako blog vyzerá. Niektoré stránky mi ani nechceli poriadne dovoliť urobiť si vlastný štýl. Môj úplne prvý blog vznikol na stránke BLOGGER.COM. Nie že by som túto stránku neobľubovala, práve naopak, mala som ju rada, no nevedela som si na nej urobiť taký ten vlastný štýl. A tak som potom začala hľadať iné stránky. Narazila som na WEBNODE.SK, ktorý ma oslovil ešte viac ale boli tam obmedzené GB, takže som v písaní nemohla naďalej pokračovať a tak som skončila pri terajšej stránke, ktorou je WIX.COM. Ako môžeš vidieť, navrhla som si tu jednoducho vlastný štýl a som s touto stránkou naozaj veľmi spokojná. Výhodou je, že sú všetky zadarmo a pripláca sa iba ak by si chcel/a vlastnú doménu, čo je už trošku zložitejší proces.

Máš vždy nápady na písanie článkov?

Ak sa ti mám priznať, tak sem tam mám s tým naozaj problém ale väčšinou hneď ako ma niečo zaujme, tak sa nad tým snažím zamýšľať a ak to uznám za vhodné, napíšem o tom článok. A ako som už aj vyššie spomínala, často krát si články predpisujem, takže viem o čom budem zhruba písať. Skôr väčší problém mi robí fotenie fotiek, pretože nie vždy je buď vhodná príležitosť alebo počasie, ale vždy sa to snažím dať nejaké dokopy za pomoci mojich úžasných priateľov, ktorí mi veľmi pomáhajú.

Aké iné blogerky sleduješ, čim ťa zaujali?

Odvtedy čo blogujem som natrafila na naozaj veľké množstvo talentovaných blogeriek. Niektoré len sledujem na Instagrame či na Youtube, iných zasa čítam aj články. No najviac ma zaujali tieto:

DENISSE'S LIFESTYLE (https://denisseslifestyle.blogspot.com/) Zaujala ma svojou originalitou, rozumnými a naozaj výstižnými názormi a celkovo tvorbou.

CUP OF STYLE (http://www.acupofstyle.com/) Veľmi ma oslovil ich štýl a celkovo sa mi páči, ako majú všetko dizajnovo spracované a sú naozaj úžasné.

ZOELLA (https://www.zoella.co.uk/) Hoci ju viac sledujem na youtubovej scéne ako na blogu, je naozaj krásne navrhnutý a stojí za to si ho pozrieť.

MEGAN BENNET (https://www.instagram.com/megan.bennet/) Je hrozne šikovná, hlavne čo sa týka makeupu, takže ak hľadáš nejaké inšpirácie, určite ju sleduj.

LUCYPUG (https://www.instagram.com/lucypug/) Určite ju poznáš, je to naša slovenská youtuberka a blogerka. Tiež ma oslovila svojim štýlom a je tak isto kreatívna duša, ako ja.

PETRA LOVELYHAIR (https://www.instagram.com/petralovelyhair/) Je tiež veľmi známa aj na youtubovej scéne a je skôr na beauty a fashion blogovanie.

JANA TOMAS (https://www.instagram.com/janatini/) Má veľmi zaujímavý život, často cestuje, spolupracuje so známymi ľuďmi a fotí prekrásne fotky.

a samozrejme aj rôzne iné....

Kto ti fotí fotky na blog?

Väčšinu mojich fotiek odfotila moja najlepšia kamarátka (https://www.instagram.com/laura.michler/) ale občas ma odfotila aj mamina či kamarát (https://www.instagram.com/tomastamartin/). Som naozaj veľmi vďačná, že mám tak úžasnú fotografku a fotografa a že sa môžeme navzájom fotiť a tiež, že moji priatelia ma v tom často podporujú a nemajú problém mi kedykoľvek pomôcť. Patrím im naozaj veľké ĎAKUJEM.

Prinieslo ti blogaovanie niečo do života?

Áno a veľmi veľa toho. Od skúseností, až cez rozvíjanie mojich schopností a hrozne ma to obohatilo. Vďaka blogovaniu som sa naučila podeliť sa o svoje myšlienky či pocity, zlepšovať sa v rýchlosti a veľkosti textu pri písaní a hlavne som sa dostala do väčšieho kontaktu s ľuďmi. Tiež som sa naučila ignorovať hejty a postaviť sa z dna hore. A samozrejme aj zodpovednosti, ktorá je pri blogovaní nevyhnutná, kvôli dochvíľnosti a pravidelnosti, teda pokiaľ to daný blog vyžaduje. Naučila som sa, že nie vždy každému sa dá vyhovieť a že okolo seba mám úžasných ľudí, ktorý ma podporujú a nechávajú ma splniť si svoj sen.

Na záver by som sa ti chcela veľmi poďakovať za tvoju každodennú podporu, za to, že čítaš moje články a podporuješ ma v tvorbe. Ďakujem, že si sa rozhodol/rozhodla pridať sa do nášho „zoskupenia“ ľudí, ktorý chcú svetu darovať lásku a úsmev. Veľmi si vážim každej jednej chvíle, ktorú môžem prežívať, o ktorej sa s tebou môžem podeliť a vyjadriť svoje pocity, názory či myšlienky. Blogovaním sa zmenil môj život určite pozitívne a dúfam, že som dostala aspoň kúsok pozitívnej energie aj do teba. Ešte raz veľmi moc ĎAKUJEM. Ďakujem, že si mi vyčaril/a úsmev...

49 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page