top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Cestovanie - rady, tipy, triky

,,Ako už určite dávno vieš, leto začalo a s ním sa začali aj nové a nové zážitky, spomienky a nezabudnuteľné chvíle v našom živote. Taktiež je tu priestor na oddych, či už počas cestovania alebo si konečne užiješ dlhší spánok. Nech už prežiješ prázdniny akokoľvek a kdekoľvek, nezabudni si ich poriadne užiť so svojimi priateľmi a rodinou. A keďže patrím medzi ľudí, ktorí radi cestujú, rozhodla som sa ti dať pár rád, tipov a trikov na cestovanie."

Myslím, že sa zhodneme na tom, že cestovanie je úžasné hlavne v tom, že máme tú možnosť spoznávať nové krajiny, môžeme sa okúpať v mori, vyskúšať rôzne národné jedlá a špeciality, taktiež na spoznávanie ľudí a hlavne na uschovanie si krásnych zážitkov v srdci. Nezáleží na tom, či cestuješ sám/sama alebo s niekým. Dôležité je, aby si si to poriadne užil/a, usmieval/a sa a aby sa ti splnil sen. Hoci nie vždy sa naše túžby vyplnia, nesmúť. Na svete je obrovské množstvo krajín, ktoré si ešte nenavštívil/a, možno tie majú práve to, čo hľadáš. 

Možno si už toto leto bol/a na nejakej dovolenke alebo sa ešte len chystáš a preto som si pre teba pripravila PACKING LIST, ktorý ti pomôže pri balení. Je to vlastne zoznam s vecami, na ktoré by si nemal/a zabudnúť. Dúfam, že ti dobre poslúži. Keďže nie každý si môže dovoliť veľký drahý výlet k moru, rozhodla som, že spravím aj menší PACKING LIST pre tých, ktorí idú napríklad na stanovačku alebo iný menší výlet.  (Nájdeš ich, keď si odklikneš stránku TRIPS.)

Ak patríš k milovníkom cestovania ako ja, určite ti príde vhod mapa, ktorú som pre teba vyrobila. Je to mapa tvojich vysnívaných miest. Či už si na nej zaznačíš miesta, kam by si chcel/a ísť alebo už si bol/a, je na tebe. Kľudne si ju môžeš niekde povesiť, alebo založiť. Nielenže, že máš prehľad o tom, kde si bol/a ale je to aj krásna spomienka. (Nájdeš taktiež v TRIPS)

Tak a teraz k samotným radám. Viem, že nie je vždy ľahké sa zbaliť a občas nadšenie z prichádzajúcej dovolenky premôže stres. Ale niet prečo sa stresovať, na to predsa na dovolenku nejdeš. Alebo? Rada by som ti poradila, aby si si všetky doklady, lístky, pas a rôzne iné potrebné veci nachystal/a už pár dní dopredu. Nie len, že ti to ušetrí čas ale aj nervy. Ver mi. 

Jednou z dôležitých vecí je aj včas vstať. Radím ti, aby si vstal/a tak štyri hodinky pred odletom. Je to preto, lebo budeš mať čas aj na seba a aj na cestu na letisko. A ver mi, vždy je dobré mať nejaký ten čas do rezervy. Nikdy nevieš, či nebudú na letisku zápachy alebo veľké množstvo ľudí. Ak si však na tom tak, ako ja, že pred dovolenkou nevieš zaspať, skús aspoň využiť tento čas nejako produktívne. A keď už nastane čas odchodu, nezabudni si skontrolovať všetky veci a smelo vyraz na letisko alebo ak ideš na menší výlet tak do auta alebo vlaku. 





Ak si už niekam cestoval/a, tak vieš, že oblečenie sa v kufri rýchlo krčí. Avšak našla som trik ako zabezpečiť, aby zostalo rovné. Postačí ak si ho zroluješ. Alebo ho skús poskladať rovnomerne. Nie len, že tým ušetríš obrovské množstvo miesta a zmestí sa ti do kufra viac, ale aj po odrolovaní bude tvoje oblečenie rovné. A ty môžeš smelo vykročiť do sveta v plnej kráse.

Určite si už počul/a o nádobkách alebo menších fľaštičkách na kozmetiku. Tie by som ti tiež odporučila. Ak však nevieš o čo ide, sú to vlastne nádobky slúžiace na uschovanie šampóna a iných tekutých produktov. Ale nezabudni na visačky alebo aspoň nálepky s názvom, pretože potom sa ti všetko pomieša a nebudeš vedieť, kam si si čo dal/a. Je to super, lebo ti to ušetrí veľa miesta a dokonca budeš mať aj ľahší kufor. A ak ideš na dovolenku s tým, že si z nej chceš odniesť rôzne suveníry alebo oblečenie, určite si nechaj v kufri dostatok miesta. Pretože čím viac tašiek máš, tým ti pribúda aj viac starostí. A myslím, že tomu sa chceš taktiež vyhnúť. 

Ďalším tipom je, aby si si naštudoval/a aké bude počasie v danej krajine, do ktorej cestuješ, aby si si zbalil/a vhodné oblečenie. Taktiež je si dobré naštudovať aj niečo o krajine, aby si vedel/a, kam máš ísť, čo môžeš navštíviť a predišiel/la si zbytočným konfliktom. Napríklad, vedel/a si o tom, že v niektorých krajinách sa dáva dosť veľká pokuta za to, keď niekto pôjde po meste alebo po určitých úsekoch iba v plavkách? 

Chcel/a by si ísť na dovolenku, ale nevieš kam a bojíš sa skúšať niečo nové? Tak si skús napríklad všímať recenzie na určitých stránkach alebo sa popýtať blízkych. Ja som napríklad bola v pár krát v Turecku, v Španielsku, na Cypre, v Taliansku a Chorvátsku, potom na výletoch po blízkych krajinách, ako je Štúrovo, Sojovice, Jazierce a iné. Zaujíma ťa, kde sa mi najviac páčilo? Bolo to v Španielsku. Je to moja obľúbená krajina. Zaujala ma nie len svojou kultúrou ale aj prekrásnymi rastlinami a pestrosťou. Ľudia tam boli veľmi milí. A kde sa páčilo najviac tebe? Kde všade si bol/a na dovolenke? 

Dúfam, že ti článok o cestovaní pomohol a že sa ti bude ľahšie baliť na dovolenku. Chcela by som ti popriať krásne prázdniny a aby si prežil/a tie najkrajšie zážitky. Ak máš nejaké otázky, alebo by si rád/rada niečo doplnil/a, budem rada, ak sa mi ozveš v komentári alebo na sociálnych sieťach.

s láskou Sabi.




16 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page