top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Cviky, triky počas KORONTÉNY?

,,Ak si tento článok prišiel/prišla čítať s domienkou, že bude o pár dní z teba sexi človek, namakanec alebo len chceš schudnúť, tak asi to ani nečítaj. Pretože tento článok má úplne iný obraz. Ale ak chceš žiť zdravo, chceš sa hýbať, chceš niečo pre seba robiť, tak si tu správne.“


Keby sa mám vyjadriť k cvičeniu, prečo som začala, čo je vlastne takým tým poháňačom, tak budem úprimná. Začalo to tým, že nastala karanténa. Neviem ako ty ale ja som zvyknutá na každodenný stereotyp, kedy sa od rána do večera niekde hýbem (nemyslím tým však šport, skôr povinnosti, školu a moje koníčky). A nikdy som si tak nevedela nájsť reálne čas na cvičenie. Ako začala karanténa som si uvedomila, že chcem so sebou niečo robiť, že sa nemôžem celý deň váľať v posteli, pozerať filmy, seriály alebo len tak proste nečinne prežiť karanténu. A tak som sa rozhodla začať cvičiť. Ďalší taký poháňač do cvičenia bolo práve to, že ma to už dlhšie lákalo. Kedysi som cvičila ale potom som od toho upustila kvôli času. A aj keď som si ho chcela nájsť, bývala som vždy po celom dni hrozne unavená. Tak som sa teraz rozhodla využiť toho času. Našla som si najskôr aplikácie, podľa ktorých som cvičila, aj som zapájala cviky, ktoré som bola naučená. No časom som zistila že potrebujem niečo viac. Že potrebujme dlhší workout, ktorý by mi pomohol sa viac zdokonaliť v tom čo viem, rozšíril by mi obzory. Práve vtedy som narazila na MADFIT, PAMELU REIF a BLOGILATES, vďaka ktorým doteraz stále cvičím a veľmi ma to baví. Mala som síce teraz také dva týždne ,kedy som uprostred cvičenia vypadla z tohto kolobehu , pretože ma neposlúchalo zdravie. Mala som problémy so žalúdkom a teraz aj angínu. Ale za to som sa z toho o moc rýchlejšie dostala, ako keď som pred tým necvičila. Teraz mi nerobí problém cvičiť ani po užívaní antibiotík. Samozrejme už sa cítim dobre. Keby som nebola fit, asi by som to nezvládla :D.


Cvičím najradšej podľa spomínaných kanálov na youtube a podľa nich sa snažím zostaviť si plán na celý týždeň. Tieto workout plány nájdeš na mojom Instagrame v TRAINING kolónke ale ak sa mi podarí a nezabudnem, tak ich budem pridávať aj sem :D. Budem rada, ak si zacvičíš spolu so mnou.


A aby som to uviedla do tej pravej miery...mojou hlavou myšlienkou nie je, aby som sa chválila tým, že som začala cvičiť ale skôr motivovala teba, aby si neprežil/a karanténu tak, aby si to potom oľutoval/a. Pretože je tu ten čas, ktorý môžeme využiť ako chceme. Teda, ako chceme ale trošku s nejakými tými zákonmi a podmienkami, ktoré sú nastavené. Nikto nám však nezakázal cvičiť. Ak chceme pre svoje telo spraviť aspoň niečo, niekedy postačí aj keď si dáme 5 minút streaching alebo jógu. Každá jedna minúta sa myslím si, že počíta. A ak venujeme svojmu telu, to čo potrebuje, verím, že sa časom náš organizmus zmení a že naše zdravie bude na tom naozaj lepšie.


Teraz veľa ľudí často podlieha aj rôznym psychickým problémom a mňa osobne práve to cvičenie veľmi oslobodzuje a ukludňuje. Hoci bývam po ňom zničená, pretože si dávam náročnejšie tréningy, ale vždy potom som nabitá určitou energiou. Možno fyzicky už nevládzem ale moja psychika je na tom úžasne. Vtedy cítim, že som pre seba niečo urobila a nejde mi o to teraz len chudnúť. A aj keď by som bola vďačná, keby schudnem alebo sa mi zväčšia svaly, či časom vybudujú tehličky. Nie je to však ten môj hlavný cieľ, ktorý mám stanovený. Mojím hlavným cieľom je naozaj to, aby som žila zdravšie, dala svojmu telu niečo, čo potrebuje a len tak nepremárnila čas nič nerobením.


Budem úprimná, nie je najľahšie sa udržať v tom kruhu, kedy stále cvičíš. Napríklad ja som kedysi cvičila, ale potom som zrazu prestala a mala veľkú pauzu. To nebolo moc dobré. V tom čase som si tak hovorila, že už asi ani neviem začať odznovu a stále si to odkladala. Preto je dôležité zaťať sa a povedať si :,, Nič nestratím, len si zacvičím.“...a ver mi, mne toto tak pomáha. Aj teraz sa musím občas donútiť, aby som išla cvičiť. Aj teraz mám chvíle kedy sa mi nechce alebo mám svalovicu zo včera. Ale idem! Viem byť sama pre seba motiváciou najmä v týchto chvíľach, kedy moje telo kričí nie ale ja kričím áno. Nevzdávam to. Proste pokračujem, idem, vládzem, žiadne výhovorky. Som silná a dám to. Chcem ťa aj v tomto povzbudiť, aby si vedel/a, že je dôležité zaťať sa a prejsť cez všetky svoje hranice, ktoré máme. Napokon zistíš, že boli tenšie a neboli tak náročné na prekonanie. Je to také jedno z obohatení, ktoré nám dokáže zmeniť aj život. Keď sa zatneme a robíme niečo, čo nám možno prvotne nie je po chuti ale časom zistíme, že je to presne to, čo sme potrebovali.


Dúfam, že som ti pomohla aspoň trošku a motivovala ťa. Ak nechceš začať cvičiť, nemusíš. Môžeš robiť veľmi veľa iných vecí, ale prosím využi tej šance, ktorú teraz každý jeden z nás má.






Tu môžeš vidieť cviky/videá podľa ktorých cvičím. Ak nebudeš vládať, začni od základov. Pamela má napríklad rozdelené kategórie na BEGINNER, MEDIUM a INSTANT, tak kľudne začni od začiatku. Nie je to hanba! To si pamätaj. Treba si postupne zvyšovať hranice a nemôžeme od seba očakávať na začiatok hneď veľmi veľa. Je treba dostať sa k úspechu postupne. Ani tí najlepší šampionici sa nestali šampiónmi zo dňa na deň pomocou lusknutím prsta. Tiež začínali presne ako my. Často krát spadli, boli spotení aj z mini cvičení, kondička im neslúžila tak ako teraz. Ale pozri kam sa vyšplhali. Kam to až dotiahli. Stalo sa z nich niečo, čo si oni sami vybudovali. Vykopali si cestičku holými rukami ale teraz po nej prechádzajú, ako po rúžovej záhrade. Rovnako dôležitá je aj strava, ak chceš začať zdravo žiť a na to nezabúdaj. Nemusíš jesť všetko iba zdravé ale skús čo najviac postupne obmedziť napríklad fastfoody. A na koniec by som už len rada dodala.... Každý má na to, stať sa tým, kým chce, len si musím uvedomiť, že to istý čas trvá. Ale máme na to. Tak bojujme!

S láskou Sabi

33 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page