top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Festival Lumen

Updated: Apr 4, 2020

,,Celým mestom sa ozývajúca hudba, bubny i spev, krik a samozrejme zábava. Asi takto nejako by som v skratke opísala môj obľúbený festival, ktorý sa uskutoční aj tento rok už 7. – 8. júna v Trnave....“

Počul/a si už niekedy o Lumene? Nech už odpovieš akokoľvek, rada by som ti o ňom napísala niekoľko viet a priblížila ti ho. Festival Lumen je jedným z mojich najobľúbenejších. Dôvodov je neskutočne veľa. Jedným z nich sú ľudia,...ľudia, ktorí či už tento festival tvoria, sú ako dobrovoľníci alebo tí, ktorí na neho chodia. Ešte sa nestalo, že by som sa nezoznámila s niekým novým a neodniesla si odtiaľ aspoň naozaj pár fungujúcich priateľstiev. Celková atmosféra je veľmi príjemná a z človeka sa aj postupne striasajú všetky starosti. Teda, aspoň ja to tak mávam. Hudba a všetko to kúzlo festivalu ma vie vtiahnuť do úplne iného sveta, môžem sa uvoľniť a aspoň na chvíľu zabudnúť na veci, ktoré ma ešte čakajú. Jedným z dôvodov prečo ti vlastne toto všetko hovorím je pozvať ťa na tento festival. Ja sama v ňom pracujem už druhým rokom ako dobrovoľníčka a pred tým som bola ako návštevník. Čiže tak, ako môžeš byť teraz aj ty. Ver mi, že ak by som s ním nebola takto spokojná, určite by som ti ho neodporúčala. Neľutujem ani jeden krát, čo som sa ho zúčastnila. Vždy som si z festivalu odniesla nejednu milú spomienku, spoznala nové kapely, ktoré počúvam doteraz a neskutočne som si to užila. Trúfnem si povedať, že na tomto festivale si nájde svoje miesto každý. Či už prostredníctvom hudby, workshopov, zábavného porgramu a mnoho ďalšieho.

Minulý rok bola téma festivalu BE BRAVE (Buď odvážny/a), čo to bude tento rok? Nechaj sa prekvapiť. Jedno ti však prezradím, bude to niečo úžasné a nezabudnuteľné. Ak ti mám povedať pravdu, celý rok som čakala kým opäť príde Lumen. Tento festival je pre mňa akýmsi krásnym začiatkom leta. Vždy ma dokáže naladiť na tú správnu notu a sprevádza ma aj po jeho ukončení. Priznám sa ti, že piesne, ktoré zneli po celé dni si našli miesta aj v mojom playliste. Mojou novou obľúbenou kapelou sa stalo LZ7 a GOOD WHEATHER FORECAST, ktorí to naozaj vtedy doslova „odpálili“. Tiež som si zaspievala aj s GODZONE a HEARTBEAT, ktorých piesne tak isto nemali chybu. Tento rok sa teším na HILLSONG YOUNG & FREE, ako aj na Michala Kubovčíka, ktorého môžeš poznať z BAŠTRNGU, 3T, ALTARIVE a na mnoho ďalších.

Možno si povieš, " Festival gospelovej hudby, to bude určite nuda!", ale opak je pravdou. Lumen nie je len pre veriacich, je pre každého jedného z nás. Niekto tam ide vyslovene kvôli gospelu a duchovnu, iní zasa čisto len kvôli zábave. Je na tebe, ktorú z týchto ciest si vyberieš, kľudne môžeš aj oboje. Lumen otvára veľa možností, tak sa neboj ich objaviť a hlavne zažiť spolu s nami. Nájdi to svoje....


Tak a tu môžeš vidieť menšie zhrnutie článku a vecí, ktoré na teba čakajú na festivale.


Čo všetko môžeš zažiť na Lumene?

· nezabudnuteľné zážitky

· spoznať nových ľudí

· duchovný rast

· navštíviť workshopy, stánky, rôzne zábavné programy

· zažiť jedinečné koncerty

· radosť , smiech a zábavu


Kde všade sa odohráva program?

· na Trojičnom námestí

· v kine Hviezda

· v mestskej športovej hale

· na nádvorí


Tiež si tam môžeš zakúpiť MERCH a veľa ďalších vecí.. (Toto je minuloročný)...

Tak a teraz už môžeš s hrdosťou prehlásiť, že poznáš FESTIVAL LUMEN. Dúfam, že sa tam 7. - 8. júna uvidíme a že ťa festival osloví rovnako ako aj mňa. Ak máš nejaké otázky, budem rada ak sa ma spýtaš. Bližšie informácie o festivale nájdeš tu : https://festivallumen.sk/ .Dúfam, že sa ti bude páčiť. Prajem ti, aby si si ho užil/a naplno a odniesol/la si odtiaľ veľa pekných zážitkov. Tak čo, prídeš aj ty?


S láskou Sabi

94 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page