top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Hair care - čo používam na vlasy?

,,Vlasy sú presne tým prvkom na našom tele, ktorý si vyžaduje určitú starostlivosť, no rovnako aj pozornosť. Je potrebné sa o ne naozaj starať a udržiavať ich zdravé. Nech už sú hnedé, blond, čierne, ryšavé, červené alebo rôzne sfarbené, všetky sú krásne. Každému sa hodí iný účes, iná farba a to je to čarovné. Stojím si a aj budem za tým, že prirodzenosť je najkrajšia. A tento výrok sa presne vzťahuje aj na vlasy. Aká je tvoja prirodzená farba?“


Keď sa povie starostlivosť o vlasy, vždy si predstavím pred sebou jeden veľký otáznik. A to preto, lebo ešte do nedávna boli moje vlasy v naozaj zlom stave. Boli celé polámané, vypadávali mi a ani nevyzerali vôbec zdravo (ani neboli :D). Ak si už nedočkavý/á a túžiš po tom vedieť, čo mi pomohlo, dovoľ mi sa k tomu kroku odhalenia postupne dostať. Musím ti najskôr povedať pár základných vecí, ktoré by si mal/a vedieť. Ak sa týchto vecí zbavíš, alebo sa im budeš vyhýbať, veľmi ti to pomôže ku rastu zdravých vlasov.


Krok č 1. Neumývaj si vlasy každý jeden deň. Ani viac krát za deň!

Musím sa priznať, kedysi som tomuto trendu podľahla aj ja a veľmi toho ľutujem. Vtedy moje vlasy stratili silu a začali byť čím ďalej tým viac suché. Tak som sa veľmi snažila mať vlasy ako každá jedna youtuberka, no ešte viac som si ich doničila. Ver mi, že sa to naozaj ťažko zachraňuje. Rovnako sa mi častým zmývaním vlasov začali viac a viac mastiť a bolo to ešte horšie. Teraz si vlasy snažím umývať aspoň každý druhý deň, keďže sú takto poznačené ale nie vždy sa mi to darí. Ak idem von, či na nejaké dôležité stretnutie umyjem si ich aj na ďalší deň ale naozaj to nie je dobré. Takže ak si s tým nezačal/a, ani to nerob.

Krok č. 2 : Používaj kondicionéry a olejčeky

Na to, aby ti rástli krásne vlasy potrebujú mať aj dostatok živín a olejčekov, ktoré obsahujú potrebnú výživu pre tvoje vlasy. Nepodceňuj tento prvok. Ak si myslíš, že sa ti vlasy zamastia po nanesením olejčeka, je to len placebo efekt. Ver mi, že ak si ho nanesieš na vlhké vlasy spodnej časti hlavy (najmä na končeky), tak budú tvoje vlasy žiariť. To hlavné je však to, že podporíš ich zdravý rast a znížiš lámavosť končekov. Ja používam najskôr po použití šampóna aj kondicionér a až pred sušením si vlasov použijem olejček, ktorý nechávam vstrebať.


Krok č. 3 Horúca alebo studená voda?

Všade možne v článkoch i na internete som dávnejšie čítala, že na vlasy značne pôsobí aj to, akou vodou si ich umývaš. Stále som však neprišla na to, čo im vyhovuje najviac. jedno však viem, príliš horúca voda nie je vôbec dobrá, pretože vysušuje vlasy a dopomáha im k lámaniu. Myslím si, že ideálom je zlatý stred a to vlažná voda.

Krok č. 4 raz za čas maska nezaškodí

Ten kto ma pozná vie, že milujem masky. Či už na vlasy a či na tvár, jednoducho milujem ten pocit. Naše vlasy to prežívajú podobne. Po nanesení masky sú časom lesklejšie a vyživenejšie. Samozrejme musíš si dať pozor na to, aby to nebol len prvotný efekt, ale aby maska s tvojimi vlasmi naozaj niečo urobila. Ak sa pýtaš, ako si vybrať masku..je to jednoduché. Myslím si, že svoje vlasy poznáš aspoň trochu a vieš, čo im najviac chýba. či už trpia tým, že sú príliš suché, alebo polámané, štiepia sa ti končeky a strácajú ten šmrnc, ktorý mali kedysi. Treba si na každej jednej maske prečítať na čo je najlepšia, čo všetko obsahuje (najlepšie je, ak má čo najmenej chémie) a potom už len prispôsobiť k tónu tvojej farby vlasov. Samozrejme nie každá maska to vyžaduje. Netreba si ju nanášať pred každým umytím, ale aspoň raz za týždeň/dva sa naozaj zíde.


Krok č.5 : Češ sa tak, aby tvoje vlasy nepelakali

Možno sa to tak na prvý pohľad nezdá ale správne česanie je rovnako dôležité pri starostlivosti o vlasy. čo ti viem hneď takto na začiatok poradiť je hrebeň s jemnými štetinkami. Je na tebe a tvojich vlasoch, či preferuješ skôr kefu alebo obyčajný hrebeň, ja som však zástanca už niekoľko rokov práve kefy. Existuje ich naozaj veľké množstvo, treba siahnuť na tú najjemnejšiu k tvojim vlasom. ďalšia vec je už samotné česanie. Ak ti nejdú rozčesať vlasy, je možné že si zabudol/a na kondicionér, či olejček. Ak však ani po použití týchto pomocníkov nič nezaberá, začni si česať vlasy od končekov. Postupne sa dopracuj až ku vrchu hlavy a uvidíš, že ti česanie pôjde jednoduchšie a nestratíš toľko vlasov.


Ak neznášaš (rovnako ako ja), ulízané vlasy priliehajúce ku hlave, môžeš sa česať aj spôsobom, že sa predkloníš a začneš si s kefou česať vlasy od vrchu hlavy. Po takomto česaní moje vlasy automaticky naberajú vždy objem. Vyskúšaj to aj ty. Je to naozaj jednoduché.


Krok č.6 : Nefarbi si vlasy, ak nemusíš

v dnešnej dobe je naozaj veľmi trendy farbiť si vlasy, robiť si ombré, melíre a iné umenia na hlave. Sama som tomu pár krát podľahla i keď mierumilovnejším spôsobom. Vyskúšala som fialovú zmývateľnú farbu na vlasy ( ktorá ani nebola moc vidno) a teraz po novom aj čokoládovú farbu, opäť zmývateľnú. Hoci som s ňou spokojná, viem, že aj takéto procesy vykonávané na vlasoch zanechávajú určitú stopu. či už ich vysušia alebo zmenia ich štruktúru, stále to nie je presne to, čo by sme možno vo výsledku očakávali. Preto je dôležité si ich udržiavať, najmä po takomto „zákroku“. Ale ako hovorím, najlepšie je mať vlasy prirodzené.


Krok č.7 : Neboj sa striedať šampóny/prípravky na vlasy

Možno si hovoríš, že načo by si menil/a prípravok na vlasy ktorý ti vyhovuje ale ver mi, že aj to tvoje vlasy potrebujú. Raz za čas nejakú zmenu. Naše vlasy musia vyskúšať viacero produktov, aby si sami vedeli zhodnotiť , čo im vyhovuje a čo nie. ver mi, je to naozaj viditeľné. Ak máš svoj obľúbený šampón, kedykoľvek sa môžeš k nemu vracať, ale raz za čas daj šancu aj inému, možno lepšiemu.

Krok č.8 : Čistá H20, elixír na všetko:

Myslím si, že nadpis ďalšieho kroku je naozaj výstižný. A najmä pravdivý. odkedy som začala piť viac čistej vody, moje vlasy sa mi odvďačili. Začali naberať opäť silu, lesknúť sa a pôsobili zdravšie. Myslím si, že aj to, čo prijímame do nášho tela je naozaj dôležité sledovať a raz za čas redukovať, ak je to niečo, čo nám neprospieva.


Krok č. 9: Prehodnoť svoj jedálniček

Tento krok mierne súvisí s predošlým a to najmä tým, že sa opäť týka prijímania látok do tela. to, čo jeme sa vstrebáva nie len do nášho žalúdka ale pôsobí rovnako tak aj na ostatné krásy nášho tela. Ak budeme od rána do večera jesť stále len fast food myslím si, že sa môžeme tešiť na mastné vlasy bez náznaku života a dokonca časom natrafiť aj na vyššiu hmotnosť nášho tela. Ak však jeme ľahšie jedlá, ktoré darujú nášmu telu dostatok živín a látok, ktoré potrebujeme, naše telo, vlasy, nechty i iné takéto veci sa nám odvďačia.


Krok č. 10 Cviky ako triky

Mám pocit, že odkedy som začala viac cvičiť, tak sa to značne ukázalo aj na mojich vlasoch. Mám pocit, akoby aj ony ožili a začali viac rásť. Pôsobia pre mňa a aj okolie zdravšie a nadýchanejšie. Verím, že aj pohyb má čo to do seba a dopomáha aj nášmu nie len vnútornému ale aj vonkajšiemu rastu.


Krok č.11 Ostrihaj a budú rásť

Neboj sa raz za čas chytiť do rúk aj nožničky, či zavítať ku kaderníčke. Tvoje vlasy to potrebujú, najmä ak si ich chceš udržať zdravé a dlhé. Po ostrihaní rastú naozaj rýchlejšie a hustnú. Mne to veľmi pomohlo. Sem tam sa strihám aj sama, samozrejme len zastrihávam končeky.


Krok č. 12 Nechoď spať s mokrými vlasmi!

Na toto ťa chcem veľmi upozorniť. Kedysi som túto chybu robila nonstop a nebolo to dobré pre moju vlasovú pokožku. Síce mi to ušetrilo veľa práce ale koža trpela. Ak by som v tom pokračovala myslím si, že by som si spôsobila nemalé problémy na pokožke vlasov. Takže sa tomu naozaj vyvaruj a radšej použi fén.

Krok č.13 Fén alebo nie?

Je viac ako jasné, že fénovaním sa vlasy ničia ale rovnako sa ničia aj postupným sušením. Je to síce menej, ako s použitím fénu ale ak použiješ prípravky, ktoré ochránia tvoje vlasy, nemalo by ti ich priveľmi zničiť. Samozrejme ak sa budeš fénovať na nižšom stupni teploty a budeš mať fén ďalej od hlavy, tvoje vlasy sa zničia menej.


Krok č. 14 Menej je niekedy viac

Nezabúdaj, že aj vlasy potrebujú určitý oddych. Preto im ho nezabudni raz za čas dopriať. Skús na určitú dobu obmedziť priveľké množstvo produktov a urobiť si akoby vlasový detox. Aj toto gesto môže byť prospešné pre tvoje vlasy.


KROK č. 15 Suchý šampón=suchá pokožka

Ak si zástanca suchých šampónov, určite nezabúdaj na to, že ich treba aplikovať v malom množstve a nie tak často. Ide totiž o to, že rovnako ničia pokožku a najmä ju zosušujú. Ja si to často všímam, kedy ho aplikujme, pretože si nestíham umyť vlasy a potom večer sú úplne suché a strácajú objem. Nehovorím, že suchý šampón je zlý, ale skús ho redukovať.


Tak a to by bolo 15 typov, ktorými som ťa chcela previesť ešte pred tým, ako ti ukážem moje obľúbené produkty na vlasy samozrejme, ako som už spomínala občas ich striedam a mením. Ešte chcem dodať, že to čo vyhovuje mne, nemusí vyhovovať tebe. Je to naozaj individuálne a treba skúšať. Verím, že jedného dňa nájdeš svojich favoritov a že tvoje vlasy naberú druhý dych či vzhľad po akom túžiš.

Šampón- Na fotke môžeš vidieť šampón, ktorý teraz pár mesiacov používam. Je hydratačný a obsahuje kokosový olej, ktorý si rada dávam na vlasy aj samostatne ako takú celodennú masku. Vyskúšala som viacero týchto kokosových šampónov a musím povedať, že ani jeden nesklamal. Tiež rada siaham po žihľavovom šampóne, čo je klasika a snažím sa čo najmenej používať šampóny, ktoré obsahujú veľa chémie. Veľmi som si obľúbila aj šampón Plantur, ktorý je nutri-kofeínový a veľmi mi pomohol s hustotou a rastom vlasov. Jediná jeho nevýhoda je, že po dlhodobom užívaní vysušuje pokožku, preto ho treba striedať po aspoň mesiaci užívania. A tiež je od určitej vekovej skupiny. Najnižšia je zatiaľ 21, čiže od 21. roka ale musím sa priznať, že mne vyhovoval aj tak a to mám 18. Samozrejme, sto ľudí, sto chutí a ešte viac vlasov :D

Kondicionér- Ak mám byť úprimná, najviac milujem kondicionéry od Garnier z rady Fructis. Sú príjemné, voňavé a vždy po nich vidno výsledok.


Olejček- v poslednej dobe nemôžem dopustiť na olejčeky. Milujem ich a aj to, ako mi dokážu oživiť vlasy. Mám veľmi rada olejček od Avonu alebo tento od Syoss je mojím favoritom. Nanášam si ho na vlhké vlasy. Po vyfénovaní ich mám jemné, zdravé, lesklé a hlavne nie sú suché ale cítim, že sa vyživili.

Maska- Najčastejšie som používala homemade masky, alebo od značky Balea na hnedé, poškodené vlasy a mám aj veľmi rada túto od Pantene.

Tonikum – raz za pol/štvrť roka si kúpim môj obľúbený toner v ampulkách. Priznám sa však, že by som si ho mala obstarávať častejšie, pretože naozaj značne vyživuje moje vlasy a regeneruje ich. Je mojím favoritom naozaj už pár rokov. Sú dva typy a to na revitalizázáciu a na lámanie a vypadávanie vlasov. Obe sú naozaj účinné.

Tak a tu by som asi aj skončila :D Myslím si, že som sa naozaj dosť rozpísala. Ak by si mal/a ešte nejaké otázky neváhaj ma kontaktovať či už prostredníctvom komentára, alebo na instagrame, či facebooku. Rada ti odpíšem. Ak by si sa chcel/a podeliť o svoje rady a skúsenosti čo sa týka vlasov, s radosťou ich prijmem a môžeme sa o tom porozprávať. Dúfam, že sa ti článok páčil a že ti aj niečo odovzdal.


A ešte raz pripomínam, že nie všetko, čo sedí mne a mojím vlasom musí sedieť aj tebe. Treba si nájsť to svoje a stále skúšať a skúšať. Mne to naozaj dlho trvalo, kým som objavila vhodné prostriedky pre moju starostlivosť o vlasy. Prajme ti pekný deň a veľa pozitívnych myšlienok. Myslím na teba, aby sa tvoje vlasy premenili na vlasy podľa tvojich predstáv. Len vytrvaj a uvidíš výsledky.


S láskou Sabi

39 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page