top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Každá sekunda k dobru je nad zlato...

Rada by som ti dnes porozprávala trošku o lenivosti a o tom, ako využiť efektívne čas. Myslím si, že práve s týmto som nikdy našťastie nemala až taký problém. Rada si plánujem veci, plním ich a ak idem na stretnutia som tam dokonca v predstihu. Nebudem klamať, niekedy je to naozaj tá najväčšia blbosť, čo môžem spraviť. Často potom čakám dlho na ostatných a to len preto, že som preistotu prišla skôr. Ale má to aj svoje výhody, človek sa vie potom na teba spoľahnúť, že prídeš naozaj na čas.



Ale vráťme sa späť. Takže ak nevieš ako správne a efektívne využiť čas, vždy si povedz. To čo práve robím mi zmení budúcnosť? Posunie ma to niekam? Posuniem ja tým niekoho niekam? Cítim sa dobre ak danú vec vykonávam?...ak tvoje odpovede smerovali na „Áno“, gratulujem, vieš efektívne využiť svoj čas. Ale ak padlo nie, či neviem, nestrácaj hlavu. Môžeš to napraviť. Stačí začať pomalými krokmi. Skús si založiť zošiť alebo napísať na papier, aké máš ciele. Ak ťa však nebaví plánovanie a vieš si veci udržať v hlave, smelo tak konaj. Čo som tým chcela povedať je, udržať si svoje ciele a „prinútiť“ sa ku ich splneniu. Samozrejme nejde to hneď. Vyžaduje si to naozaj veľmi veľa práce.



Tiež by som ti chcela poradiť, aby si raz za čas upustil/a od sociálnych sietí. Stačí chvíľa a uvidíš, že ak máš priestor pre seba a pre svoje zmýšľanie, budeš chrliť nápady. Tvoje myšlienky sa budú predbiehať, ktorá má lepší nápad. Zrazu príde taká fantázia a tam zase plán, ktorý by bol aj ľahšie zrealizovateľný. Ak sa toto deje v tvojej hlave, znamená to, že si začal/a tráviť svoj čas zmysluplne. Môže sa ale stať, že sa budeš až tak priveľmi snažiť tento čas využiť, až sa z teba stane naozaj veľmi zaneprázdnený človek. Nechci k tomu cieliť. Zo mňa si už kamoši robia srandu, že som veľmi busy a že často nemám čas. Ale priznávam, je to tak. Tiež som si prešla tým, že moje dni nemali ako taký výrazný zmysel. Boli pekné, oddychové ale tam to asi končí. Nikdy som si z nich viac neodniesla aj keď popravde, aj takéto dni sú potrebné raz za čas.



Treba si vedieť vyčistiť hlavu a prevetrať myšlienky. Za niektorými zavrieť dvere a otvoriť ich pre nové. No a vlastne táto cesta ma preniesla z takzvaného extrému do extrému, ale teraz viem, kde som robila chybu. Tlačila som na samú seba a snažila sa silou mocou stihnúť toho čo najviac. Niekedy to však od seba nemôžeš naozaj očakávať. Uspokoj sa s tým, čo dokážeš a už len malými krôčkami zdokonaľuj svoje talenty na jeden veľký krok do tvojho života. Držím ti palce s verím, že to zvládneš. Nepremrhaj šance, ktoré ti život dáva a, ktoré dostávaš rovnako popod nos. Chop sa ich a makaj na sebe. Odvďačíš sa nie len sebe ale svojou prácou aj druhým.


Nemysli na to, čo by bolo keby, ale ži prítomnosťou. Nahliadni do budúcnosti ale neriaď sa len ňou. Pretože prítomnosť ťa doviedla tam, kde teraz si. To čo bolo v minulosti, boli len kroky ku šťastnej prítomnosti. Maj sa pekne a drž sa.


S láskou Sabi


13 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page