top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Mesiac so mnou #MAREC

Updated: Apr 4, 2020

,,Marec, nejeden človek by si povedal, že to je mesiac ako každý druhý, no pre mňa bol jednoznačne zaujímavý. A to nie len z dôvodu, že som jeho pomerne značnú časť preležala v posteli s chrípkou, ale aj kvôli môjmu pestrému jedálničku, obľúbeným produktom i veciam a samozrejme najmä kvôli času strávenému s mojimi najbližšími.“

Na každom jednom mesiaci milujem jeho opodstatnenie, či typickosť a práve marec je akýmsi začiatkom tepla a pre mňa obrovským darcom energie. Hoci nie vždy ma pohladili slnečné lúče, konečne sme sa dočkali a teplota sa rozhodla vystúpiť do výšin. Tento mesiac mám rada pre to, lebo je tu vidieť krásny kontrast zimy a tepla. Ešte v prvé dni som sa triasla zababušená v tom najteplejšom kabáte a teraz...teraz vyjdem von a mám chuť si len ľahnúť a opaľovať sa. Kabáty a zimné bundy som vymenila za kožené, riflové a bombery. Mojou favoritkou sa stala sýto červená kožená bunda, ktorú, ak ma sleduješ, si určite na mne videl/a už najmenej sto krát. Tiež nemôžem zabudnúť spomenúť mnou vytvorené tričko a nohavice s názvom POSITIVITY a slnečné okuliare, ktoré vyzerajú naozaj úžasne.

Rozhodla som sa pri móde ešte zostať a to práve kvôli kabelke, ktorú tiež dosť často za posledné dni nosím. Páči sa mi jej elegantnosť, jednoduchosť a zároveň decentnosť. Ak by ťa zaujímalo odkiaľ ju mám, je z obchodu HOUSE. Bola vtedy dokonca v zľave a hneď mi padla do oka, tak som si povedala, že ju musím mať. Čo na ňu povieš?

Moje koníčky či záľuby ma ani v tomto mesiaci neopustili a tak som sa snažila o ich zdokonaľovanie. Po dlhšej dobe som skúsila opäť DIY, (ktoré bude už čoskoro aj na blogu), spísala si plány do blízkej budúcnosti, venovala sa animátorstvu, ako obvykle a samozrejme nezabudla som ani na blog. Avšak moja neaktívnosť v tento mesiac ma z vnútra pomaly zožierala a trápila, no všetko to chcem napraviť. Aj keď nie vždy ma škola pustí k tomu, aby som si sadla, zapla počítač a upustila hŕstky mojej fantázie a kreativity do písania článkov, či hromada povinností, ktoré na mňa čakajú. Ten čas sa tu vždy nájde a preto som sa ho rozhodla využiť. Tiež som cestovala do Bratislavy za láskou a snažila sa tráviť čas s priateľmi. Čo je naozaj veľmi dôležité.

Aj cez môj chrípkový stav som sa snažila myslieť na svoje telo a pleť. Musím povedať, že aj keď som tieto dva týždne ležala v posteli bez akéhokoľvek náznaku make-upu, moje akné bolo zapálené a tvár sa ozývala suchotou. Po mesačnom užívaní čistiaceho gélu a séra od značky MARY KAY mi akné ustúpilo a zapálení nepriatelia sa začali zmenšovať, až napokon hojiť. Tiež som nezabudla na hydratáciu a to krémom od NIVEA. (PS: Ani ty na ňu nezabúdaj. Kozmetička mi poradila, že je to jeden z najúčinnejších krémov pre suchú pleť i pokožku a určite má zdravší a lepší efekt ako iné ba dokonca parfumované krémy.)

Po mojej kašlíkovej invázii som už pociťovala na sebe opäť nádych života a tak som sa vybrala do školy, no môj rudolfský nos si žiadal pozornosť, čo ma privádzalo do rozpakov. Vďaka môjmu obľúbenému korektoru a makeupu od CATRICE ma nepríjemný pocit opustil a ja som mala opäť zjednotenú pleť bez červenej šmuhy uprostred tváre.

Keďže hudba je môj druhý kyslík, aj tento mesiac si ma získalo veľké množstvo pesničiek, ktoré sa mi vryli do hlavy. Samozrejme, je ich naozaj veľa, no tu je menší výber z nich:

PS: ak klikneš na obrázok, link ťa hneď presmeruje a môžeš počúvať...


Z hudby nastal čas sa preniesť na môj TOP film tohto mesiaca, ktorý sa stal na plnej čiare film NEVER LET ME GO. Odporúčam ho skôr pre staršie ročníky (15+ minimálne), nie však kvôli scénam či neprípustnému obsahu, ale samotný film je dosť silný a jeho príbeh naozaj zasiahne istú časť psychiky. Mňa vtiahol už na začiatku do príbehu, pri ktorom som nemohla uveriť, že krutosť tohto sveta je až tak mocná a veľká. Už podľa opisu si asi vieš predstaviť, že tento film je psychologický, ale objavujú sa v ňom aj romantické prvky. Veľkú časť filmu zohrávajú aj dojímavé scény v podobe smutného života ľudí a predurčenia budúcnosti. Možno aj tebe, ako aj mne zostane po filme v hlave nespočetne veľké množstvo otázok, možno naopak s tebou nič neurobí. Najbolestivejšie je, že takéto situácie práve často odzrkadľujú krutú realitu tohto sveta.

Bolo by neprípustné, ak by som nespomenula môj milovaný seriál RIVERDALE. Príde mi, že každý jeden diel naberá „grády“ a dokáže ma ponoriť do deja, ako nikdy. Pokiaľ ho nepoznáš, v skratke je to seriál skôr pre teenegerov, keďže sa to odohráva aj v rovnakom prostredí. Istá skupina ľudí sa snaží odhaliť tajomstvá ich mesta RIVERDALE, žijú si svoj obyčajný život ale popritom musia čeliť rôznym prekážkam a nepríjemnostiam. Stretneš sa tu aj s typickými problémami teenegerov a so vzťahmi medzi nimi.

Popri sledovaní filmov a videí som si aj pochutila na jedlách, ktoré ti chcem odporučiť. Tento mesiac som si povedala, že sa chcem pokúsiť o niečo zdravšie, čo sa mi aj podarilo. Väčšinu mojich receptov tvorila práve zelenina ako šalát, rajčiny, baby špenát, uhorky a avokádo. Snažila som sa biele pečivo obmedziť a nahradila som ho celozrnným alebo tmavým a čo sa týka mäsa, mojím favoritom už asi navždy zostane kuracie. Samozrejme, boli dni inak nazývané aj „Cheat days“, kedy som si pomaškrtila na palacinkách od babky. Okrem nových receptov som si aj obľúbila batáty, ktoré som pred tým nejako extra nepoznala. Vďaka chorobe som vyskúšala nápoj, ktorý mi dodal potrebné vitamíny a vytiahol ma z nej o istú dobu skôr. Hovorím o horúcej vode s citrónom. Takto na prvý pohľad to znie zvláštne, priam odstrašujúco, ale vôbec to tak nie je. Práve naopak, cítila som sa plná energie a nie len môj imunitný systém ale aj žalúdok sa mi odvďačili za tento elixír. Takže ak máš rád/rada limonády, určite vyskúšaj aj túto variantu. Alebo ak ťa nebaví stále dookola piť len čaje. Myslím si, že menšia zmena nikdy nezaškodí. Alebo sa mýlim?

INSTAGRAM je aplikácia na mojom dennom priadku cez scrollovanie príspevok zo sveta až po mojich idolov, či ľudí, ktorí ma inšpirujú. Rozhodla som sa, že ti ich pár odporučím. Tak toto sú oni, dúfam, že si aj ty u nich nájdeš to svoje. :

Ak sa pýtaš, kde som nechala motiváciu, či myšlienky, ktoré mi preliatali hlavou, tak sa nemusíš báť o malú chvíľu sa ich dozvieš. Ak ma sleduješ na instagrame, mohol/ mohla si si všimnúť video, ktoré som zdieľala na MY STORY. Volalo sa THE „PERFECT“ BODY (od BLOGILATES) a veľmi sa mi páčil jeho zámer. Ukazuje čo všetkého sú ľudia v dnešnej dobe schopní urobiť len pre to, aby ich ostatní chválili pre vzhľad. Ale viac už neprezradím. (https://www.youtube.com/watch?v=PsL7W-GHhJA)

Citátom mesiaca sa stal výrok od BRUCE COCKUBRN, ktorí hovorí....,,Nič cenné sa nedá získať bez boja.“ Ak sa pýtaš, prečo som si z tých všetkých miliárd citátov vybrala práve tento, pravdou je, že ma oslovil kvôli ukrytej myšlienke. Každý si za tú svoju cennosť môže dosadiť niečo svoje a ja som vtedy nutne potrebovala zdravie a tak som musela "bojovať". Možno tu je aj vidieť to, že aj zdravie si treba strážiť a oddýchnuť si, poprípade nájsť si ten čas na seba a svoje potreby. A musím sa priznať, práve to som pred tým zanedbala.

Tak a už sme na konci. Dúfam, že sa ti zhrnutie môjho mesiaca páčilo a že si sa našiel/našla v niektorých zo spomenutých vecí. Budem rada, ak mi aj ty povieš o svojom mesiaci a možno tak o tom, čo ti urobilo najväčšiu radosť. Prajem ti krásny deň. S láskou Sabi.



32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page