top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Moja ranná rutina

Updated: Apr 4, 2020

,,Dobré ránko...máme tu nový deň. Deň, kedy môžeme prežiť niečo krásne, nové a nezabudnuteľné. A možno iba basic deň s rozvaľovaním sa v posteli. Nezabúdaj ale na to, že aj obyčajný deň sa dá niečím prikrášliť. A teda mne nezostáva nič iné, iba previesť ťa svojou rannou rutinou a ukázať ti ako na to.“

Než začnem, chcem ti povedať, že moja rutina a celkovo to, čo robievam ráno, poobede, či večer sa stále mení. Možno z dôvodu môjho naozaj veľmi rozlietaného života, ale najmä chcem uniknúť stereotypu. Chcem si urobiť každý jeden deň iným a nežiť v každodennej naplánovanej ručičke času. Život je predsa krásny, tak prečo si ho neužiť? PS: stereotyp dokáže byť naozaj niekedy otravný. Preto sa neboj zmeny, mech už je akokoľvek veľká. Pamätaj na svoje obohatenie.

Čo sa týka rutiny počas týždňa s porovnaním víkendovej či prázdninovej je naozaj minimálny rozdiel. Ale aj tak som sa ti rozhodla ukázať skôr tú víkendovú/prázdninovú rannú rutinu. Pretože povedzme si pravdu, cez týždeň skoro nikdy nič nestíham a tlačí ma čas. Ale víkend, ten nemusí byť vždy až taký uponáhľaní. Alebo? Moje ranné vstávanie sa pohybuje od 7:00 – 9:00. Hoci je víkend (alebo prázdniny), moje telo je už naučené na skoršie vstávanie a často aj tento čas je mojím rekordom. Neviem spať dlhšie. Ale beriem to z tej lepšej stránky. Viac toho počas dňa stíham a mám o to skôr voľno, či porobím to, čo treba. :)

Odkedy si prerábam izbu (článok už čoskoro), hneď po tom ako vstanem a mierne prescrollujem svoj mobil vždy po sebe usteliem posteľ. Možno to bude znieť divne ale v poslednej dobe si naozaj zakladám na poriadku, hlavne vo svojej izbe a je mi príjemnejšie sa v takom priestore aj pohybovať. Naberá to vo mne akúsi energiu a lepší pocit.

Prichádzajú na rad raňajky. Och, kiežby sa mi ich chcelo robiť každé ráno :D. Ale nejde o lenivosť, ide skôr o to, že moje rána sú naozaj uponáhľané a niekedy si raňajky neurobím vôbec. Keď už si však nájdem ten čas, stoja za to. Presvedč sa sám/sama. Rada to striedam, jeden deň sladké, druhý zasa slané. Niekedy mi postačí iba kúsok ovocia. Dnes môžeš vidieť moje časté raňajky, ktoré ma asi ešte ani neomrzeli a tak skoro neomrzia. Sú to vlastne špaldové vločky s mliekom, banánom, chia semiačkami, mandľami a sušenými brusnicami.Keďže sa v banáne nachádza celkom dosť veľa cukru, cítim sa živšie, ako po prebudení.

Samozrejme moje raňajky a doslova „ranné prebudenie“ nastáva až vtedy, keď si vychutnávam šálok kávy. Bez nej by som asi ani nič nezvládala. Občas si dám aj vodu s citrónom, dokonca mám rada, ak je voda horúca, potom len čistú vodu z vodovou alebo čaj. Posledný rok, možno viac sa držím na tom, že nič nesladím a viac menej ani nesolím. A na moje prekvapenie mi to vôbec nechýba. Musím sa priznať, že sa cítim lepšie a ľahšie, hlavne počas rána. No a teda, nemysli si, že som dokonalá a jedávam každý jeden deň za stolom :). Pravda je taká, že keď som sama doma, užívam si sledovanie seriálov, či videí popri raňajkovaní. Neviem si asi už bez toho predstaviť moje rána.

Po raňajkách smerujem do kúpeľne, kde nemôže chýbať ranná hygiena. Niekedy sa osprchujem aj ráno, či umyjem si vlasy, ale to najmä počas týždňa, alebo ak mám deň, kedy niekam idem. Ak tak nie je, vyčistím si len pleť mojím novým obľúbeným prírodným gélom. Skúšala som ich naozaj veľa ale po čase bolo treba naozaj zmenu a tak som siahla po tomto. Je ľahký, jemný a naozaj čistí. Príde mi, že čím jednoduchšiu kozmetiku používam, tým viac to naberá efekt. Takže som trošku „minimalizmu“ preniesla aj na moje kozmetické produkty. Vyčistím si zuby a nakoniec si pomocou FOREO LUNA MINI(ktoré naozaj milujem a dostala som ho, ako darček od môjho milovaného priateľa :)) vmasírujem do tváre krém alebo masku. Riadim sa tým, že ako aj moje telo, tak aj pleť potrebuje trochu oddychu a preto rada siaham po maskách na tvár, či iných hydratačných „zázrakoch“. Moja pleť sa mi za to vždy poriadne odvďačí a rovnako sa so mnou nesie aj počas celého dňa príjemný pocit hebkej, čistej pleti. Občas si aj hydratujem celé telo a ruky, aby som im dopriala rovnako trocha nehy.

Kým mám na sebe masku, zapnem notebook, prvé čo urobím, je, že si pustím SPOTIFY alebo YOUTUBE a snažím sa porobiť potrebné veci. Ako napríklad poprezerám nové správy, maily, alebo využijem svojej kreatívnej chvíľky a začnem si tvoriť rôzne dizajny a návrhy na blog. Potom si už len opäť niečo pustím a oddychujem. No, dobre...teraz tu reálnejšiu verziu....ehm, takže po tom ako sa umyjem a naberiem ako tak sily, snažím sa zo seba urobiť človeka. Takže sa namaľujem, očešem sa alebo vytvorím nejaký jednoduchý účes a bežím. Kam? No, väčšinou sa stretávam s kamošmi, alebo ak niečo súrne potrebujem nakúpiť, rada to riešim ráno. Zistila som, že čo sa týka takýchto vecí, tak som naozaj najproduktívnejšia ráno. Ale kreativita sa ma dotýka zase až tak navečer. Niekedy mám naozaj pocit, akoby som bola dvaja ľudia v jednom tele :D.


Ale milujem to. Bývam zo seba naozaj zmätená a to je dôvod prečo sa niekedy len spontánne rozhodnem k nejakému činu. Toto ma asi naozaj veľmi baví na svojom živote. Dobre, ale to bola len menšia vsuvka. Poďme ďalej...takže, keď už som hotová vyberám si nejaký outfit. Väčšinou siaham po elegantnom kúsku ak idem von. Ak však zostávam doma, ani sa nemaľujem a dám si to najvoľnejšie a najpohodlnejšie oblečenie, aké mám.


Tak a potom už len robím niečo na notebooku alebo si upratujem/dekorujem izbu. To je tak asi všetko z môjho rána. Možno to nie je to najproduktívnejšie ráno, ktoré si kedy počul/a ale naozaj stíham toho veľmi veľa. Snažím sa, aby som toho nemala v ostatné dni až nad hlavu. Preto sa aj snažím ráno učiť, alebo sa rôzne vzdelávať.


Budem rada, ak sa so mnou podelíš o svoju rannú rutinu aj ty, možno mi odhalíš, aké podobné či úplne rozdielne znaky máme. Môžeme sa takto navzájom niečím obohatiť :).Prajem ti krásny deň a pamätaj, že sa nemusíš zodrať. Hlavne nie hneď z rána. Dopraj si starostlivosť a oddych, ktorý potrebuje nie len tvoje telo ale aj duša. PS: keďže si si prečítal/a článok až sem, čaká tu na teba prekvapenie vo forme videa. Rozhodla som sa ti priblížiť moju rutinu aj takto. Dúfam, že sa ti bude páčiť.



S láskou Sabi

52 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page