top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Objav svoje pravé JA

Updated: Apr 4, 2020

,,Často krát sa stáva, že žijeme v mylných domnienkach o tom, kto sme a aký sme. Sme ovplyvnení názormi okolia a myslíme si, že to čo o nás hovoria ostatní, sme my. Neuvedomujeme si však, že každý má iný názor a môže byť aj klamlivý. Myslím, že každý z nás by mal sám vedieť o tom, kto je a aký je. Alebo sa mýlim? Vedia snáď ostatní lepšie kto sme?“


V poslednej dobe sa stretávam s otázkami ,,Kto si?“ , ,,Prečo si tu?“, ,,Ako by si sa opísala jedným slovom?“...no nie vždy viem jednoznačnú odpoveď. Často zaváham. Občas sama hľadám odpovede na otázky a vtedy usúdim, že sa možno až tak dobre nepoznám.

Skúšala som už aj rôzne osobnostné testy, s ktorými som sa stotožňovala ale nie úplne. Vyšlo mi, že som Protagonista. Znamená to, že každý môj čin môže otvoriť srdcia a mysle druhých, že som vodca, ktorý poskytuje druhým pomocnú ruku a inšpiruje ich, aby hľadali a šírili vo svete dobro.


Tiež mám podľa testu prehnaný záujem pomáhať ľudom s problémami a vkladám do iných veľké nádeje. Viem sa až moc ponoriť do svojich problémov a stále sa snažiť niečo v sebe naprávať. Dlhé texty opisujúce moju osobnosť však nie vždy mali pravdu, no s tým čo som sem napísala sa asi tak najviac stotožňujem.

A aj chápem, že tieto testy nemôžu byť pravdivé na 100% , pretože na svete môže byť veľmi veľa ľudí, ako som ja, či ty, ale stále nás veľa toho odlišuje od seba. (Ak si ale aj tak zvedavý/á čo vyjde v teste tebe, klikni sem: https://www.16personalities.com/sk/bezplatny-test-osobnosti, budem rada, ak sa podelíš v komentári s výsledkom, ktorý ti vyšiel a povieš mi, či sa s ním stotožňuješ.)

Každým dňom o sebe zisťujem nové veci, často krát mám pocit, akoby som bola iný človek, ale nie som. Som to ja. No je to časť môjho JA, ktorú ešte len spoznávam. Dá sa to všimnúť pri rôznych situáciách a našich rozhodnutiach. Niekedy si ani nechceme pripustiť, že sme niečo urobili, ale nemalo by to tak byť.

Spravili sme to z určitého dôvodu, možno z nátlaku alebo stresovej situácie a za, to by nás ostatní nemali súdiť, pretože nevedia, čo za tým všetkým bolo. Mohli sme to spraviť aj len preto, lebo sme to naozaj chceli spraviť. Bolo to naše rozhodnutie. Nevedia, koľko bolesti, sĺz, či prekonania seba samého bolo do neho vložené. Ale to, že spravíme niekoľko krát zlé rozhodnutie z nás zlého človeka nerobí, pretože sa učíme na vlastných chybách a pri nich sa spoznávame. Spoznávame naše slabosti a naopak silné stánky. Stáva sa mi, že si myslím, že som urobila iba ja chybu, no potom zistím, že túto chybu urobilo veľmi veľa ľudí, poučilo sa, ale svet nepadol. Pokračuje ďalej a mal/a by si pokračovať aj ty.

Stretávam sa aj so situáciami, kedy sa veľa ľudí porovnáva s ostatnými. To však nie je moc dobré. Teda, vôbec. Každý je jedinečný a zažil si svoj príbeh. Nemôžeme porovnávať samých seba alebo iných, keď si neprešli tým istým. To že niekto iný nie je dobrý v tom čo ty, neznamená, že nemôže byť dobrý v tom, čo ty nie.

Možno keby toto veľa ľudí chápalo, predišlo by sa zbytočným konfliktom a výsmechom. Viem, že sa opakujem, ale je to naozaj tak. Veď nikto z nás sa nenarodil dokonalý, ani nie je. Vždy môžeme byť lepší, ale nie dokonalí. Vždy nám v tom budú brániť naše chyby, ktoré predstavujú akési jazvy, no my ich môžeme liečiť a práve tým, že budeme poznať samých seba.

Že už po 100-tý krát nespadneme do tej istej jamy. A aj keď...vždy sa z nej prederieme von. A o to ide. Podľa môjho názoru si v dnešnej dobe veľa ľudí myslí, že pozná tých druhých, no to sa poznajú len chvíľu. Alebo o nich vedia len z počutia. Máš to tak aj ty? Netúžil/a si niekedy spoznať naozaj toho človeka?

Nikdy sa nedá za pár dní vedieť o človeku všetko, môže ti narozprávať kľudne aj samé hlúposti, uveríš tomu? Väčšinou uverí veľa z nás. No ak budeš toho človeka ďalej spoznávať, zistíš ozajstnú pravdu. Potom už môžeš povedať, že ho/ju naozaj poznáš. Niekedy mám pocit, že je ľahšie spoznať ostatných ako samého/samú seba. Je to zvláštne. Mám pocit, že spoznávať samú seba budem do konca života.

Naskytnú sa nové situácie, nové rozhodnutia, nový ľudia a rôzne iné ovplyvňujúce faktory. Vtedy možno o sebe zistím niečo viac. Nechcem tým povedať, že vôbec neviem kto som. Jasné, že to viem, ale stále sa spoznávam. A myslím, že to tak má každý jeden z nás. O nikom nikdy nebudeme vedieť všetko na 100%, to sa ani nedá a ani to od neho nemôžeme žiadať.

Neviem ako ty, ale ja si občas vypočuje názory na toho druhého od iných, no nikdy mi to nedá a chcem toho človeka sama spoznať. Chcem si utvrdiť svoj vlastný názor. Nechcem byť tá, ktorá len uverila rečiam, ktoré ani nemusia byť pravdivé. Sama o sebe počúvam rôzne klamstvá a dozvedám sa o sebe informácie, ktoré sú pre mňa novinkou.

Občas ma až prekvapuje, ako veľmi mi ľudia doprajú a príde mi to až komické. Tým chcem povedať, že radšej si utvrď ty, sám/sama svoj vlastný názor na toho druhého, pretože nie každý si môže s každým hneď sadnúť, ale to nie je dôvod, prečo by sme nemohli dať druhú šancu alebo ho/ju sami spoznať.

Možno tvoj kamarát/kamarátka alebo len známy/a budú mať s týmto človekom zlé zážitky, neznamená to, že ty s ním nemôžeš mať dobré. Je na tebe, komu uveríš. Neboj sa si vždy vypočuť viaceré verzie. Aby si potom nebol/a sklamaný/á. A hlavne sa neboj spoznávať samého/samú seba. Je to úžasné a zároveň tajomné.

Som rada, že si dočítal/a článok až do konca. Dúfam, že s mojimi názormi súhlasíš a ak nie, budem rada, ak mi prezradíš svoju verziu. Nebudem ťa súdiť, pretože samú ma to zaujíma a rada si vypočujem aj iné názory. Možno sama o pár rokov zistím, že to čo píšem alebo konám sú blbosti, ale teraz žijem v prítomnosti, s ktorou sa snažím hýbať. Spoznávať seba a druhých je niečo úžasné, obohatí ťa to a vykúzli úsmev na tvári a aj keď ti občas možno zo sklamania padne slza, neboj sa spoznávať ďalej. Pre spoznanie tých najlepších ľudí sa oplatí niečo vytrpieť. Prajem ti krásny deň. S láskou Sabi.

38 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page