top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

/PERFECT BODY/

,,Ach,...a zase je to tu. Moje telo,...mám pocit, akoby sa moja snaha vyzerať dobre vytrácala. Tam i tam mi ovísa koža a o tuku ani nehovorím. Ako to zase vyzerám? Takto sa nemôžem ukázať svetu!....



Tak a teraz úprimne. Kedy naposledy si si niečo také povedala? Kedy si sa cítila zle kvôli tomu ako vyzeráš? Hanbila si sa za svoje telo?...áno viem, je to náročné. My hlavne ženy sme na seba reálne tvrdé čo sa týka tohto. Samozrejme aj muži ale im ide skôr o iné kvality, ktoré majú. Takže ak si muž a čítaš tento článok, prepáč, tentoraz bude smerovaný najmä pre nás ženy. Ale to neznamená, že ani ty si z neho nemôžeš niečo zobrať.


Denno-denne sa stretávam s tým, ako my ženy nadávame na svoje telo. Považujeme ho za nedostatočné a vytvárame si mylné predstavy o tom, ako by malo reálne vyzerať. Na jednej strane je super mať nejaké ciele, možno sny ale treba si uvedomiť, že aj to chce čas. Ak aj začneš cvičiť a zhrešíš niečím sladkým, neobviňuj sa za to. Tvoje telo to potrebuje, alebo tak bolo naučené a skrátka potepuje čas na nový režim. Ak však ani netúžiš po tom vyformovať si figúru ale iba si držať štíhlu líniu, nezabúdaj na to, že raz za čas si môžeš dopriať. Každá z nás miluje sladké. Najmä počas dní, kedy si vytrpíme obrovskú bolesť počas mesiačikov. Ak mám byť úprimná, mne osobne vtedy moje telo nepríde dvakrát atraktívne. Najmä kvôli tomu, že mám nafúknuté brucho ako balón, na tvári sa mi zjavuje čoraz viac akné a celkovo sa cítim „hnusne“. To ale neznamená, že aj ak mám takéto dni, že nenávidím svoje telo.



Po určitej dobe som sa naučila ho mať rada. Viem, že nie je perfektné ale je moje. Samozrejme, že by som chcela vyzerať ako niektoré modelky ale moje vnútro mi hovorí, že chcem byť hlavne zdravá. Svoje priority kladiem na dôležitejšie veci ako je váha a šírka môjho obvodu pásu či stehien. Rovnako prsia...úprimne, ja sama sa nemám čím chváliť ale zobrala som to ako pozitívum. Aspoň ma z nich nebolí chrbát a môžem v pohodlí bežať. Samozrejme nič nie je zlé ani na obdarenom dekolte. Ide o to, nájsť si svoje výhody. Výhody toho, čo máš. Možno sa skúsiť zmieriť s tým, že telom sa stále mení. Stále rastie a vyvíja sa. Najmä do určitého veku, potom už to telo ako tak prestaneme riešiť.



,,Nemala som rada svoju postavu lebo som si prišla tučná ale viem, že som dosť.“


,,Nenašla som žiadne pozitívum na svojom tele....všetci sú odo mňa chudší a preto nemá rada svoje telo...“


(PS: ďakujem za dôveru ženy).


Je naozaj smutné vidieť, ako sa trápime pre pár kíl navyše a čo všetko sme schopné urobiť pre to, aby tam skrátka neboli. Myslím si, že veľmi veľa žien si prešlo anorexiou, bulímiou a mnohými inými psychickými chorobami ako sú tieto. A ak nie tým , tak zhadzovaním samej seba. Kedy si každá z nás hovorí, aké sme hrozné, nevieme sa na seba pozrieť v zrkadle a keď už tak učiníme, tlačia sa nám slzy do očí. Presne toto bolo moje minulé JA. Nevedela som pochopiť prečo sú ostatné dievčatá také krásne a chudé a ja sa topím v neznášanlivosti a ohavnosti svojho tela. Zistila som, že všetko to bolo len o mne. Myšlienky, ktoré ma strašili každým dňom, psychika, ktorá kričala pri každom odraze môjho tela.



Naozaj si treba uvedomiť, že všetko to vychádza z teba. Všetka nenávisť voči sebe. Preto sme práve vtedy najzraniteľnejšie. Ak nevieme vyhrať súboj medzi sebou, ako môžeme zvíťaziť nad inými? Ako môžeme prestať počúvať keci okolo nás, keď my sami sa potápame? Prečo si ubližujeme? A nie, nie sú to len názory iných, ktoré nás posúvajú dole. Sú to názory, ktoré pramenia priamo v nás. Ak sa postavíš týmto tmavým myšlienkam, ver mi, že tvoj život naberie iný dych. Uvedomíš si, že tvoje telo nie je až tak zlé. Že možno má chyby ale miluješ ich na ňom. Že možno máš širšie boky ale žena jejda,...veď to je sexi! Uvedom si svoje hodnoty! Neponižuj sa! A už vôbec nezačínaj s porovnávaním! To je to najhoršie čo môžeš urobiť. Pozri, každý z nás je iný. Ja, ty, ona ale aj on. Ak sa budeš porovnávať s niekým iným, veľmi ti to ublíži a navyše nemôžeš porovnávať hrušky s jablkami. Možno si povieš, žena ako žena ale genetika a iné schopnosti či vlastnosti sa v tebe nezaprú. Snaž sa porovnávať keď tak sama so sebou. Motivuj sa. Povedz si, toto som dokázala! Takto som sa zmenila a som na to hrdá! Neplač, ak to hneď nevyjde. Máš ešte kopec času na to, zmeniť to. Povedz si: ,,Toto som ja!“. Som na seba hrdá! Milujem svoje krivky!.....kľudne to zakrič. Chcem aby si si uľavila. Chcem, aby si pochopila, že najväčším nepriateľom seba si ty sama.


PS: Perfektné telo neexistuje. A ak aj, máš ho aj ty, len otvor oči.


S láskou

Sabi

37 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page