top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Rúško nie je hanba!

Updated: Apr 3, 2020

,,Ulice, kedysi rušné, teraz zívajúce prázdnotou. Všade ticho. Nikde nikoho. Čo sa to deje? Zastavil sa svet? Čo to všetko znamená?“

Nikdy som si nemyslela, že nastane tento deň. To asi nikto. Ale teraz je tu, nastala tá doba neurčitá, ktorá postupne mení svet. Aj ty máš pocit, že celá Zem je ako útržok z The Walking dead, či iného katastrofálneho filmu/seriálu? Myslím si, že takýmto tempom nie sme od neho ďaleko. Pôvodne som túto tému ani nechcela na blogu rozoberať, skrz to, že je médiami aktualizovaná takmer každú sekundu. Potom som si však povedala, že je to asi potrebné. Niektorí ľudia stále žiaľ nepochopili nutnosť rúšok a iných preventívnych opatrení. A k tomu by som sa chcela vyjadriť aj v dnešnom článku. Ľudkovia, nekašlime na to!

Viem, že ma číta práve veľa mladých ľudí a preto to adresujem aj práve tebE. Je to naozaj nutné, aby sme chránili nie len seba ale aj ľudí naokolo. To, že sme mladí má svoje výhody preto by sme nemali dopomáhať zlu, ale práve naopak. Hoci bývajú ulice pomerne prázdne, nejeden krát sa mi stalo, že som z okna uvidela ľudí bez rúšok potulujúcich sa len tak mestom. Dokonca aj v skupinách. Je smutné, že človek sa už bojí aj ísť čo len do obchodu, kvôli takýmto ľuďom. Natrafila som aj na sociálnych sieťach ľudí, ktorí sa hanbia rúško nosiť. Objala ich sebeckosť a prizerajú len na svoj vzhľad. Ja však budem stále tvrdiť, že rúško nie je hanba. Verím, že aj ty ho s hrdosťou nosíš, ak náhodou zavítaš von a chrániš nie len seba ale aj ostatných. Tu nejde o to, kto ako vyzerá, ide o naše zdravie.

Pred pár dňami ma oslovila firma kreativator.sk a ponúkla mi spoluprácu. Doposiaľ som žiadnu inú neprijala ale nad touto som reálne rozmýšľala. Oboznámili ma s ich novým produktom a to rúškom (https://kreativator.sk/191-ochranne-ruska-spodna-bielizen-topanky/5240-ochranne-rusko/3449-celust#/farba-biela.). potláčajú samozrejme aj iné produkty, ktoré sú dokonca vhodné ako darček pre blízkych. Ponúkli mi tieto dve naozaj super rúška. Sú z príjemného materiálu a vyzerajú skvelo. Som z nich naozaj úprimne nadšená. Verím, že ochránia mňa aj ľudí okolo mňa. Jedno som si navrhla pre seba s názvom blogu a druhé pre priateľa s trochu vtipnejšou potlačou. Úprimne ma prekvapila látka (plátno) a kvalita rúšok, pretože som očakávala úplne inú a musím povedať, že som veľmi spokojná. Prišlo mi ako super nápad mať svoje originálne rúško. Výhodou je, že sa dá opakovateľne prať. Samozrejme si aj uvedomujem, že nie každý si ho reálne môže dovoliť, či má na neho prostriedky. Rúško sa dá aj jednoducho vyrobiť. Na internete je veľké množstvo videí a tutoriálov. Ja som sa však rozhodla podporiť túto firmu, pretože mi príde, že rúšok je aj tak stále nedostatok. Pár z nich, ktoré sme s maminou vyrobili sme už podarovali rodine a snažíme sa, aby aj naši blízky mali ako takú ochranu. Musím sa priznať, že toto rúško sa mi veľmi hodilo. Dokonca si ho aj rozpoznám od iných, ktoré máme doma a môžem ho s hrdosťou nosiť.

Som vďačná, že sa rozhodli aj oni vyrábať túto ochrannú pomôcku. A rovnako som vďačná, že mi dali tú možnosť navrhnúť si vlastné. Ak náhodou nemáš rúško, môžeš sa pozrieť aj na ich e-shop. Komunikácia s nimi bola naozaj príjemná, rovnako aj samotné vybavovanie objednávky. Rúška mi prišli naozaj rýchlo a v dobrom stave. Nemám im čo vytknúť.


A keďže CHCEM poukázať na to, aby si sa nebál/a a nehanbil/a nosiť rúška, prišla mi táto spolupráca ako užitočný nápad. Bola by som rada, ak by si sa mi do komentáru vyjadril/a aj ty, aký máš názor na nosenie rúšok a či si všímaš, ako to ľudia okolo teba dodržiavajú. Ja sama za seba môžem povedať, že som hrdá, keď vidím ľudí, ktorí ho poctivo nosia. Možno nevyzeráme v nich najpôvabnejšie a možno práve neladia k nášmu outfitu. Ale čo je na tom?

Najdôležitejšou vlastnosťou rúška, je chrániť nás. A to je tá podstata. To ako vyzerá je síce vedľajšie, ale rovnako je na tebe, či si na neho dáš potlačiť nejaký dizajn alebo si prišiješ, to čo sa ti páči. Fantázii sa medze nekladú a ak ti má opäť samotný dizajn dopomôcť k tomu, aby si nabral/a odvahu s ním vykročiť do sveta, tak pre to urob všetko. Neber to na ľahkú váhu a ak už to rúško máš, tak si ho nasaď. Možno sa stále opakujem, ale je to dôležité. Ak chceme naďalej prežiť krásny život rovnako aj v kruhu našej rodiny, neberme nič z aktuálneho diania na ľahkú váhu. Život je len jeden a treba si ho naozaj vážiť. Možno nás rúška neochránia na 100 %, ale vždy tu tá šanca je a bola. Myslím si, že to, že si dáme na ústa a nos tento ochranný prostriedok je minimum, čo môžeme urobiť. Je to tá najjednoduchšia vec a predsa fakt podstatná. Ak môžeme zabrániť vírusu, aby nás obchádzal, neignorujme to.


PS: Viac sa o karanténe a dianí z môjho pohľadu dozvieš v ďalšom článku.

S láskou Sabi

27 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page