top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Selflove – Ako ju vnímajú ostatní?

Updated: Apr 4, 2020

,,Myslím si, že je pravý čas na to, odhaliť ti, čo si o sebaláske myslia iný, pretože je dôležité vidieť veci aj z iného uhla pohľadu než mám ja. Čo myslíš? Na Instagram som zverejnila pár otázok, týkajúce sa tejto témy a chcela by som sa poďakovať za každý jeden názor, ktorý prispel do tohto článku.“



Chcela by som ešte dodať, že každý jeden názor je veľmi dôležitý, pretože celý svet , celkovo náš život a seba samých vnímame inak a možno práve tu budeš môcť odhaliť, aké rozdielne názory a povahy ľudí sú na svete. Tak poďme do toho!


Čo je podľa teba sebaláska?

,,Sebaláska (ako teda vieme) je láska, ktorú človek venuje samému sebe. Avšak v dnešnej dobe je to dar, pretože veľmi málo ľudí sa má rado :(.“

-Betka


,,Najprv musíme milovať seba a prijať seba samú za takú, aká som bola stvorená, až potom môžeme milovať iných, takže bez sebalásky nedokážeme milovať iných.“

–Anonym


,,Sebaláska je podľa mňa úcta k sebe samej. Niečo čo by mal mať každý človek. Ak nemiluješ seba, ako môžeš milovať niekoho iného?“

-Anonym


- ,,Sebaláska-láska seba, teda, že ľúbim seba alebo čo idk...“

-Matúš


,,Je láska k sebe samému, to ako vyzeráme, pocit jedinečnosti a úcta k sebe samému.“

-Laura


,,Sebaláska je schopnosť prijať samého seba takého, akým ste. Nikto nie je dokonalý. Ľudia sú, a aj vždy budú s niečím nespokojní. Nie každému človeku sa môže páčiť vaša postava, či určitý druh správania a podobné veci, no hlavné je, aby ste sa vy páčili sebe, pretože to je to najdôležitejšie. „

-Niky



Je sebaláska dôležitá? Prečo?

,,Je veľmi dôležitá, ovplyvňuje a buduje osobnosť.“

-Betka


,,Podľa mňa je to veľmi dôležité, lebo pokiaľ neľúbime seba, tak to nedokážeme dať ani nikomu inému.“

-Janka


,,Podľa mňa je to najdôležitejšia vec zo všetkých, pretože v prvom rade sa musíš milovať ty, a až potom ťa môžu milovať ostatní. Ak sa neľúbiš ty sama, ako by to niekto iný mohol dokázať?“

-Anonym


,,Je dôležitá, lebo keď sa máš rád, tak si viac veríš a keď si viac veríš, tak si schopný spraviť viac.“

-Matúš


,,Určite je dôležitá. Človek by sa krôčik po krôčiku mal naučiť mať rád sám seba, rešpektovať sa a mať voči sebe úctu, pocit jedinečnosti. Človek sa potom cíti jedinečný a šťastný. Je jedno či ten človek sa cíti dobre v parochni, s príčeskami a makeupom alebo v teplákoch s neupravenými vlasmi. Je to on/ona a tak sa cíti dobre.“

-Laura


,,Sebaláska je veľmi taká „omielaná“ téma v dnešnej dobe ale aspoň ľudia nezabúdajú jak je dôležitá. Keď vidíš na sebe len zle a nemáš sa rád, tak sa potom tak k tebe stavajú aj ostatní.“

-Domi


,,Sebaláska je podľa môjho názoru veľmi dôležitá v našom živote. Ako sa aj vraví: ,,Je ťažké milovať, keď nemilujete sami seba.“ Je dôležité si uvedomiť, že pokiaľ prijmete samého seba a začnete sa milovať takého, akým ste aj napriek svojím chybám či nedostatkom, budete vedieť milovať aj iných.“

-Niky



Máš sa rád/rada? Prečo?

,, Mám veľa vecí, čo by som na sebe chcela zmeniť (veď kto nie, haha) ale v konečnom dôsledku si myslím, že mám byť prečo rada, a áno, mám sa rada <33.“

-Betka


,,Mám sa rád, preto lebo ja neviem, proste sa mám rád :D.“

-Matúš


,,Samozrejme ako správny lev sa mám dosť rada. Ale nie som narcis. To len my, čo sme v znamení leva sa máme viac radi, ako ostatné znamenia (samozrejme česť výnimkám). No netvrdím, že som bezchybná lebo to nie je nikto. Mám na sebe rada hlavne to, že mám veľkú fantáziu a to, že vždy si vyberiem niečo čo by si niekto iný nevybral. Napr. keby sme boli na návšteve a ponúkli by nám šálky na pitie a všetky by boli biele a len jedna zlatá, zoberiem si tú zlatú. Ale zase keby som išla do útulku a tam by boli samé zlaté a pekné šteniatka a v kúte by bolo jedno, ktorému chýba napr. ucho alebo oko, či kríva alebo je narozdiel od ostatných plaché, tak si zoberiem práve toto šteniatko.“

-Anonym


,,Stále je na čom pracovať ale áno. Cítim sa dobre vo svojej koži a som tak spokojná. Len ma mrzí, že sa stále nájdu ľudia, ktorí sa nás snažia zneistiť no našla som si svoj spôsob ako som šťastná a nikto mi to nepokazí. :)“

-Laura


,,Áno mám sa rada, pretože viem rovnako ako na ostatných, aj na sebe oceniť svoju snahu a veci čo sa mi jednoducho nepáčia. Idem si za tým, čo sa mne zdá pekné, aby som bola so sebou spokojná.“

-Domi


,,Na otázku: ,,Máš sa rada?“, viem povedať len to, že nie je ľahké to vyjadriť. Niekedy som so sebou spokojná, inokedy zase nie. Ale čo sa týka celkového postoja, tak som so sebou spokojná a mám sa rada za to, aká som. Po určitom čase som si začala na sebe všímať, že vždy keď sa mi na sebe niečo nepáčilo, pokúšala som sa to zmeniť. Výsledkom bolo, že som sa zmenila k lepšiemu. Samozrejme, nie vždy mi to pri niečom pomohlo. Ale dokázala som na sebe zmeniť malé nedostatky, ktoré mi na mne vadili, a už len vďaka tomu, že mám takú silu vôle zmeniť negatívnu vlastnosť na pozitívnu, som rada za to, aká som.“

-Niky



Ak by si sa mal/mala opísať jedným slovom, aké by to bolo? Prečo?

,,Šialená – moja extrovertná povaha, smiech a bláznivé veci :D.“

-Betka


,,Jedným slovom? FABULOUS.“

-Matúš


,,Veriaca. Lebo verím, že všetko je možné. Verím, že každý si zaslúži druhú šancu. Na pravú lásku, na šťastie, a hlavne verím, že raz konečne napíšem knihu, ktorá bude každého baviť.“

-Anonym


,,Jedinečná. Každý sme jeden a každý sme iný - originál, jedinečný.“

-Laura


,,Samú seba asi až tak dokonalo opísať nevime, ale obrátim sa na to, čo mi hovorí väčšina ľudí, čo ma pozná. Veľa ľudí mi vraví, že mojou najsilnejšou stránkou osobnosti je to, že som stále veselá a usmievavá. A musím povedať, že keď mi to ľudia začali vravieť som si to začala na sebe všímať. Myslím si, že je dobré mať práve takúto vlastnosť. Snažím sa rozdávať pozitívnu energiu ľudom navôkol, prihovoriť sa im, keď sú sami, či smutní...a nie len jeden človek mi povedal, že môj úsmev/smiech im zlepšil deň. Teší ma, že už len takouto maličkosťou im dokážem zlepšiť náladu. :) Je to môj prístup k životu byť väčšinu času usmievavá aj keď sú zlé dni. Lebo viem, že potom prídu nové dni a tie budú lepšie.“

-Niky


Aký máš názor na sebalásku?

,,Je teda dôležitá, buduje človeka, každý by ju mal nájsť.“

-Betka


,,Myslím si, že sebaláska je veľmi dôležitá, ale niekedy je to ťažké, lebo pokiaľ máme problémy, tak prichádzajú otázky ako : ,,Čo som spravila zle?“ ,,,Je chyba vo mne?“ A môže to našu sebalásku narušiť.“

-Janka


,,Tak mám na to taký názor, že podľa mňa je to dosť dôležité, lebo človek, čo nemá rád sám seba nemôže mať rád ani nikoho druhého a keď niekto nemá rád sám seba a nedokáže so sebou žiť, tak to väčšinou končí veľmi zle (rope a podobné veci)...“

-Matúš


,,Sebaláska je dobrá. Ak chceš niekoho milovať musíš sa najprv naučiť milovať sám/sama seba. Ale nemali by sme si mýliť sebalásku s narcizmom. Napríklad ja samu seba milujem, ale nie až tak veľmi aby som o sebe tvrdila, že sa milujem viac než čokoľvek na svete, lebo to by som už bola narcista.“

- Anonym


,,Je to úžasná vec no stále je na čom pracovať. Podľa mňa nie je originalita schovávať sa makeupom a drahým oblečením, kopírovať všetky aktuálne trendy a čo najviac sa podobať na ostatných. Sebaláska je veľmi obdivuhodná. U niektorých je dosiahnuteľná veľmi ľahko u niektorých ťažšie no výsledok stojí za to :)“

-Laura


,,Sebaláska je pre mňa a myslím si, že aj pre mnohých iných ľudí dôležitou časťou života. Čo už by to len bol za život, keby nemám rada svoje vlastné ja? Ako by som dokázala zvládať rôzne životné prekážky, keby som si stále hovorila, že na to nemám, lebo nie som na to dosť dobra? Sebaláska je aj vlastnosť prijať a pochopiť svoje maximálne vlastnosti a rozvíjať ich v svoj prospech. Nikdy nepočúvajte tých, čo vám vravia, že nie ste na niečo dosť dobrý, pretože práve takýto ľudia majú problém prijať samého seba a milovať sa. Snažia sa takto zničiť sebalásku aj iným, pretože oni už sami nevedia, čo sebaláska vlastne je. Nenechajte sa nikým zmanipulovať. Buďte spokojní sami so sebou. Ste to predsa vy samí, čo budujete svoje JA a vašu osobnosť.“

-Niky



Čo robíš preto, aby si sa mal/mala rád/rada?

,,Snažím sa zamerať na moje klady.“

-Betka


,,Nerobím pre to nič, ja sa mám rád, lebo som úžasný :D.“

-Matúš


,,Je to dlhší proces ale drobné krôčiky ako pochvala, spokojnosť a pocit originality sú úžasné :D.“

Laura


,,Snažím sa cítiť vo svojom tele dobre, či už nejakou maskou na pleť alebo sprchou alebo tým, že si pospím, spravím niečo užitočné, či už pre seba alebo svoje okolie. Snažím sa byť produktívna.“

-Domi


,,Snažím sa nerobiť si veľkú hlavu zo svojich vlastných nedostatkov, ktoré si na sebe všímam. Či už je to vzhľad, správanie a iné veci. Uznávam, niekedy ma takéto veci na mne trápia, ale potom si uvedomím, že sú to len malé nedostatky, ktoré nijako môj život neovplyvnia. Snažím sa byť spokojná sama so sebou v každom prípade, aj keď nie vždy to je ľahké. Ale napriek všetkému všetci sme ľudia, a čo už by to len bol za život, keby sme v ňom všetci dokonalí...robiť chyby je ľudské a je to súčasť nášho života. Nie vždy som so sebou spokojná, ale naučila som sa prijať samú seba takú, aká som. Postupom času som zistila, že súce mám nedostatky, ale to k životu patrí. Môžem sa naučiť ich prijať alebo s nimi niečo robiť. Je to už len na nás, aký postoj si k tomu nájdeme.“

-Niky


Máš vždy ku sebe negatívny postoj? Vieš sa aj pochváliť?

,,Ja som veľký optimista :D.“

-Betka


,,Nemám k sebe negatívny postoj, iba niekedy. Yes, viem sa pochváliť, robím to celý život až to lezie ostatným na nervy, aký som strašne úžasný a šikovný lol :D.“

-Matúš


,,Negatívny postoj mám k sebe iba vtedy, keď si poviem, že niečo nespravím a nakoniec to spravím alebo naopak. Radšej sa ostatných spýtam, či mi to svedčí alebo nie.“

-Anonym


,,Vždy sa môžu objaviť obavy a pochybnosti kedy naše myšlienky nie sú vždy pozitívne a občas sa porovnáme, napomíname a podobne. Ale snažím sa takéto myšlienky vytriasť z hlavy. Ani nie pochvala ale mám zo seba dobrý pocit. Samozrejme že sú momenty kedy nie sú moje myšlienky najpozitívnejšie ale to k tomu patrí.“

Laura


,,Áno viem, pretože každý by mal na sebe vidieť rovnako to dobré, ako zlé, aj keď vždy padne lepšie pochvala od niekoho iného, no nemôžeme mať k sebe len negatívne pripomienky lebo by sme sa necítili dobre.“

-Domi


,,Mávam samozrejme aj také dni, kedy so sebou spokojná nie som a som sama na seba naštvaná, že som niečo nedokázala spraviť dostatočne. Ale potom si uvedomím, že som do toho dala celú svoju snahu, aby to tak vyzeralo a dala som do toho svoje maximum. Nie vždy nám musí vyjsť všetko našich predstáv. Dôležité je si uvedomiť, že sme sa snažili z plných síl a mali by sme byť sami so sebou za to spokojní. Aj keď si niekedy myslím, že som to mohla spraviť lepšie, odkloním sa od tejto myšlienky, lebo som do toho výsledku dala všetko.“

-Niky



Je sebaláska sebectvo?

,,Nie, naopak = ale všetkého s mierou.“

-Betka


,,Nie nie je. Je úplne prirodzené, že máš rada samú seba. Je to dôkazom toho, že si sebestačná a šťastná sama so sebou. A pokiaľ budeš šťastná sama so sebou už ti nikdy nikto tak neublíži, pretože nebudeš svoje šťastie opierať o osoby ale budeš spoľahnutá sama na seba.“

-Anonym


,,Podľa mňa to neni sebecké, šak keď máš rád seba, neznamená, že nemôžeš mať rád aj druhých lol :D“

-Matúš


,,Sebaláska nie je sebectvo, ak vieš okrem seba milovať aj niekoho iného.“

-Anonym


,,Každý má na to iný názor ale podľa mňa nie. Nevidím nič zlé na tom že niekto má rád sám/ú seba a váži si sám seba. Ak chce človek byť šťastný a cítiť sa jedinečne netreba sa prispôsobovať trendom a chudnúť 24/7 ale postupne začať akceptovať a mať rád sám/ú seba.“

-Laura


,,Nie je.“

-Domi


,,Nie je to sebectvo, pokiaľ neprenikne až k narcistickému postoju k samému sebe a prestaneme si všímať ostatných. Sebaláska je vedieť mať rád samého seba, vďaka tomu sme schopní milovať aj ostatných. Pokiaľ vám nezáleží na nikom inom, okrem seba, až vtedy ide o sebectvo.

-Niky


Ďakujem ešte raz za každý jeden názor a aj za odvahu. Prajem ti krásny deň. A aj keď si možno neprispel/a odpoveďami na otázky, skús si ich aspoň zodpovedať pre seba, uvidíš, že aj niečo takéto ti môže pomôcť na tvojej ceste ku sebaláske. S láskou Sabi.

25 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page