top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Seriály, ktoré sa oplatí vidieť

,,Ak už máš pocit, že si poupratoval/a celý dom a potrebuješ pri niečom vypnúť (vzhľadom na aktuálnu situáciu). Alebo len nemáš čo robiť, prichystala som si pre teba zoznam seriálov, ktoré sa oplatí vidieť. Mne niektoré z nich naozaj pomohli.“

Samozrejme existuje veľmi veľa ďalších seriálov, ktoré stoja naozaj za to, a však ja ti ukážem iba tie, ktoré som sama videla. Možno sa jedného dňa dopracujem aj ku ďalším, no teraz sú to práve tieto. Budem rada, ak mi dáš vedieť, ktorý z nich si videl/a a ktorý ťa zaujal. Poprípade aké seriáli pomohli tebe, či ich miluješ. Teším sa na tvoju odpoveď. Bez ďalšieho obkecávania môžeme začať, nie? :D


#marty is dead

Začala by som asi seriálom z ktorého úryvkami sa spamätávam ešte do dnes. Tento mini seriál sa zameriava na rôzne druhy kiberšikany. Celý dej sa nesie v duchu detektívky a pátrania po hlavnej postave Martym. Je tu ukázané, čo všetko musel prekonať a ako dokáže byť kiberšikana naozaj nebezpečná. Diely sú krátke ale za to plné drastických momentov. Myslím si, že tento seriál by mal vidieť každý. Je dôležité sa vedieť ubrániť pred nástrahami internetu a to bolo aj hlavnou myšlienkou seriálu. Dnešná doba žije internetom a niekedy si ani nevieme predstaviť, kto je na druhej strane našich obrazoviek. Kto nás práve sleduje, či sa nás snaží vydierať. Ako teda Marty zomrel a čim všetkým si musel prejsť? To sa dozvieš práve tu.....


Riverdale

Ak ma sleduješ na sociálnych sieťach, určite vieš, že Riverdale je mojím najobľúbenejším seriálom. Milujem dej, postavy a som s ním naozaj zžitá. Ide o skupinku mladých teenegerov, ktorý sa snažia odhaliť rôzne tajomstvá mesta Riverdale, rovnako aj vraždu, ktorá zarmútila celé mesto. Hrdinovia postupom času odhaľujú svoje tajomstvá a charaktery. Dej sa nesie v tajomných otázkach a najviac ma oslovilo, že celý príbeh rozpráva jeden z hlavných hrdinov Jughead. Len taká vsuvka, on a Betty (jeho priateľka) sú moje dva najobľúbenejšie charaktery. Baví ma ich zmýšľanie a Jughead ma najmä zaujal svojím písaním príbehov priamo zo samotného mesta Riverdale. Dá sa povedať, že tento seriál v sebe skrýva všetky typy žánrov, od krimi, cez horory až po romantiku s komédiou. Seriál stále graduje a vznikajú nové a nové tajomstvá, prípady a nerozlúštené záhady. Určite odporúčam. Ja už sa neviem dočkať nových častí. (https://www.freeserial.to/serial/riverdale)

13 reasons why

Opäť niečo s teenegerského prostredia a opäť zauzlené príbehy hlavných hrdinov. Seriál 13 dôvodov prečo si rovnako získal moje srdce. Je však hrozne náročný na psychiku a osobne ho odporúčam sledovať postupne. Po pozretí každej časti potrebuješ určitý čas na vstrebanie, najmä ak sa ti niečo z príbehov prihodilo (čo veľmi dúfam, že nie). Každý diel je jedným veľkým tajomstvom a vždy niečo prezradí. Príbeh sa začína rozprávaním príbehu Hannah Baker, ktorá sa nakoniec rozhodla spáchať samovraždu. Prečo sa tak rozhodla? Niekedy aj to, čo som si myslela na začiatku sa úplne v priebehu deja zmenilo. Seriál bol vytvorený najmä pre pomoc ľudom, ktorý niečo podobné zažili. Má im to pomôcť byť silnejšími a neprestať bojovať. O to silnejší je, keďže je inšpirovaný skutočnými príbehmi. Každá séria odhalí nový príbeh, odhalí, aký ľudia dokážu naozaj byť a čoho všetkého sú schopní. Na konci sérii býva aj linka pomoci, pre ľudí, ktorý by potrebovali pomoc, či sa len vyrozprávať. Príde mi to ako krásne gesto. Ako hodnotíš tento seriál ty? ( https://www.freeserial.to/serial/13-reasons-why)

Sex education

Zo začiatku som mala k seriálu určitú averziu či predsudky, ale napokon sa mi veľmi zapáčil. Myslím si, že toto je ten typ seriálu, ktorý by si mal pozrieť každý. Ide o bežné veci, za ktoré sa netreba hanbiť. A na to aj chcú poukázať. Seriál možno pôsobí tak, že všetko sa točí len okolo sexu ale sú tu aj vyzdvihnuté momenty, na ktoré by sme nemali zabúdať. Byť teenegerom nie je vždy najjednoduchšie, každodenne si život pre nás chystá nové a nové veci, samé zvraty a problémy. Presne ako v tomto seriály. Myslím si, že mnoho ľudom mierne zvýši aj sebavedomie, pretože pochopia, že toto všetko je ľudské a bežné. Netreba sa hanbiť za to, kým sme a ako vyzeráme. Treba sa naučiť prijať samého seba. Seriál poukazuje aj na rôznosť pohlaví a na to, aké je niekedy ťažké zapadnúť, keď si iný/á. (https://www.freeserial.to/serial/sex-education)


I am not okay with this

Niečo pre nadšenca scifi. Patríš medzi ne? Tak tento seriál je pre teba. Hovorí o hlavnej hrdinke Sydney, ktorá si prechádza veľkým množstvom problémov a navyše sa snaží vysporiadať so schopnosťou, ktorú získala. Snaží sa pochopiť, odkiaľ sa zobrala a čo to všetko má znamenať. Veď jej rodina nič podobné nemá. Alebo? Na jej ceste spoznávania sa ju sprevádza jej najlepšia kamarátka a jej priateľ. Spolu tvoria super tím. Mňa osobne baví, že je to opäť v denníkovej forme, čiže hrdinka rozpráva, čo prežíva. Opisuje svoje pocity a celé to má taká iných nádych. To, ako sa chopí svojej nadprirodzenej moci a čo všetko jej bude stáť v ceste sa dozvieš práve tu..... (https://www.freeserial.to/serial/i-am-not-okay-with-this)


Pretty Little Liars

Teraz možno niečo viac pre dievčatá. Seriál s detektívno- krimi podtónom, kde sa hlavné hrdinky snažia vylúštiť záhadu ich stratenej kamarátky. Popritom zažívajú milostné chvíle, musia však myslieť aj na ich bežný, nie vždy jednoduchý život a držať ako tím. Musím sa priznať, že seriál som doteraz nedopozerala celý, pretože som dlhšie nevidela jeho nové časti a zabudla som, kde som skončila :D (ale možno ho ešte jedného dňa dopozerám).


Chernobyl

Myslím si, že tento seriál nemusím priveľmi opisovať. Videl ho snáď každý, ale ak si jeden/jedna z mála, ktorého/ktorej sa to netýka, určite si ho pozri. Nie je to seriál, ktorý by mal slúžiť ako pohodový, skôr je opäť jeden z tých ťažších na psychiku. Situáciu v Černobyle asi poznáš už nielen z dejepisu, tak si asi vieš predstaviť v akom duchu sa celý seriál niesol. Samozrejme, je dôležité si z neho odniesť aj niečo poučné a to je presne celá situácia. Niekedy postačí malá chyba a umrie tisíce ľudí. (https://www.freeserial.to/serial/chernobyl)


The End of the F****** world

Tento seriál patrí medzi tie, ktoré som nedávno začala pozerať. Môj prvý dojem z neho bol, že je strašne psycho. Celý dej je o dvoch hrdinoch Jamesovi a Alysse. Sú zaujímavý práve ich povahami. Nezaraďujú sa úplne medzi ľudí s bežnými vlastnosťami teenegerov ale za to, sa snažia spojiť sily. O to je ich príbeh zaujímavejší a napínavejší. V ich živote sa udeje mnoho ťažkostí, ktoré ich nútia do vecí, ktoré by možno sami ani nechceli. Je tu však vyzdvihnutá jedna krásna myšlienka práve pri postave Jamesa. Vďaka Alysse si uvedomí, kým vlastne je a začne byť sám sebou. Rovnako poukazuje na to, ako jeden toho druhého potrebujú. Diely sú opäť kratšie ale za to plné zvratov. Veď presvedč sa sám/sama...( https://www.freeserial.to/serial/the-end-of-the-f***ing-world)


Home Before Dark

Tento seriál je novinkou a zatiaľ má len dve časti. No jeho dej ma veľmi očarila a už teraz viem, že sa stane jedným z mojich najobľúbenejších. Príbeh rozpráva o malom 9 ročnom dievčatku menom Hildy, ktorá má otca redaktora. Už odmalička s ním riešila rôzne prípady, boli zohraní tým a sama začala postupne vydávať noviny. Napokon však jej otca vyhodili z práce, pretože sa až priveľmi vžil do prípadu, ktorý mal riešiť. Možno ho aj sám zažil na vlastnej koži. Museli sa presťahovať a opustiť New York.....Hilde to nedá a snaží sa vyriešiť vraždu v novom meste. Jedného dňa uverejní článok, ktorý všetko zmení....tento prípad ostáva záhadou a je na Hilde, aby ho vyriešila......seriál okrem svojej prepracovanosti a krásnom príbehu poukazuje aj na obrovské puto medzi otcom a dcérou. Rovnako aj odvážnosť a odhodlanosť malého dieťaťa, ktorého spočiatku nikto neberie vážne....ona sa však nevzdá....


PS: Hilda je presne ten typ človeka, ktorý dokazuje, že aj nemožné veci sa stávajú možnými. Vďaka tomuto seriálu sa viem vcítiť do situácii a osobne ma zaujal už len samotným podaním. Odhaľuje moje sny, keď som bola mladšia a pretvára ich do reality, ktorú žijem.(https://www.freeserial.to/serial/home-before-dark)


Tak a už sme na konci. Dúfam, že sa ti môj odporúčací článok páčil a že si pozrieš minimálne jeden z týchto seriálov. A ak nie, verím, že ten, čo potrebuješ vidieť si ťa nájde sám. Presne ako mňa našli tieto seriály. Budem rada, ak mi prezradíš svoje obľúbené. Prajem ti krásny deň.

S láskou Sabi

125 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page