top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Si krásna

Updated: Apr 4, 2020

,,Pred tým, ako začneš hovoriť o tom, ako tento názov nemá nič s tebou spoločné a že určite nie si krásna, dovoľ mi prosím, aby som ťa presvedčila o opaku."

Myslím si, že tento "ženský problém" začal už veľmi dávno. Domnievam sa, že od počiatku ľudí. Kedy vzniklo niečo ako muž a žena. Kedy každá jedna z nás začala vnímať samú seba a okolie, kedy sme začali vnímať ľudí, ktorými sme obklopení a chceli sa páčiť. Kedy sme uvideli rôzne rozdiely medzi nami. V stredoveku si napríklad ženy sťahovali čo najviac korzety, aby mali čo najštíhlejší pás. Chceli byť krásne, chceli sa stať ideálom ženy. Ale ako tak nad tým rozmýšľam....Je vôbec nejaký ten ideál? Prečo sa za ženský ideál a dokonalosť označujú ženy, ktoré majú čo najštíhlejší pás, čo najchudšiu postavu, ženy, ktoré sú pozakrývané rôznymi maskami a upravované v programoch? Väčšinou sa takéto ženy objavia v rôznych módnych časopisoch a vyvolajú v nás nie vždy príjemné pocity. Však je to tak? Nie je na nich vidieť ani kúsok chybičky. Myslíš, že je to správne? Myslíš, že toto je dokonalosť? Prečo sa za ideál ženy, označujú práve tie nereálne. Nechcem tým však odsudzovať chudé ženy alebo rôzne časopisy, modelky, to určite nie. Nemám potrebu niekoho odsudzovať a urážať, iba ma mrzí, že potom nie sme samé so sebou spokojné a hľadáme na nás stále chyby. Dúfam, že ste pochopili ako som to celé myslela.  

Instagram: @_domi_22_

Prečo to nemôžu byť ženy, ktoré majú krivky, ktoré sú sami sebou a sú prirodzené? Prečo nemôžu byť také, aké boli stvorené? Kde sa vlastne takýto ideál zobral? Nie je náhodou prirodzená krása tá najkrajšia? Ako môže niekto vedieť, ako by mala vyzerať ideálna žena? Čo je to vlastne dokonalosť? Existuje vôbec? Je niekto na tomto svete dokonalý? Čo ak žiadny ideál  tu na svete neexistuje a my sa mu aj tak chceme podobať? Prečo sa vlastne chceme podobať niečomu, čo nie je?

Instagram: @eliskamisekova

Nikde nie je predsa napísané, že ideálna žena by mala vyzerať tak a tak, že by mala nosiť také a také oblečenie, správať sa tak či onak...Som toho názoru, že každá jedna žena je krásna. Áno, aj ty! Nie, že začneš protestovať! Každá z nás sa má čím pýšiť. Každá z nás má niečo, čo tá druhá nemá. Prečo sa každá jedna z nás pozrie do zrkadla každým dňom s väčším a väčším odporom z pohľadu na seba? Prečo sa nemáme rady? Prečo sa necítime krásne? Alebo to len hráme? Chceme, aby nás okolie len chválilo? Prečo nemôžeme prijať samé seba také, aké sme? Prečo sa hanbíme za naše telo? Prečo?...

Instagram: @kristinatomasovicova

Sme prekrásne stvorenia, ktoré boli stvorené z lásky, ktoré boli stvorené preto, aby rozdávali lásku všade naokolo a spríjemňovali svojou prirodzenou krásou, každý jeden deň mužom. Nie preto, aby sme sa schovávali a trápili. Nemyslím však len tú vonkajšiu krásu. Myslím aj na vnútornú, ktorá je jednou z tých najhlavnejších a najdôležitejších krás. Je jasné, že každá z nás sa snaží starať o svoj zovňajšok, je to úplne normálne a prirodzené. Patrí to proste k nám. Dokonca aj k mužom. Veď aj oni sa chcú páčiť nám ženám. Tiež si nás chcú niečím získať. 

Instagram: @lucia_belkova

Vieš, rada by som ti povedala, aby si sa netrápila svojou postavou, aby si sa netrápila tým, že si pribrala alebo tým, že ti teraz niekde vyskočil pupák. Si krásna, tvoje telo je krásne, tvoje srdce je krásne. Si krásna taká, aká si. Nech si každý hovorí čo chce, ja to viem. Musíš to brať tak, že na svete je veľmi veľa ľudí s odlišnými názormi, to čo sa páči tebe sa nemusí páčiť iným. Preto si neber hneď všetko zlé osobne.

Instagram: @majuskaa10

Preč s pochybnosťami! Proste ich odhoď niekam ďaleko! Zbav sa ich a maj samú seba rada! A ak ťa aj naďalej trápi tvoja postava, skús začať napríklad cvičiť. (Ak nevieš ako začať a ako správne cvičiť, neboj sa, aj o tom vydám čoskoro článok.) Myslím, že je to lepšie a efektívnejšie, ako keby si mala plakať nad tým, ako vyzeráš a stále by to bolo dokola to isté. A ak ťa trápi akné, alebo máš iný problém, navštív lekára. Alebo mi napíš. Ja budem len rada. Dokonca aj ja som sa s týmto problémom stretla a bojovala s ním veľmi dlho. Ver, že ťa nevysmejem a ani to nikde nezverejním, iba pokiaľ by si chcela. Vidíš, všetko sa dá napraviť. Tak pekne zdvihni hlavu princezná. 

Instagram: @laura.michler

Možno budeš chcieť použiť make up na zakrytie nedokonalostí. Použi ho. Nikto ti nebráni. Ale pamätaj si jedno, najkrajšia si aj tak prirodzená. Prosím, nedovoľ make upu, aby sa stal tebou. A hlavne vtedy, keď si šťastná, keď sa usmievaš si prekrásna. Priznám sa ti, aj ja si občas dám rada na seba make up, či už je to zo zvyku, alebo preto, že sa mi niečo nepáči na mojej pleti, ale vždy sa tak na seba zahladím a poviem si...,,Ani takto nie je moja pleť dokonalá." Čo ak mám na nej ešte viac nedokonalosti ako predtým? Ale aj tak je to o našom vlastnom rozhodnutí. Veľa krát som si už povedala, že sa prestanem maľovať. Ale aj tak som sa k tomu vrátila. Je to naozaj len o nás a na nás. Viem, že nikdy nebudem vyzerať dokonale, že vždy sa nájde na mojej pleti alebo tele niečo, čo by tam nemuselo byť. Neviem ako vy, ale ja vlastne ani dokonale vyzerať nechcem.


Instagram: @katarzia_

Načo je to dobré? Páčiť chlapcom sa môžeme aj s nedokonalosťami. A toho pravého si aj tak nechcem nájsť tým, že by ma stále chválil ako vyzerám z vonka. Čo by potom hovoril, keby sa mi po čase začali na tvári robiť vrásky a začala by som pomaly starnúť. Pripadala by som mu stále pekná? Myslím, že to nechce ani jedna z nás a aj keby si to chcela, ver, že časom ťa to omrzí a pochopíš, že tá krása, ktorú máš vo svojom vnútri je niekoľko násobne dôležitejšia. Želám ti veľa šťastia. Dúfam že sa čoskoro začneš mať rada a aj keď je to zdĺhavejší proces, skús to. Nemáš čo stratiť, ale naopak získať. A nezabúdaj, si nádherná. Je jedno, či si sa práve zobudila celá strapatá, alebo si sa niekde zašpinila, rozmazal sa ti make up...stále si nádherná. 

s láskou, Sabi.

23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page