top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Tatry trip 2020

,,Už na začiatku prázdnin som si hovorila, že toto leto bude v niečom iné. Bude výnimočné. A tak sa aj stalo. S frajerom sme sa vybrali po prvýkrát na náš spoločný výlet. Hoci sa dá nazvať pomaly každé jedno naše stretnutie výletom, keďže sme z iných miest, tento bol však inak výnimočný. Dovoľ mi, aby som ti o ňom porozprávala trochu viac."




1.deň

Na náš víkendový trip sme sa vybrali 17.07.2020 (Piatok). Ak sa pýtaš, či to bolo alebo nebolo spontánne rozhodnutie, tak odpoveď znie ,,Nie". Už dlhšie sme také niečo plánovali. Som veľmi rada, že sa nám napokon výlet aj podarilo uskutočniť. Stál naozaj za to.



Čo sa týka cesty, tak sme sa rozhodli ísť vlakom (1. triedou). Bolo to preto, lebo sme si chceli byť istí, že sa nebudeme musieť nikam, tlačiť, hľadať voľné miesta a aj kvôli aktuálnej korone. Prišlo nám to viac bezpečné. Počas cesty sme museli mať nasadené rúška. Nebolo to najpríjemnejšie ale mali sme rešpekt voči druhým i voči sebe. Ešte sa vrátim k 1. triede. Myslím si, že sa to naozaj oplatilo, pretože cesta tam aj späť pre nás oboch stála 35 €. Čiže 8,50 jednosmerná cesta na jedného.



Keď už sme prišli na stanicu, namiesto zubačky sme si to namierili k autobusu. Dôvodom bolo, že zubačku, ktorá ide zo Štrby na Štrbské pleso vynovujú a momentálne nefunguje (na to si daj pozor). Super bolo, že lístky sme mali zadarmo. Stačilo sa iba preukázať študentským preukazom a kartičkou na vlak. Cesta trvala 15 minút a my sme potom ďalších 10-15 minút šľapali k nášmu hotelu PATRIA.



Na naše prekvapenie nás aj hneď ubytovali a my sme si tak spokojne mohli odložiť veci. Chvíľu sme zostali na izbe a potom sme sa rozhodli ísť von. Náš cieľ bol Starý Smokovec a v ňom Tricklandia. Samozrejme nás tam doviezla zubačka. Tricklandiu sme si naozaj naplno užili. Nebudem ti o nej prezrádzať viac, pretože to musíš zažiť na vlastnej koži. Máme odtiaľ naozaj pekné, vtipné fotky ale aj zážitky.










Neodolali sme a zavítali sme aj do miestnej cukrárne, kde sme si pochutnávali na zákuskoch a latté. Keď už sa zvečerievalo prechádzali sme sa a mierili zubačkou späť na Štrbské pleso.


Rovno sme sa rozhodli ísť na večeru do reštaurácie PATRIA, ktorú ti vrelo odporúčam. Horšie však je, že si budeš musieť so sebou zobrať peniaze navyše a rátať s tým, že ich naozaj utratíš. Jedlá chutia výborne a rovnako tomu zodpovedá aj tá cena. Ak by ťa zaujímalo, čo sme si dali, tak ako polievku sme si vybrali kapustnicu. Ja som si dala potom kurací steak s bylinkovo-jogurtovým dresingom, restovanou zeleninkou a zemiakovými hranolkami. Dominik si dal mäsko s omáčkou na Demänovke s repou. Obe jedlá chutili naozaj úžasne.



Náš deň sme ukončili s wellness, ktoré sme mali v cene pobytu. Musím povedať, že to bolo jedno z najkrajších v akom som kedy bola. Dokonca som sa naučila chodiť do sauny, čo som pred tým nedokázala a naozaj som si v ňom oddýchla.


2. deň

Náš deň začal ako inak s raňajkami. (Tie sme mali rovnako v cene.) Po nich sme sa prichystali na túru a vyrazili sme. Naším cieľom bolo Popradské Pleso. Asi si povieš, že je to celkom easy túra ale my sme si povedali, že keďže je to náš takýto prvý výlet, neprišli sme sa zodrať. Navyše cesta tam aj späť bola náročnejšia kvôli počasiu. Dosť pršalo a fúkal vietor.




Po ceste sme postretávali milých ľudí, urobili si pár fotiek a keď už sme dorazili na miesto, ohriali sme sa s teplým čajom. Napokon sme sa prešli okolo plesa a naobedovali sa.



Celý ten čas som si užívala každý jeden moment. Tešila som sa z toho, že som v Tatrách s mojou milovanou polovičkou. Že to všetko už nie je len sen ale skutočnosť.




Počas cesty späť sme sa išli pozrieť na Jazierka lásky, ktoré boli presne také, ako som si ich pamätala, keď som tam bola po prvý krát zo školy. Poprezerali sme si ich, ešte sme sa prešli a potom sme išli na izbu.



Opäť sme sa vybrali po pár hodinách na slovenskú večeru (Koliba Štrbské pleso) kde sme si dali haluška a pirohy a s plnými bruchami sme sa poprechádzali. Navečer sme si išli ešte užiť wellnessko. PS: zabudla som spomenúť, že mojou najobľúbenejšou saunou sa stala bylinková. Fakt odporúčam, najmä ak si tiež ten typ človeka, čo sa mu ťažko v saune dýcha.






3. deň

Tak a tu je náš posledný deň. S ťažkým srdcom sme odchádzali. Ale ešte pred odchodom sme si užili raňajky a prechádzku okolo Štrbského plesa. Chceli sme vyplniť čas a užiť si Tatry do poslednej chvíle. Napokon sme si dali posledný obed a utekali sme do autobusu a na vlak.



Tento náš výlet bol naozaj krásny a verím, že nebol ani posledný. Dúfam, že sa spolu do Tatier ešte niekoľko krát vrátime a že budeme stále spoznávať nové a nové miesta. Tu by som ti už len na záver dala pár rád a odporúčaní.



  1. Aj keď je leto, zober si so sebou teplejšie oblečenie, vždy sa ti zíde. Tatry sú naozaj nevyspytateľné.

  2. Určite investuj do turistických topánok.

  3. Nepresiľuj sa a radšej choď iba tam, kam vládzeš. (náš plán bol ísť najskôr na Rysy ale veľmi rýchlo sme si to rozmysleli)

  4. Nepodceňuj počasie.

  5. Rátaj s tým, že ti nie vždy všetky plány vyjdu.

  6. Uži si každú jednu sekundu.

  7. Dopredu si pozri spoje a over si ubytovanie, či iné rezervácie.

  8. Ak chceš ísť do žiadanej reštaurácie, radšej si predom rezervuj miesto.

  9. Určite si nezabudni predĺžiť platnosť ISIC karty.

  10. Neboj sa skúsiť niečo nové.

.....a nezabudni sa usmievať a užiť si celý výlet.


S láskou Sabi

23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page