top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

#Unfollow

,,Nikto ti nemôže povedať koho máš a koho nemáš sledovať. Nikto nie je TY. Nikto nie je vodcom tvojho života iba TY sám/sama. Skús načúvať svoju myseľ i dušu a pocíť to oslobodenie, ktoré na teba s istotou čaká.“


Dnes je naozaj zvláštny deň. Hoci je deň ako každý iný, mám pocit, akoby sa stal niečím výnimočným. Možno to bude znieť zvláštne ale príde mi, že sám život ma dotlačil k tomu, aby som vydala tento článok. Aby som písala riadky, ktoré píšem. Cítim to vo svojom srdci a preto to považujem za správne. Viem, že som sa ešte stále nedostala ako tak ku podstate celého článku, ale chcem ti týmto povedať, že ak niečo cítiš vo svojom srdci i duši, neignoruj to. Možno je to vec, ktorá ti zmení život. A možno je to vec, či okolnosť, ktorá zmení životy iným. Neboj sa otvoriť a načúvať svojmu srdcu/svojej duši.


Tak a už sa konečne dostávam ku celej podstate článku. Asi sa pýtaš, načo je vôbec dobrá „očista“ duše a mysle. No v prvom rade ide o tvoje zdravie. O to, uvedomiť si nad čím všetkým musí naša hlava dennodenne rozmýšľať. Utriediť si myšlienky a najmä vyhnúť sa klamstvám tohto sveta. Existuje mnoho typov takýchto očíst ale ja konkrétne smerujem ku jednej. Ku očisteniu sa zo sociálnych sietí. Áno, je to dosť zvláštne ale určite vieš, že sociálne siete na nás naozaj značne zanechávajú stopy. Každý jeden deň scrollujeme či už Instagram, Facebook, Twiter, Snapchat a iné. Každý jeden deň na týchto sieťach narazíme na pozitívne i negatívne vplyvy. Značne to súvisí s tým, koho sledujeme a čo nám jeho sledovanie prináša do života.



Dnes je ten deň, kedy som sa ja osobne rozhodla len tak z ničoho nič, lebo som počúvla srdce, očistiť sa od týchto nástrah, ktoré na mňa čakajú. Rozhodla som sa nesledovať už ľudí, ktorí mi do života nič neprinášajú alebo priam mi ho sťažujú. Tiež aj uľahčiť prácu svojej mysle a otvoriť ju novým ,a pre moje zdravie i psychiku lepším možnostiam. Rozhodla som začať sledovať ľudí/značky/firmy/stránky...,ktoré majú pre mňa určitý význam. Mám totižto túžbu oslobodiť sa od toxickosti internetu. Chcem žiť svoj život bez strachu, útrap, komplexov a obviňovania sa, že nie som moc dobrá. Že to dievča tam na fotke je krajšie ako ja. Že ľudia okolo mňa majú to a to. Už ma prestalo zaujímať, kto si kúpil akú kabelku, aká celebrita čo strašné spáchala a odstrániť aj takéto formy bulváru z môjho života. Už nechcem naďalej vnútorne rásť v týchto klamstvách. Chcem napredovať, dozvedieť sa nové a naozaj významné veci. Užívať si života taký aký je a neskladať ho z kociek, ktoré sa na mňa nalepia len z internetu.

Aj keď by som mala začať opäť od nuly, je mi to jedno. Chcem si stáť za rozhodnutím, ktoré viem, že ani v budúcnosti neoľutujem. Chcem aby moja duša i myseľ prijímala pozitívne veci a hoci sa aj naskytnuté tie negatívne, chcem s nimi vedieť bojovať. Túžim sa im ubrániť. Vedieť rovnako aj riešiť konfliktné situácie a dostať svoj osobný rast na čo najvyšší level bude v mojich silách. Ak by som mala zhodnotiť tento „pochod“ v mojej hlave, vyjadrilo by to asi pomyslenie na svoju minulosť a vidinu v lepšiu budúcnosť. Som človek, ktorý chce vo svojom živote rásť a nie stagnovať, či stáť stále na jednom mieste. Moja duša smädí po nových možnostiach a skúsenostiach. A čo tá tvoja?



Práve preto som sa rozhodla napísať o tom článok. Pretože chcem povzbudiť aj teba. Chcem aby si sa oslobodil/a od všetkých týchto negatív. Od klamstiev a obviňovaní sa. Internet je jedna veľká pasca, s ktorou sa musíme naučiť žiť ale i bojovať. Je na nás, ktorú cestu si vyberieme, ktorou sa vydáme, a ktorú budeme nasledovať. Je však dôležité vedieť, že vždy sa dá zabočiť na iný smer a vybudovať si svoju vlastnú cestu.


Ak nevieš ako začať, je to jednoduché. Ver mi. Zapni si napríklad Instagram, choď do kolónky tvojich sledujúcich a prejdi si každý jeden profil. Ak ti už ten daný profil do života nič nedáva, priam ti ho komplikuje, zmačkni UNFOLLOW. Veď na čo ti je sledovať niekoho, kto ti len drží kameň na hrudi? Skús v tomto myslieť aspoň trošku na seba. Nikto ti nemôže povedať, koho musíš sledovať. Je to tvoja osobná vôľa. Tvoje rozhodnutie, za ktorým si stoj.



Tak som rozmýšľala nad tým, prečo sa vlastne človek rozhodne niekoho sledovať. Dospela som ku tomu názoru, že nás naozaj ovplyvňujú nie len médiá ale aj ľudia naokolo. Preto sa skús aspoň z časti od nich oslobodiť a odosobniť. Vyhľadaj si také profily, ktoré pre teba naozaj niečo znamenajú a cítiš, že ak ich budeš sledovať vnútorne porastieš.

Osobne si myslím, že sledovať niekoho len pre to, že je známy a slávny nám moc nepomôže. Jedine možno v tom, že budeme chcieť akosi pochytiť tú slávu od neho/nej. Nechceme si ju však radšej vybudovať sami? Nechceme si užívať našich vlastných darov? Mám pre teba jednu radu. Neubližuj svojej duší. Dovoľ jej rásť. Dovoľ jej aby sa nadýchla. Nedus ju.


Fuu...práve som sa pozrela na svoj Instagram a vyskočilo na mňa, že sledujem vyše 2000 ľudí, či stránok. Wow, tak toto prekvapilo aj mňa. Odkedy som si založila profil na IG, stále pribúdalo množstvo ľudí, ktorí ma niečím oslovili. Malo to samozrejme dopad aj na moju pubertu a celý prechod dospievania. Teraz som sa rozhodla ako som už spomínala, toto množstvo pretriediť. Aj keď týchto profilov zostane len polovica či menej budem veľmi rada. V podstate mi je jedno aké číslo tam budem mať, pretože práve teraz načúvam svojej duši. To čo mi hovorí kladiem za dôležité a verím, že ma to oslobodí.



Ešte takto nakoniec by som ti rada povedala, že budem veľmi rada ak si aj ty takto pretriediš ľudí, ktorých naozaj chceš sledovať. Dúfam aj v to, že medzi nimi zostanem. Snažím sa preto odovzdávať aj na sociálnych sieťach všetku pozitívnu energiu, aby si vedel/a. že sa na môj profil môžeš kedykoľvek vrátiť a načerpať energiu a silu, ktorú tam vkladám. A ak sa rozhodneš urobiť aj pri mne UNFOLLOW, som vďačná, že som ti mohla do života niečo odovzdať. Prajem ti len to najlepšie a chcem aby si len stále rástol/a a nikdy neupadala. A aj keď to nie je vždy ľahké, odraz sa zo zeme a ver, že tvoja sila napokon nadobudne bod, kedy sa od všetkého priam oslobodíš. Každý tvoj pád bude ako malá odreninka, ktorá kedysi predstavovala zlomeninu. A každý krok, ktorý bol nedávno malým, stane sa veľkým. Dovoľ svojej duši vyrásť. Načúvaj ju a vytrvaj.


S láskou Sabi

30 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page