top of page
  • Writer's pictureSabína Pósová

Vytvor si svoje vnútorné bohatstvo

Updated: Apr 4, 2020

,,Moja duševná práca sa podobá upratovaniu. Prechádzam cez všetky miestnosti svojej mysle a skúmam v nich myšlienky a presvedčenia. Niektoré mám rada, a preto ich zdokonaľujem a snažím sa, aby boli čo najužitočnejšie. Niektoré, treba vymeniť alebo opraviť a aj pre to urobím všetko potrebné. Ďalšie sú zbytočné rovnako ako včerajšie noviny, alebo staré časopisy a oblečenie. Tých sa vzdám, alebo ich vyhodím do odpadkov, aby som sa ich raz a navždy zbavila. Kvôli tomu sa nemusím rozčuľovať alebo mať pocit, že nemám žiadnu hodnotu.“

–(z knihy Miluj svoj život)


Ako som tak listovala v knihe hltajúc riadky a prenikavé slová, ktoré sa mi vnárali do myšlienok, uvedomila som si, že presne táto časť spadá do mojej mysle. Preto som sa ju pre teba rozhodla opäť otvoriť a taktiež ti pomôcť vytvoriť svoje osobné vnútorné bohatstvo vo svojom srdci i mysli.


Asi by som rada začala práve tým, že každý z nás má určité vlohy, predpoklady, či vlastnosti a talenty. Určite vieš, že niečo takéto vlastníš aj ty. Ak máš však pochybnosti, čoskoro sa ich zbav! Ver v seba! Ja viem, že do dokážeš! Nemusíš ovládať všetko na 200 %, ani na 100 %, dokonca ani na 50 %. Postačí ti čoby len 1 %.

Nemyslím tým však obzory v počtoch z matematiky či pri výpočte DPH. (áno, škola mi už lezie na mozog :)). Myslím tým tvoju vôľu a odhodlanie. To, koľko do toho svojho 1 % vložíš.


Všetko, čo ťa tvorí je podstatné, najmä tvoj život. Podstata žitia a bytia na Zemi sa už stáročia objavuje v objektoch najčastejšieho záujmu a vyhľadávania. Načo si však potrebujeme overiť podstatu nášho života? Veď ním predsa žijeme, alebo nie? TO nám nestačí?



Dôvodov prečo žiť a čo je podstatou bytia je mnoho. Jedným z tých dôvodov si aj TY. Tvoja duša, telo i myseľ. Rovnako aj tvoje názory, myšlienky, postoje, schopnosti a dokonca aj držanie tela.


Myslím to naozaj vážne. Nehľadaj na všetko stále len samé racionálne odpovede. Skús žiť tou odpoveďou. Tvoj život je odpoveďou na mnoho otázok. Treba si ju však správne klásť. Túto vetu si odo mňa už veľa krát počul/a ale je pravdivá. Si jedinečný človek, bytosť. Proste originál!



Tvoje schopnosti sú rovnako dôležité, ako tvoje pády. Každé jedno zlyhanie, pád, nedokonalosť. Tieto veci, ktoré si možno neradi priznávame sú taktiež súčasťou nás. Rovnako aj našej mysle, v ktorej je potrebné si raz za čas trochu upratať. Nemali by sme sa však za ne hanbiť! Veď aj to sme my! Si to TY!


Ak pociťuješ potrebu zmeny, neboj sa ňou začať. Využi svoje mínusy na vytvorenie plusov. Využi ich vo svoj prospech. Dá sa to! Nie je to najľahšie ale je to zvládnuteľné. Ako každá jedna prekážka v našich životoch. Ak nevieš tancovať ale miluješ hudbu, uvolni sa. Nepotrebuješ vo všetkom vynikať, nie je to potrebné. Rovnako ako byť „kráľom/kráľovnou parketu“. Hlavne sa neobmedzuj a užívaj si svoje vnútorné JA.



Ak nevieš spievať ale máš vlohy k písaniu, vyskúšaj skladateľstvo alebo písanie básničiek, poviedok, príbehov. To je fuk! Ak sa zaujímaš o čokoľvek, čo ti možno nejde tak dobe ako talenty, ktoré máš, ver, že sa s tým dá pracovať. Ak si človek, ktorý je pesimista, nájdi si vo svojej vlastnosti aj niečo pozitívne. Možno podľa jednotlivých vied nemožné, no pre teba to možné JE.


Postačí na to tvoje odhodlanie, sila a snaha. Všetko, čo ti na prvý pohľad môže vyjsť nemožné, stáva sa v budúcnosti možným. Záleží len od teba. Vyčisti svoju myseľ od všetkých zbytočností a otvor ju novým príležitostiam. Neuzatváraj ju pred novými šancami, neboj sa experimentovať! Potom už len uvidíš blahodarný výsledok.

S láskou Sabi

23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page